Gå til innhold

Lavt stoffskifte


Nemi

Anbefalte innlegg

Hei:-)

For noen uker siden ble jeg oppringt av legen min,pga stoffskifte-prøvene viste at jeg hadde veldig lavt stoffskifte.Måtte komme dit med en gang. Legen min fortalt at verdien på skjoldbrukskjertelen skulle ligge på mellom 11-13..min var 2,3. -Og produksjonen i hypofysen var på 173,men kommer ikke på hva den normale verdien skulle være på.Fikk utskrevet thyroxin 0,5 mg.Skal tilbake om 6 uker for ny sjekk. Det jeg lurer på; *hva heter/er disse verdiene? *kan du fortelle litt om hvor i "landet" jeg ligger? *Er dette farlig? *Kan du fortelle meg litt om det å ha lavt stoffskifte?

Legen leita etter et hefte om lavt stoffskifte,som jeg skulle få med meg,men fant ingen,derfor ble det endel spm her.

Håper du kan hjelpe meg:-)

Klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Nemi. Det måles primært FT4 som er aktivt i kroppen,og TSH som stimulerer skjoldbrusk- kjertelen til produksjon.

Ved lavt stoffskifte vil man bla. gjerne bli fortere trett,fryse lettere,legge på seg

og føle seg utilpass.

Ved bruk av thyroxin finner man som oftest tilbake til et bra nivå,og du vil da føle deg bedre igjen.I noen tilfeller behøver man medisiner en periode,mens andre bruker dette resten av livet.

For nærmere avklaring må du rådføre deg med legen din som kjenner de eksakte prøvesvarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...