Gå til innhold

Engstelig


Gjest bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Jeg er kvinne, 43 år. Frem til en lungebetennelse i 1998 har jeg alltid vært frisk og robust. I fjor høst ble jeg veldig plaget med oppkast, dårlig mage, svette, vekttap, etc. Jeg var sykemeldt i 3 mnd. og var gjennom mange undersøkelser, til slutt ble det funnet en halsinfeksjon. Fikk et mindre tilbakefall i feb./mars i år. Ble henvist til gynekolog som via prøver konstaterte at jeg var i overgangsalderen og ga meg trisekvens. Og så problemet mitt nå:

Jeg har i mange år hatt migrene hver måned ifm mens, men har aldri vært undersøkt eller behandlet for dette. Men siden nyttår har migrenen kommet hyppigere og hyppigere, to ganger pr. måned. Jeg har også hatt problemer med "spindelvev" som svømmer over øynene. Har vært hos øyenlege som sier at dette er normale alderforandringer på netthinnen.

Siden siste migreneanfall har jeg hatt en "kribling" i hode og tinninger som ikke gir seg. Jeg begynner å bli svært engstelig - reiser snart på tre ukers ferie, men tenker nesten bare på dette. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære bekymret

Det er ikke uvanlig at migrene midlertidig kan forverre seg i forbindelse med overgangsalderen - det trenger ikke bety noen varig forandring og slett ikke noen varig forverrelse av anfallshyppighet.

Ellers ser jeg ingen blinkende røde lys i de symptomene du forteller om, så mine assosiasjoner går ikke i retning noe farlig. Men rådet må likevel bli som alltid ellers i denne spalten; du bør oppsøke egen lege og bli undersøkt for å få en sikker vurdering av symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...