Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest carlina

Det som alltid fungerte med meg var:nå teller jeg til tre, gjør du ikke som jeg sier sååå..skal love deg hun aldri kom til tre!!Jeg bruker også dette til mine jenter på 4 og 2 år, det merklige er at jeg kommer heller aldri lengre enn til to før de lystrer.mulig ett skittent triks med lovnad av straff..men det funker for jeg har aldri lagt hånd på barna!

Lillelurven

Hmm, jeg var både bortskjemt og lydig jeg:-) men den der med sluken har både de og jeg tatt*s*

Mulig det er derfor jeg også trør opp av badekaret før jeg drar proppen opp?

Jeg husker likevel best min bestemor, fordi jeg var ganske stor da jeg sluttet med flaske. Jeg skulle kaste den på hav, og det var litt av en sørgehøytid, med hele familien rundt meg.

Jeg husker jeg nølte, men så gjorde jeg det. Og begynnte å hylgrine.

Da sa hun til meg, at jeg burde spare tårene mine til senere, fordi det kom stunder i livet da jeg trengte dem mer. Jeg hylte og hikstet likevel, også over utsiktene til å føle samme tristheten senere i livet *s* Å kaste en flaske på hav, er da bare grusomt!!!

Bestefar holdt ikke ut gråten, så han sprang for å kjøpe ny. Men den smakte bare plast og ekkelt, så jeg slutta den dagen.:-)

Annonse

Det som alltid fungerte med meg var:nå teller jeg til tre, gjør du ikke som jeg sier sååå..skal love deg hun aldri kom til tre!!Jeg bruker også dette til mine jenter på 4 og 2 år, det merklige er at jeg kommer heller aldri lengre enn til to før de lystrer.mulig ett skittent triks med lovnad av straff..men det funker for jeg har aldri lagt hånd på barna!

Så det etiske spørsmålet er:

Funker fravær av straff som en motivasjonsøker ?

Ja.

Vil positiv oppmerksomhet ved ønsket aferd være motivasjonsfaktor ?

Ja, men kan gå tregere.

Vil positiv oppmerksomhet ved ønsket adferd gi tryggere individer enn fravær av straff ved ønsket adferd ?

Jeg tror det.

Tanya1365380060

Da jeg var liten hadde vi en egen brygge som foreldrene mine selvsagt var veldig redd for at jeg skulle ramle i vannet fra. Så for å forhindre meg i å nærme meg brygga sa de alltid at det bodde et stort troll under brygga, som trakk små barn ned i vannet. "Men mamma, hvorfor gjør den ikke det når jeg er der med dere da?",spurte jeg. "Eh, fordi jeg og pappa er venn med trollet, fordi vi er voksne.Alle voksne er venn med trollet", svarte mamma. Jeg trodde faktisk på det et par år!

Ellers så sa de alltid at "slutt med det, hvis ikke blir du sånn",hvis jeg gjorde grimaser ol. Men engang sto jeg å gjorde grimaser foran speilet i en halvtime, og da jeg merket at jeg ikke ble sånn, gjorde jeg grimaser hele tiden bare for å irritere foreldrene mine....uff, jeg var sikkert som ungen fra helvete når jeg var liten..;)

Annonse

Gjest ikke undertegnet

At nesa ville dette av hvis jeg pellet buser.

Min trussel overfor junior er at hvis han ikke gjør som jeg sier skal jeg heie og rope ekstra høyt på neste fotballkamp og i tillegg bruke navnet hans, så alle skjønner jeg er mora HANS. He, he.

Gjest ikke undertegnet

Har på følelsen av at det handlet om 'hvis ikke så og så, så blir det / blir det ikke så og så...'. Ikke bare det, det aner meg at metoden har gått i arv.

Uff ja, har gått i arv her også. I tillegg er jeg ikke helt flink til å følge opp 'truslene' heller da.

Gjest ikke undertegnet

Mannen min teller helt til ti han da. Jeg synes det er like tåpelig hver gang. Samtidig mener JEG at straff og forseelse bør stå i forhold til hverandre. Og, ikke i familien heller, skal noen straffes uten anledning til å uttale seg. Min mann og jeg er derfor sterkt uenige, dessverre, og det har vel ikke akkurat gavnet ungene. Men er vel bedre enn at jeg bare hadde latt han holde på. Nå har de begynt å ta igjen med han, siden de er snart voksne, og jeg tror han virkelig begynner å føle seg litt tåpelig. Det er jamen på tide. Det har vi andre sett i alle år.

Min far sa til meg at ørene mine ble røde hver gang jeg løy, så når jeg skulle lyve kom jeg vandrende med hendene over ørene... *kremt* Men da var jeg liten altså, sånn omtrent 3-4 år.

Ellers kan jeg ikke skjønne at de har hatt noen triks som har funka, for jeg har blitt akkurat slik de ikke ville ha meg! :-)

Mutter'n og fatter'n avfyrte noen saftige gloser og trusler om både det ene og det andre, så da hjalp det. Jeg gjorde som jeg ble bedt om...stort sett. Fatter'n hadde et så eksplosivt temperament at alle vi fire ungene satt som tente lys etter at HAN hadde dundret neven i middagsbordet og forlangt matro!

Hva som hadde skjedd om vi _ikke_ gjorde det, er jeg ikke sikker på. Husker ikke helt, men jeg tror vi ble sendt på rommet ved hjelp av et ganske ublidt tak i armen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...