Gå til innhold

Har alle ferie?


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Ja, absolutt *lol*. Et godt eksempel det med Bridget Jones-filmen.

Og alle driter seg ut av og til, også Hugh Grant som tilsynelatende var plettfri før den prostitusjonssaken. Herlighet, hvor skinnhellige skal vi være da?

Ser ut som han støtter sin venninde i barnefødsel og dåp, så helt idiot kan han vel ikke være?

mvh.

Tipper den godeste Hugh er som folk flest - noen sterke sider og noen svake sider. Han ser bra ut, og det får skepsisen fram hos en del, tror jeg.

Jeg skjønner egentlig ikke at noen vil leve et liv som superkjendis, aner ikke hva som hadde skjedd med meg om jeg hadde opplevd den statusen og inntekten Hugh og gjengen har - tviler på at jeg ville vært helt den samme som jeg er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    33

  • Suna

    13

  • libra

    6

  • flisa

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er ofte slik at man formulerer seg skarpere her på dol enn i RL. I alle fall gjør jeg det. For ellers får man lite diskusjoner. Folk er lei av å diskutere seriøst, så da setter jeg ting på spissen noen ganger. Nok om det.

Det er mange dumme meninger her inne. Og ofte gidder jeg ikke å diskutere med de jeg opptatter som gjenomførte bitcher eller idiotiske mannfolk. Men så er der mye sånn midt i mellom og det er artigere. De aller fleste forsvarer seg selv så inni granskauen og de er det litt artig å stille en del spørsmål til. Ofte blir de rett og slett sure, og da kommer det ufine frem.

Når det gjelder kvinner og fornuft er det en kjempespennende diskusjon i seg selv. (ref. også filmen gutter er gutter). Det virker som mange menn vet hva de vil ha, men som barn vet de ikke hva de har godt av (ref. kompisene dine?).

Og om vi kvinner er for kompliserte og fulle av følerier betyr ikke at den mannlige motsatsen med overfladisk og forenkling av problemer ang. f.eks. samliv er noe bedre.

Vente til alle problemene går over av seg selv, er jo ofte en manns løsning. Det er for teit.

mener nå

Jeg venter ikke til alle problemene går over av seg selv. Problemer skal enten løses, der og da, eller så skal man kvitte seg med dem.

Enkelt og greit.

Det jeg mente var at jenter ofte har en annen moral enn det gutter har. F.eks. kjenner jeg svært få gutter som har vært utro, og har de vært det så kommer det ihvertfall fort for en dag, og da er det over og ut. Damene derimot.. jeg har ikke tall på hvor mange jeg vet om som holder på med det ene og det andre. Det er for ille, og damer virker langt mer egoistiske på dette området enn hva menn gjør.

Det du snakker om å vente til problemene løser seg av seg selv har jeg uten tvil inntrykk av at er et typisk dameproblem. Ikke et gutteproblem.

Men sånn har dere jenter alltid vært. Men dere stengte venninner ute i mange mnd på barneskolen pga bagateller så sloss vi gutta og ble ferdig med det der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter ikke til alle problemene går over av seg selv. Problemer skal enten løses, der og da, eller så skal man kvitte seg med dem.

Enkelt og greit.

Det jeg mente var at jenter ofte har en annen moral enn det gutter har. F.eks. kjenner jeg svært få gutter som har vært utro, og har de vært det så kommer det ihvertfall fort for en dag, og da er det over og ut. Damene derimot.. jeg har ikke tall på hvor mange jeg vet om som holder på med det ene og det andre. Det er for ille, og damer virker langt mer egoistiske på dette området enn hva menn gjør.

Det du snakker om å vente til problemene løser seg av seg selv har jeg uten tvil inntrykk av at er et typisk dameproblem. Ikke et gutteproblem.

Men sånn har dere jenter alltid vært. Men dere stengte venninner ute i mange mnd på barneskolen pga bagateller så sloss vi gutta og ble ferdig med det der og da.

