Gå til innhold

Nå gir jeg snart opp - er så elendig/Wenche eller noen andre


Poetica

Anbefalte innlegg

Jeg sliter virkelig, er inne i en veldig dårlig periode med astmaen min. Til vanlig går jeg på Nuellin depot 250mg, 3x2 dgl, Seretide 1000/100 x2, Bricanyl turbohaler v/behov, Ventoline 2mg/ml (forstøvervæske), Atrovent på forstøver.

I natt måtte jeg ”fylle” på med 750 mg Nuellin i tillegg til at jeg hadde tatt 1000 mg på kvelden. Tok 8 ampuller Ventoline, sammenhengende. Og hadde et svært anfall som varte fra klokka varte fra klokka 01:00 til 5:30 i morges. Ingenting hjalp. Var så tett at jeg var overbevist om at jeg ikke kom til å overleve det, og så sliten at akkurat det føltes godt å tenke på…

Jeg orker ikke mer sykehus, 60 innleggelser gjør at jeg får angst bare ved tanken, og er villig til å ofre livet for å slippe.

Ringte til BSS i dag, har ikke vært innlagt der siden vi flyttet hit til Buskerud, men siden mitt forrige sykehus fikk beskjed allerede sent i høst om at vi skulle flytte hit, håpet jeg på at overføringa av min fyldige journal var gått greit. Det var det ikke… Jeg klamret meg til håpet om å få lov til å begynne med den nye medisinen Singulair, men det får jeg ikke fordi jeg bare får poliklinisk oppfølging ved henvisning fra SiA. Og ingen har sendt slik henvisning….

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er så sliten, hjelpemuskulaturen er smertefull, og jeg skal på jobb om to timer… Jeg kan ikke være borte fra jobben, det er ikke en gang åpent for diskusjon.

Jeg er sliten, lei og helt oppgitt… - vet ikke hvordan dette skal ende, men det er nå slik at det er greit om det ender…det er grenser for hvor mye man orker, rett og slett…

Jeg er litt redd for å ta min daglige dose (som jeg har økt med 250mg nå), kjenner jo at jeg er Teofyllin-påvirka; kvalm, skjelven og hodesmerter. Men for at jeg ikke skal få et nytt anfall på jobben, må jeg jo ta den...

Jeg er mer enn kvalifisert for å få den nye medisinen, men jeg kan ikke be om den, det er det jammen ikke mye rettferdighet i… Trenger desperat noen gode råd…for nå er det nummeret før jeg gir helt opp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da, Poetica!

Håper du blir bedre snart,det der må være fryktelig slitsomt!

Kanskje det ikke er så bra for deg å bo så langt sør? Merker det på samboeren også, han har pollenallergi, og har aldri vært så dårlig som etter vi kom ned hit. Han er tett hele tida, og må ta dobbel dose tabletter for at det skal ha noen virkning. Og det blir han veldig trøtt og slapp av i tillegg...

Håper du får den hjelpa du trenger! Ikke gi opp ;o)

Oppmuntrende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har normal pef på 540. I natt var den 200 (men ved de største anfallene har jeg pef ned til 80-120). I dag er verdien på 450. (overraskende bra, egentlig.. :o) )

Nevner også at jeg de siste ukene har gått på 20mg Prednisolon, har trappet ned og avsluttet det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

Har normal pef på 540. I natt var den 200 (men ved de største anfallene har jeg pef ned til 80-120). I dag er verdien på 450. (overraskende bra, egentlig.. :o) )

Nevner også at jeg de siste ukene har gått på 20mg Prednisolon, har trappet ned og avsluttet det nå.

Jeg foreslår at du først og fremst kontakter legevakten eller legen din for en vurdering med tanke på innleggelse i sykehus, - alternativt igangsettelse av en ny kur med prednisolon.

Deretter kan man bli enige om hva du bør gjørei forhold til Singulair.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du evt. rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du først og fremst kontakter legevakten eller legen din for en vurdering med tanke på innleggelse i sykehus, - alternativt igangsettelse av en ny kur med prednisolon.

Deretter kan man bli enige om hva du bør gjørei forhold til Singulair.

For en sikker vurdering av spørsmålet må du evt. rådføre deg med legen din.

Nei, det er ikke snakk om at jeg kan legge meg inn på sykehuset nå. Kan _absolutt_ ikke være borte fra verken ungene eller jobben. (Kollegaen min er sykmeldt, sjefen var klar på akkurat det med fravær nå, det er ferieavvikling og mangel på folk) Dessuten, det er jo bare to uker igjen til jeg går ut i ferie.

Min vanlige lege kan jo ingenting gjøre, det vet jeg fra før, annet enn å sykmelde meg, og skrive ut resepter på det jeg allerede har.

Nå er det snart ei ny natt, jeg håper virkelig den blir bedre enn den forrige. Er enda sliten etter sist natt.

Takk for at du tok deg tid til å svare meg likevel, Christian. :o)

mvh frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Poetica!

Håper du blir bedre snart,det der må være fryktelig slitsomt!

Kanskje det ikke er så bra for deg å bo så langt sør? Merker det på samboeren også, han har pollenallergi, og har aldri vært så dårlig som etter vi kom ned hit. Han er tett hele tida, og må ta dobbel dose tabletter for at det skal ha noen virkning. Og det blir han veldig trøtt og slapp av i tillegg...

Håper du får den hjelpa du trenger! Ikke gi opp ;o)

Oppmuntrende hilsen fra

Takk, Line, du e no ei snill pie...

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christian Anker, lege

Nei, det er ikke snakk om at jeg kan legge meg inn på sykehuset nå. Kan _absolutt_ ikke være borte fra verken ungene eller jobben. (Kollegaen min er sykmeldt, sjefen var klar på akkurat det med fravær nå, det er ferieavvikling og mangel på folk) Dessuten, det er jo bare to uker igjen til jeg går ut i ferie.

Min vanlige lege kan jo ingenting gjøre, det vet jeg fra før, annet enn å sykmelde meg, og skrive ut resepter på det jeg allerede har.

Nå er det snart ei ny natt, jeg håper virkelig den blir bedre enn den forrige. Er enda sliten etter sist natt.

Takk for at du tok deg tid til å svare meg likevel, Christian. :o)

mvh frustrert

Jeg foreslår at du uansett kontakter legen din med spørsmål om du bør påbegynne en nu Prednisolonkur.

For en sikker vurdering av spørsmålet du tar opp i brevet må du evt. rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du uansett kontakter legen din med spørsmål om du bør påbegynne en nu Prednisolonkur.

For en sikker vurdering av spørsmålet du tar opp i brevet må du evt. rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Jeg administrerer Prednison-kurene selv, jeg. Har jo nettopp avsluttet en, men får vel begynne på nytt igjen.

:o(

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...