Gå til innhold

dietter og revmatiske lidelser


sime

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om det er noen forskning som beviser at det er en sammenheng mellom maten en spiser, og de revmatiske plagene en har. Jeg har selv Bekterew og er litt nysgjerrig på om det er noe som er dokumentert. Har hørt fra flere at de har følt seg bedre når de har unngått bla. sukker og gjær. Man hører jo så mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -sime. Det er ved alle sykdommer viktig at kostholdet er best mulig,slik at kroppen får størst mulig sjanse til å dempe plagene.Ny forskning tyder på at bla.ingefær kan ha effekt på dine plager,og en kombinasjon av Omega 3+6,og sink,selen,og E-vitaminer viser også bra resultater.Dette vil du kunne få kjøpt feks.på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei,

revmatiske plager domineres av smerter i ledd og muskler- og påvirkes i høy grad av den fysiske aktiviteten som en utsetter seg for. Matinntaket bestemmer i høy grad overskuddet som finnes i musklene. De to sammenfaller således og det er derfor innlysende at maten vil påvirke en revmatisk tilstand.

Selv jobber jeg med et prosjekt innen revmatisme, hvor jeg har utarbeidet et egenbehandlingsopplegg som setter revmatikeren i stand til å øke sitt fysiske aktivitetsnivå samtidig som smertene forsvinner. Ta en kikk på sidene om revmtatisme på nettstedet om Trening. Kanskje kunne du tenke deg å prøve opplegget?

http://www.doktoronline.no/homepage/johngunnar/

http://home.telia.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...