Og jeg mener at du tar fullstendig feil. Gutta topper fremdeles statistikken på utroskap, men jentene tar innpå. Klart det er kjedelig når dere tidligere "hadde enerett" på utroskap og annen dårlig oppførsel, men de tider er over. Sånn er det!

Grunnen til at jeg mener å ha rett i at det er gutta som vil at problemer skal løse seg selv er flere.

1)Gutta stikker heller ut en tur, enn å diskutere vanskelige saker.Damene er "for flinke" til å ordlegge seg er ofte begrunnelsen.

2) Gutta nekter å gå til psykolog eller fam.veiledning. Løser ikke problemet seg, så er det bare å være mindre sammen.

3) Det er hovedsakelig damene som tar initiativet til brudd. Vi ønsker ikke å bare la tiden flyte, vi vil være lykkelige, oppleve de gode stunder og ha godt sex-liv (ikke inn-ut til mannen er ferdig).

Og dermed har vi damer fått ryktet på oss at vi er så utrolig kravstore. I forhold til tidligere tider, da mannen satt alene i førersetet og damene helst skulle sitte bak og "være fornøyd", er det klart at dere oppfatter mange av oss som bitcher.

Men det betyr ikke at du har rett, SDD. Bare at du har funnet noen enkle svar på ting du oppfatter som problematisk i forhold til damer. Og det er jo veldig forutsigbart det.

Vi damer er ikke forutsigbare - og det er "galt" fordi vi er da "krevende". Og er vi forutsigbare, så er vi altså pr.def. kjedelige fordi vi ikke vil hive oss ut i uhemma sex-kaos med kåte gutter?

Som nevnt før SDD- jeg bare spør jeg (ja og kommer med noen meninger også, for jeg er ikke en yndig tie-stille dame).

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener at du tar fullstendig feil. Gutta topper fremdeles statistikken på utroskap, men jentene tar innpå. Klart det er kjedelig når dere tidligere "hadde enerett" på utroskap og annen dårlig oppførsel, men de tider er over. Sånn er det!

Grunnen til at jeg mener å ha rett i at det er gutta som vil at problemer skal løse seg selv er flere.

1)Gutta stikker heller ut en tur, enn å diskutere vanskelige saker.Damene er "for flinke" til å ordlegge seg er ofte begrunnelsen.

2) Gutta nekter å gå til psykolog eller fam.veiledning. Løser ikke problemet seg, så er det bare å være mindre sammen.

3) Det er hovedsakelig damene som tar initiativet til brudd. Vi ønsker ikke å bare la tiden flyte, vi vil være lykkelige, oppleve de gode stunder og ha godt sex-liv (ikke inn-ut til mannen er ferdig).

Og dermed har vi damer fått ryktet på oss at vi er så utrolig kravstore. I forhold til tidligere tider, da mannen satt alene i førersetet og damene helst skulle sitte bak og "være fornøyd", er det klart at dere oppfatter mange av oss som bitcher.

Men det betyr ikke at du har rett, SDD. Bare at du har funnet noen enkle svar på ting du oppfatter som problematisk i forhold til damer. Og det er jo veldig forutsigbart det.

Vi damer er ikke forutsigbare - og det er "galt" fordi vi er da "krevende". Og er vi forutsigbare, så er vi altså pr.def. kjedelige fordi vi ikke vil hive oss ut i uhemma sex-kaos med kåte gutter?

Som nevnt før SDD- jeg bare spør jeg (ja og kommer med noen meninger også, for jeg er ikke en yndig tie-stille dame).

mvh.

"1)Gutta stikker heller ut en tur, enn å diskutere vanskelige saker.Damene er "for flinke" til å ordlegge seg er ofte begrunnelsen."

Det er ikke min erfaring. Min erfaring er at jenter er jævla feige. De forteller ikke hvordan ting er uten å ha gått å gnålet på problemet som ikke gutten engang vet at er noe problem, i flere mnd.

