Gå til innhold

Hjelp - Verucid/vorte!


Gjest nunnu

Anbefalte innlegg

Gjest nunnu

Det var ikke så mye svar å få under Hud/hår...

Jeg har en vorte på innsiden av låret, den har vært der i flere år, og blir bare verre og verre. Altså vil jeg fjerne den. Det kan vel ikke være noen kjønnsvorte? Den ser helt normal ut.

Var usikker på om jeg kunne bruke Verucid på den, siden huden er så tynn, la inn spørsmål om det på Hud/hår, men ingen følte seg kallet til å svare. Så jeg tok bare sjansen, og har brukt det i en snau uke.

MEN det ser litt ille ut. Jeg har vært nøye med ikke å smøre utover for mye, men likevel er huden skikkelig rød og hoven flere cm rundt. Det klør innimellom, men det er jo naturlig. Har brukt Verucid på hendene før uten problemer, så jeg tror ikke jeg er allergisk.

Må jeg slutte? Hva skal jeg da gjøre? Kanskje har jeg "drept" vorten allerede, men det ser ut til å ta lang tid å bli bra igjen... Hurra for bikinisesongen - det er nesten bra at været er så elendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er livsfarlig å tulle med vorter hvis man ikke vet hva slags vorte det er. Det står dessuten en advarsel på verucid-flasken om bruk av middelet.

Å prøve å fjerne medfødte vorter kan føre til KREFT!!! Derfor er det lurt å vise den til en lege hvis man er i tvil.

Vorter man får på føttene som skyldes press fra skoen er det helt greit å bruke verucid på...

ben31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nunnu

Det er livsfarlig å tulle med vorter hvis man ikke vet hva slags vorte det er. Det står dessuten en advarsel på verucid-flasken om bruk av middelet.

Å prøve å fjerne medfødte vorter kan føre til KREFT!!! Derfor er det lurt å vise den til en lege hvis man er i tvil.

Vorter man får på føttene som skyldes press fra skoen er det helt greit å bruke verucid på...

ben31

Hjelp, nå blir jeg redd! Jeg har jo allerede brukt endel, og området rundt har IKKE blitt noe bedre! Det stod på flasken at man ikke skulle bruke det på kjønnsvorter, men det er jo ikke på noe kjønnsorgan? Hva gjør jeg da (annet enn å slutte)? Hvorfor er området rundt SÅ irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -nunnu. Verucid er et etsende middel,og bør fortrinnsvis kun brukes på hender og føtter.Der hvor huden er tynnere kan det nok bli en lokal irritasjon slik du har opplevd.Det skal ellers ikke brukes på brune vorter,kjønnsvorter,og føflekker.Du bør nå avslutte behandlingen,og oppsøke lege for nærmere undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...