Gå til innhold

Tette bihuler-doktor,er du snill


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg sliter litt etter en forkjølelse med at bihulene aldri går tom for gørr. Det har vart i over ei uke, og jeg kan snart ikke bruke Otrivin mer. Er ikke så tett i nesa, men kjenner spreng i bihulene, spes. når jeg bøyer meg. Har ikke hatt feber.

Det store problemet er at jeg for ikke lenge siden fikk vite at jeg må fly til Ålesund om ei ukes tid. Siden jeg i utgangspunktet hater (med store bokstaver) å fly, gjør ikke disse bihulene mine saken så mye bedre. (beklager sytinga:) ).

Jeg har ikke spesielt lyst til å ta antibiotika, og lurer på om jeg kunne brukt noe annet som f.eks rinexin? Eller evt. noen gode kjerringråd?

Tilleggsopplysning: Har rimelig velregulert diabetes og epilepsi.

På forhånd takk for råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk saltvannsspray, det virker godt. Den kan du bruke så mye du føler du trenger det også, iallefall uten at du trenger være redd for å ødelegge slimhinnene.

Jeg plages også veldig med bihulene når jeg først blir forkjøla, det blir liksom aldri tomt.

Det eneste som hjelper på meg da er å drikke masse, samt å skylle godt med saltvann før jeg tar barnenesespray (beregna på den yngste aldersklassen). Jeg prøver å unngå nesesprayen helt til jeg skal sove for natta. Og det fungerer bare man er tålmodig nok!

God bedring!

http://www.doktoronline.no/homepage/line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Svar ang.tette bihuler. De reseptfrie nesesprayene bør ikke brukes mer enn ca.1 uke,men du kan prøve med saltvann noen dager,og hvis det da ikke hjelper bør du nok få gjort en undersøkelse hos legen din.Noen ganger blir det nødvendig med antibiotika,men det er ikke sikkert du vil trenge det.Rinexin fåes også i tabletter,men de må du få resept av legen for,og skal brukes med forsiktighet ved bla.sukkersyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest saltvannsspray

Bruk saltvannsspray, det virker godt. Den kan du bruke så mye du føler du trenger det også, iallefall uten at du trenger være redd for å ødelegge slimhinnene.

Jeg plages også veldig med bihulene når jeg først blir forkjøla, det blir liksom aldri tomt.

Det eneste som hjelper på meg da er å drikke masse, samt å skylle godt med saltvann før jeg tar barnenesespray (beregna på den yngste aldersklassen). Jeg prøver å unngå nesesprayen helt til jeg skal sove for natta. Og det fungerer bare man er tålmodig nok!

God bedring!

http://www.doktoronline.no/homepage/line

Hvor kan jeg få tak i saltvannsspray?

Heter det noe spesielt på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...