Hvis jeg går i en diskusjon går jeg for godt. Ting gjøres ikke halvveis her.

"2) Gutta nekter å gå til psykolog eller fam.veiledning. Løser ikke problemet seg, så er det bare å være mindre sammen. "

Nei, da er løsningen å ikke være sammen i det hele tatt. Hvorfor være sammen med et "problem" når det finnes så sinnsykt mye problemfrie damer der ute? Dvs, jeg lever fortsatt i håpet om at de finnes :)

"3) Det er hovedsakelig damene som tar initiativet til brudd. Vi ønsker ikke å bare la tiden flyte, vi vil være lykkelige, oppleve de gode stunder og ha godt sex-liv (ikke inn-ut til mannen er ferdig)."

Det er mulig dere tar initiativet til brudd, men dere tar ofte initiativet til brudd 6 mnd etter at dere har møtt en ny fyr. Det er feigt! Redsel for å bli alene, osv.

Jeg skal egentlig ikke si noe da jeg ikke alltid har gjort som jeg skriver over her selv, men jeg har lært. Det eneste jeg angrer på er at jeg et par ganger har fortsatt å prøve på damas premisser etter at ting har skjært seg, men jeg har fortstått at det har vært over og ut, og handlet deretter.

Det er det nærmeste jeg kommer utroskap, men i mitt tilfelle kaltes det ikke det heller.

Det må uansett sieNei, nå blir dette for privat, typisk meg, og nå går jeg snart av vakt også :)

Stort sett har jeg for øvrig ikke vært så heldig med mine forhold, noe som har vært min skyld da jeg ber om bråk ved å rote meg inn i håpløse situasjoner.

Men man lærer så lenge man lever, og den siste jeg hadde noe på gang med har jeg bare gode erfaringer fra. Det er en veldig fin tanke, og kanskje grunnen til at jeg også har blitt noe mer kresen nå. Kjipt å ha noe tull som "siste" minne, om du forstår :)

Men hun og jeg er jo også fortsatt venner, og jeg hadde tatt henne tilbake på dagen om det var opp til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"1)Gutta stikker heller ut en tur, enn å diskutere vanskelige saker.Damene er "for flinke" til å ordlegge seg er ofte begrunnelsen."

Det er ikke min erfaring. Min erfaring er at jenter er jævla feige. De forteller ikke hvordan ting er uten å ha gått å gnålet på problemet som ikke gutten engang vet at er noe problem, i flere mnd.

Hvis jeg går i en diskusjon går jeg for godt. Ting gjøres ikke halvveis her.

"2) Gutta nekter å gå til psykolog eller fam.veiledning. Løser ikke problemet seg, så er det bare å være mindre sammen. "

Nei, da er løsningen å ikke være sammen i det hele tatt. Hvorfor være sammen med et "problem" når det finnes så sinnsykt mye problemfrie damer der ute? Dvs, jeg lever fortsatt i håpet om at de finnes :)

"3) Det er hovedsakelig damene som tar initiativet til brudd. Vi ønsker ikke å bare la tiden flyte, vi vil være lykkelige, oppleve de gode stunder og ha godt sex-liv (ikke inn-ut til mannen er ferdig)."

Det er mulig dere tar initiativet til brudd, men dere tar ofte initiativet til brudd 6 mnd etter at dere har møtt en ny fyr. Det er feigt! Redsel for å bli alene, osv.

Jeg skal egentlig ikke si noe da jeg ikke alltid har gjort som jeg skriver over her selv, men jeg har lært. Det eneste jeg angrer på er at jeg et par ganger har fortsatt å prøve på damas premisser etter at ting har skjært seg, men jeg har fortstått at det har vært over og ut, og handlet deretter.

Det er det nærmeste jeg kommer utroskap, men i mitt tilfelle kaltes det ikke det heller.

