Gå til innhold

Norges mest patetisk musikker...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...må utvilsomt være Finn Kalvik.

Jeg sitter her og irriterer meg over at jeg har en låt av han på hjernen, dvs, låten er selvsagt ikke av han, men oversettelsen er av han. Har fyren i det hele tatt skrevet en god låt selv? Vet folk som kjøper denne patetiske musikken at han faktisk ikke selv har lagt sangene, om man ser bortifra oversettelsen?

Man ser reklame av fyren sin Best of.. plate på tv, og låtene i reklamen er utelukkende oversettelser av kjente og mindre kjente utenlandske låter som denne patetiske fyren, som hver gang han ser sin mulighet til å komme på tv og kan skryte uhemmet av at han er pensum på skolen, later som er hans egne.

Det eneste bra som har kommet ut av denne glisende, uhummoristiske fjompen er Finn Kalvik nyhetene som han, selvsagt, begynte å gråte over fordi, som han selv sa i debatten han i sin tid hadde med opphavet til disse nyhetene, Bård Tufte, han er pensum i skolen. Stolt ja.. Det han sikkert ikke visste var at han må ha blitt skrevet inn i skolebøkene fordi en hel haug med dritings folk fra skolestyre foreslo dette som en spøk, en spøk som ble dratt noe langt. Det forstår selvsagt de skyldige nå.

Fyren er håpløs, og forstår det nok innerst inne selv der han sitter å oversetter utenlandske låter.

Jeg måtte bare komme med dette innlegget pga den helvetes "aldri rideranke og vuggesang..." låta, som vel folk faktisk tror at er han sin låt, raver rundt i hodet mitt PÅ NORSK, mens den egentlig er skrevet av en fyr ved navn Cat Steavens (om jeg ikke tar helt feil..).

Helvets idiot, og jeg håper norske humorister fortsetter å såre faenskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    37

  • spirito

    17

  • birdie

    11

  • flisa

    10

Mest aktive i denne tråden

Er veldig enig med deg.

Det utrolige er jo at han har klart seg i alle år.

Det mest talentløse er jo at han slenger seg på 'jeg vil bli kunstner fordi det er så kult' bølgen. Dvs. er jo mulig han har talent - hva vet jeg - men bildene ser helt tragisk ut.

Men visesang er jo tragisk uansett !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med deg.

Det utrolige er jo at han har klart seg i alle år.

Det mest talentløse er jo at han slenger seg på 'jeg vil bli kunstner fordi det er så kult' bølgen. Dvs. er jo mulig han har talent - hva vet jeg - men bildene ser helt tragisk ut.

Men visesang er jo tragisk uansett !!

Ja, men når fyren ikke engang klarer å skrive visesangene selv, men må stjele fra utlendinger, så kan man vel egentlig diskutere om han har noe kunstnerisk talent, what so ever.

Det å kalle seg selv for kunstner mens han tjener penger på andres låter, det må jo være en motsigelse i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg visste hvem du sikta til allerede før jeg åpna innlegget, he he.

Helt enig. Aldri hatt sansen for den marengsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste hvem du sikta til allerede før jeg åpna innlegget, he he.

Helt enig. Aldri hatt sansen for den marengsen.

Han har nå sitt navn i skolebøkene, noe som vel i framtiden vil være en forklaring på at så mange unge blir narkomane, mens han egentlig burde hatt et bilde av seg i norsk ordboka, ved siden av ordet "patetisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med deg.

Det utrolige er jo at han har klart seg i alle år.

Det mest talentløse er jo at han slenger seg på 'jeg vil bli kunstner fordi det er så kult' bølgen. Dvs. er jo mulig han har talent - hva vet jeg - men bildene ser helt tragisk ut.

Men visesang er jo tragisk uansett !!

Pøh, Jan Eggum egner seg veldig godt i høyttalere. Det er derimot ikke nødvendig å kjempe seg forrerst på konsert.

Og Ole Paus er jo konge!

Viser er kjempetopp det, til sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøh, Jan Eggum egner seg veldig godt i høyttalere. Det er derimot ikke nødvendig å kjempe seg forrerst på konsert.

Og Ole Paus er jo konge!

Viser er kjempetopp det, til sin tid.

Sorry men Jan Eggum er 10 ganger verre enn Kalvik . Jeg synes hans dialekt er fær (sier ikke at alle bergensere høres fæle ut) - så ser han jo helt for jævlig ut.

Ole Paus kan ha noen tekster med litt snert i - men stemmen er jo tragisk.

Jeg liker ikke engang Odd Børretzen jeg da forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cats in the cradle er jo en kjempelåt, ikke rart du har den på hjernen.

Tips: hent ned Weird Als versjon "Cat in a kettle". Mye festligere tekst da gitt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste hvem du sikta til allerede før jeg åpna innlegget, he he.

Helt enig. Aldri hatt sansen for den marengsen.

Så utrolig bra beskrivelse! Marengs! *hahahaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cats in the cradle er jo en kjempelåt, ikke rart du har den på hjernen.

Tips: hent ned Weird Als versjon "Cat in a kettle". Mye festligere tekst da gitt ;-)

Skal laste den ned når jeg kommer hjem!

Ja, enig i at låta er meget bra, i sin opprinnelige versjon.

Det Kalvik driver med kan vel i beste fall kalles en brutal voldtekt på en god låt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om Finn Kalvik er DOL'er,

og leser dette. Fy !

Det håper jeg indelig!

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å si det til han face to face heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal laste den ned når jeg kommer hjem!

Ja, enig i at låta er meget bra, i sin opprinnelige versjon.

Det Kalvik driver med kan vel i beste fall kalles en brutal voldtekt på en god låt.

Jepp. Finn Kalvik er en dott. Men de der han har rappa fra Inger Hagerup, har han skrevet melodien selv? Jeg har en liten forkjærlighet for den sangen om den triste bakeren, men det er jo teksten som er fin da...

"Forleden dag så satt han død

midt i en haug med wienerbrød."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Finn Kalvik er en dott. Men de der han har rappa fra Inger Hagerup, har han skrevet melodien selv? Jeg har en liten forkjærlighet for den sangen om den triste bakeren, men det er jo teksten som er fin da...

"Forleden dag så satt han død

midt i en haug med wienerbrød."

Har han rappa noe fra Hagerup også?

Makan til fyr, han burde skamme seg!

Nei, tror ikke jeg har hørt dem, og bra er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han rappa noe fra Hagerup også?

Makan til fyr, han burde skamme seg!

Nei, tror ikke jeg har hørt dem, og bra er det.

Han har et helt album med bare Inger Hagerups tekster. Skamme seg!

Nei, jeg liker ikke fyren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et helt album med bare Inger Hagerups tekster. Skamme seg!

Nei, jeg liker ikke fyren...

Det går ikke ann å like en sånn fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vel ikke det.

*høre på Elvis*

Jeg var på en pub i byen på lørdag som het Elvis. De spilte bare Elvis musikk, og selv om det ble litt sløvt i lengden, spesielt fordi det virket som om de spilte en EP eller noe sånt om og om igjen for jeg hørte i hvertfall en av sangene der 3 ganger i løpet av den timen vi var der.

Men Elvis er til tider kult, men bare til tider.

In the ghetto er for øvrig hans beste låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...