Gå til innhold

Kvalm etter drikking


Gjest Keko

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og drikker ikke spesielt ofte, men de tre siste gangene jeg har drukket meg full har jeg blitt veldig syk dagen etter.

Jeg føler meg helt fin på morgenen og frem til kl 13-14, men så begynner en utrolig kvalme sammen med løs mage og utrolig nok såkalt panikkangst. En utrolig "helvetesfrykt", følelse av uvirkelighet, følelsen av at jeg holder på å bli gal...

Hva kan være grunnen til at jeg får disse fysiske og psykiske ettervirkningene når jeg aldri har hatt det før?

Jeg er dessuten blitt mye sunnere i kostholdet den siste tiden, men det burde vel ikke gjøre meg "sykere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there

He-he, det er nok alderen som begynner å merkes på deg også!

Var på hyttetur med en gjeng gamle studiekammerater/venninner, vi var alle +/- 30 år, og alle hadde merket at ikke alt var som da vi studerte.

De fleste ble mye mer fyllesyke, og gjerne lenge etter de hadde drukket (utpå kvelden neste dag). Folk kunne ikke drikke samme mengde kaffe om kvelden uten å forstyrre nattesøvnen, man kunne ikke sove hele dagen osv osv

Det har også litt med at vi ikke drikker så ofte som før, antar jeg..

I studietiden kunne jeg drikke øl nesten hver kveld, og allikevel gå på forelesning morgenen etter. Nå er jeg ikke så veldig stor ressurs på jobben dagen etter en flaske vin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Keko. Dette er ting som kan gå i bølger,men ofte kan det slå ut med økende alder,og hvis man ellers er generelt mer sliten etter arbeid etc.Du bør få i deg rikelig med vann el.før du legger deg og neste morgen,samt ellers moderere mengden alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...