Det må uansett sieNei, nå blir dette for privat, typisk meg, og nå går jeg snart av vakt også :)

Stort sett har jeg for øvrig ikke vært så heldig med mine forhold, noe som har vært min skyld da jeg ber om bråk ved å rote meg inn i håpløse situasjoner.

Men man lærer så lenge man lever, og den siste jeg hadde noe på gang med har jeg bare gode erfaringer fra. Det er en veldig fin tanke, og kanskje grunnen til at jeg også har blitt noe mer kresen nå. Kjipt å ha noe tull som "siste" minne, om du forstår :)

Men hun og jeg er jo også fortsatt venner, og jeg hadde tatt henne tilbake på dagen om det var opp til meg :)

Vel, du skriver selv at gutta blir selv om de "burde" gå.

1) Ble på hennes premisser og det gikk ikke. Selvsagt ikke, det skal være kompromisser. Og gutta evner dårlig å inngå kompromisser. Det er så veldig svart/hvitt. Damene ønsker at man skal kunne snakke sammen og bli enige om nye løsninger. Gutta "kryper inn i skallet".

2) Når dama har venta i 6 mnd før hun gjør det slutt. Hvor i alle dager var mannen mens hun var ute og fant en "ny mann"?

Det er mest vanlig at gutta går rett inn i nye forhold og jentene forblir single en stund. Damene gjør det ikke slutt pga en annen mann, men fordi hun er ulykkelig. Mannen gidder ikke gjør det slutt fordi han er i et surt forhold, men han tar initiativ til å gjøre det slutt etter at han har møtt en ny dame. For da må han reagere.

Dette er veldig vanlig. Spesielt i de forhold der det er barn. Da prøver damene å finne løsning fremfor brudd, mens mennene surrer rundt og tør ikke bryte, men har heller ikke evne til å jobbe for å bedre forholdet. Skikkelig paradoks som om vi to finner svaret, kan vi bli steinrike på vår oppfinnelse.

Ha en ellers flott dag, SDD og takk for praten.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min vil kalle sønnen sin Nicholas. Du kan ikke kalle ham opp etter julenissen, sier mannen. Når hun innvender at han skal jo ha et navn til også, blir svaret: Ja, Sankt.

Så hva synes vi ? Kan en gutt hete Nicholas ?

Kan strekke meg til å godta Nicklas som guttenavn - men det er helt på kanten. Veldig svensk, og lite mandig.

Men Nicholas - nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. har du noen forslag, så skal jeg si hva jeg mener om dem :)

Enig i at Nickolas har litt julenisse preg over seg, men det kunne vært verre. Det finnes trossalt folk som heter Nisse. Tror jeg gikk i klasse med en nisse engang, eller så var det kanskje det at han het Nils ettellerannet...

Men kom med noen forslag! Jeg er veldig hjelpsom når det kommer til analyse av diverse navn :)

Jeg kan jo la deg analysere noen guttenavn, som jeg fikk mye pepper for, her på forumet for en tid tilbake;

Steffen

Ruben

Kevin (samboer'n gulper..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du skriver selv at gutta blir selv om de "burde" gå.

1) Ble på hennes premisser og det gikk ikke. Selvsagt ikke, det skal være kompromisser. Og gutta evner dårlig å inngå kompromisser. Det er så veldig svart/hvitt. Damene ønsker at man skal kunne snakke sammen og bli enige om nye løsninger. Gutta "kryper inn i skallet".

2) Når dama har venta i 6 mnd før hun gjør det slutt. Hvor i alle dager var mannen mens hun var ute og fant en "ny mann"?

Det er mest vanlig at gutta går rett inn i nye forhold og jentene forblir single en stund. Damene gjør det ikke slutt pga en annen mann, men fordi hun er ulykkelig. Mannen gidder ikke gjør det slutt fordi han er i et surt forhold, men han tar initiativ til å gjøre det slutt etter at han har møtt en ny dame. For da må han reagere.

