Gjest nine Skrevet 26. juni 2002 Skrevet 26. juni 2002 Jeg er gravid med termin i midten av oktober. Fram til 31.juli er jeg ansatt i 100% stilling som lærer, men fra 1.august har jeg bare fått tilbud om 80% stilling. (Jeg ønsket 100%). Permisjonen min starter i slutten av september. Hvor mye vil jeg da få utbetalt i fødselspenger? Jeg mener jeg har krav på et beløp som tilsvarer 100% lønn, dvs. det jeg har tjent hver måned bortsett fra de to siste før permisjonen starter, stemmer dette? Hva skjer dersom jeg blir sykemeldt i løpet av august-september? Beregnes sykepengene som et gjennomsnitt, eller vil jeg få utbetalt 80% lønn i sykeperioden? Arbeidsgiver vil vel utbetale 80% de første to ukene, men så? Hva om jeg blir sykemeldt før 31.juli? Jeg har ikke tenkt å spekulere i dette, men er litt forvirret med hensyn til regelverket, og takker for svar. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 26. juni 2002 Skrevet 26. juni 2002 Hei! Det ser ut som inntektsnedgangen er for liten til at du kan få mer enn 80% men du gir for få opplysninger til at jeg kan gi deg noen fasit. (Utgangspunktet er 4 siste uker, og spørsmål om inntektsnedgang på mer enn 25% skal regnes i forhold til siste 3 ferdiglignede år). Se trygdehjelpen.no (Innholds)for utfyllende opplysninger om hvordan inntektsgrunnlaget regnes ut, 0 Siter
Vanedis Skrevet 27. juni 2002 Skrevet 27. juni 2002 Om det er aktuelt, så kan du ta ut fødselspenger inntil 12 uker før fødselen er ventet, jfr. Trygdeetaten -brosjyre: Ytelse ved svangerskap, fødsel og adopsjon. Er du fremdeles i tvil, ta kontakt med trygdekontoret ditt og spør der. Lykke til ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.