Dette er veldig vanlig. Spesielt i de forhold der det er barn. Da prøver damene å finne løsning fremfor brudd, mens mennene surrer rundt og tør ikke bryte, men har heller ikke evne til å jobbe for å bedre forholdet. Skikkelig paradoks som om vi to finner svaret, kan vi bli steinrike på vår oppfinnelse.

Ha en ellers flott dag, SDD og takk for praten.

mvh.

Hjemme fra jobb, og kan jo sove litt før jeg svarer, dvs, svare litt før jeg sover!

"1) Ble på hennes premisser og det gikk ikke. Selvsagt ikke, det skal være kompromisser. Og gutta evner dårlig å inngå kompromisser. Det er så veldig svart/hvitt. Damene ønsker at man skal kunne snakke sammen og bli enige om nye løsninger. Gutta "kryper inn i skallet""

Jeg har annerledes erfaringer når det gjelder dette. Her er det damene som ikke vil snakke. Men det er selvsagt godt mulig at bare jeg har vært uheldig.

Jeg har selvsagt møtt "normale" damer også, men siden ikke jeg er en som kryper inn i skallet og ikke vil snakke om ting, så er det vanskelig for meg å kjenne meg igjen her.

Men jeg skal selvsagt ikke snakke for andre gutter, og de har vel forhåpentligvis du mer erfaring med enn meg :)

"2) Når dama har venta i 6 mnd før hun gjør det slutt. Hvor i alle dager var mannen mens hun var ute og fant en "ny mann"?"

Et veldig godt spørsmål som jeg ikke har noe svar på. Jeg har aldri opplevd dette, men se det skje med andre. Hvor gutten har vært aner jeg overhodet ikke, og denne type gutter må selvsagt være planter uten noen som helst sammenligning. Noe annet svar har jeg ikke.

"Det er mest vanlig at gutta går rett inn i nye forhold og jentene forblir single en stund."

Jeg vet ikke. Jeg har etter at et par forhold har tatt en drastisk vending og jeg plutselig har blitt singel gjort ting som sikkert ikke henger på greip. En jente jeg var sammen med hoppa til sengs med en annen, det ble selvsagt slutt, og jeg, bare på faen, feide over en dame dagen etter rett og slett for å få "hevn", selv om det var slutt.

Jeg sa dog aldri det her til den aktuelle jenta, så det funka jo egentlig ikke helt som det skulle :)

En annen gang, etter et "bombe" brudd hoppet jeg vel til sengs med en etter en ukes tid, og litt jevnlig i helgene framover, men det var mer sånn "deppeknull".

Det funka! Deppeknull gjør ofte det.

Så det er mulig at gutter gjør sånt, men jeg har gjort det fordi bruddene var veldig "plutselige", og jeg følte meg jævla ufint behandlet.

Et annet forhold hvor jenta på en måte gjorde det "slutt", var derimot noe helt annet, da vi snakket om det, var enige, vi hadde vært åpne med hverandre fra første sekund, og vi visste hvor vi hadde hverandre.

Her trengte jeg ikke noe "deppeknull", og har heller henne som et veldig hyggelig siste-forhold-minne, og jeg vil ikke ødelegge det minnet ved å gå inn i noe tull med en eller annen jente jeg egentlig ikke vil inn i noe med.

Det er vel noe logikk i det her, er det ikke? Jeg synes i hvertfall at det er det :)

"Damene gjør det ikke slutt pga en annen mann, men fordi hun er ulykkelig."

Enig, men dette har jeg ikke opplevd fra annet hold enn som den andre mannen.

" Mannen gidder ikke gjør det slutt fordi han er i et surt forhold, men han tar initiativ til å gjøre det slutt etter at han har møtt en ny dame. For da må han reagere.

Dette har jeg ikke opplevd, men noe jeg kan forstå er at man kan drive jenta til å gjøre det slutt, så man selv slipper å ta initiativet. Hvis det er det du mener? Isåfall forstår jeg det, og jeg har vel selv gjort ting jeg egentlig ikke har vært så veldig stolt av, rett og slett for å få en ende på det hele, en gang for alle - uten selv å måtte være initiativtakeren.

"Dette er veldig vanlig. Spesielt i de forhold der det er barn. Da prøver damene å finne løsning fremfor brudd, mens mennene surrer rundt og tør ikke bryte, men har heller ikke evne til å jobbe for å bedre forholdet.

Jeg har opplevd dette helt omvendt. Da som mannen/gutten/barnerumpa om du vil, som jenta holdt på med.

"Skikkelig paradoks som om vi to finner svaret, kan vi bli steinrike på vår oppfinnelse."

Jau jau, det hadde vært noe, men jeg har ikke sett dette fra den siden du presanterer, men fra den omvendte siden. Uansett, sånt varierer selvsagt. Det ligger trossalt ikke i noen sine kvinne eller manns-gener å oppføre seg sånn, og du har kanskje opplevd menn som har vært sånn, jeg har opplevd det fra kvinnenes side.

Men igjen, alle er heldigvis forskjellige.

"Ha en ellers flott dag, SDD og takk for praten."

I like måte, og takk for at du holdt meg i aktivitet på jobben :)

Hehe, du er vel omtrent den eneste jeg har skrevet ganske seriøst med her i dag, og de andre tror vel at jeg er ute for å finne en gammel dame å dele med en kompis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo la deg analysere noen guttenavn, som jeg fikk mye pepper for, her på forumet for en tid tilbake;

Steffen

Ruben

Kevin (samboer'n gulper..)

Det høres ut som de guttenavna jeg allerede ga deg pepper for på småbarnsforumet, så jeg skal dy meg den gangen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Jeg har i alle fall ikke ferie. Kom hjem fra jobb i dag med et bloodig kloremerke tvers over kinnet og et over øyet, kul i hodet og en smule tynnere i håret.

Har vært en action-fylt dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall ikke ferie. Kom hjem fra jobb i dag med et bloodig kloremerke tvers over kinnet og et over øyet, kul i hodet og en smule tynnere i håret.

Har vært en action-fylt dag!

Kult, det har nesten skjedd meg noen ganger på jobb, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sussi

Jeg har vært på ferie, jeg er ikke gravid, jeg har ikke hjemmesiden med barnebilder, men jeg er en ungdom på 29 år :-))))))))))))))) (iallefall en bitte bitte bitte liten stund til.)

Kjeder du deg eller? Det er i allefall ufattelig stille her inne for tiden.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på ferie, jeg er ikke gravid, jeg har ikke hjemmesiden med barnebilder, men jeg er en ungdom på 29 år :-))))))))))))))) (iallefall en bitte bitte bitte liten stund til.)

Kjeder du deg eller? Det er i allefall ufattelig stille her inne for tiden.

Hilsen

Kjeder meg ikke så veldig nå, men gjorde det på jobb i dag :)

Så det blei vås uten noen som helst grenser, og nå tror halve dol at jeg er på vei til hovedstaden for å finne meg en eldre dame å feie over sammen med en kompis :)

Så det er lite nytt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussi

Kjeder meg ikke så veldig nå, men gjorde det på jobb i dag :)

Så det blei vås uten noen som helst grenser, og nå tror halve dol at jeg er på vei til hovedstaden for å finne meg en eldre dame å feie over sammen med en kompis :)

Så det er lite nytt her :)

Hehe, du hadde sikker likt det. Bare inrøm det med en gang :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du hadde sikker likt det. Bare inrøm det med en gang :-)

Mvh

Ja, det var ikke helt utenkelig, og det har kommet opp som spøk ved et par anledninger, men det var nå mest ment som en spøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...