Gå til innhold

Norges mest patetisk musikker...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Men vet du at Elvis Presley ikke skrev en eneste sang?

Spiller det noen rolle? Synes Kalvik er helt OK jeg, selv om det ikke er min type musikk.

Andre skrev sangene for han. Han stjal dem ikke av andre og klinte til med en oversettelse.

Det er to meget forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    37

  • spirito

    17

  • birdie

    11

  • flisa

    10

Mest aktive i denne tråden

Lillebjørn Nilsen må jo da være like patetisk , for av det som er kommer ut på plate har de ca like mye i kategoriene skrevet selv , oversatt selv og andres tekst men egen melodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvalitetsforskjell

Lillebjørn Nilsen må jo da være like patetisk , for av det som er kommer ut på plate har de ca like mye i kategoriene skrevet selv , oversatt selv og andres tekst men egen melodi.

Det er jo ikke noe i veien med å gi ut oversatte sanger så lenge det er gjort bra, som Lillebjørn ofte har gjort. Det er når man tar fine sanger og lager skrekkelig dårlige utgaver av disse (som Finn K. gjør) at det blir ille og patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Muligens fordi en av mine tidligste musikalske sysler var å høre på En tur rundt i byen og Min onkel triller piller på platespelleren til broren min. Jeg var 3-4-5 år gammal:-)

En annen ting er at han er en fyr som trur på det han holder på med. Det er det ikke alle artister du kan si om. De som til en hver tid skal være trendy til dømes, og som snur kappa etter vinden, er mye mer patetiske.

Jeg var dessuten så heldig å intervjue han for noen år siden, og jeg oppfatta Finn som en veldig sårbar, ærlig, real, sympatisk, og fin fyr. Og med et hjerte som brenner for det han holder på med.

Her lyt eg støtte musikeren. Fyren er ikkje så ille. Truleg ei ærleg sjel som tidvis arbeider hardt med tekstar. Ein kjem jo ikkje unna eit ein del av arbeida hans er brukbare.

Ei enkel sjel som sikkert gjer sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebjørn Nilsen må jo da være like patetisk , for av det som er kommer ut på plate har de ca like mye i kategoriene skrevet selv , oversatt selv og andres tekst men egen melodi.

Mulig, jeg kjenner som nevnt ikke så godt til denne typen musikk, annet enn hva jeg har sett og hørt på tv. Jeg har derimot sett intervjuer av begge to, og Lillebjørn Nilsen virket i det minste som en sympatisk fyr, i motsetning til Finn Kalvik som hele tiden sitter å skryter av at han er pensum på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men Jan Eggum er 10 ganger verre enn Kalvik . Jeg synes hans dialekt er fær (sier ikke at alle bergensere høres fæle ut) - så ser han jo helt for jævlig ut.

Ole Paus kan ha noen tekster med litt snert i - men stemmen er jo tragisk.

Jeg liker ikke engang Odd Børretzen jeg da forresten.

Du, det kan ikke være deg det er noe galt med....?

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig. Muligens fordi en av mine tidligste musikalske sysler var å høre på En tur rundt i byen og Min onkel triller piller på platespelleren til broren min. Jeg var 3-4-5 år gammal:-)

En annen ting er at han er en fyr som trur på det han holder på med. Det er det ikke alle artister du kan si om. De som til en hver tid skal være trendy til dømes, og som snur kappa etter vinden, er mye mer patetiske.

Jeg var dessuten så heldig å intervjue han for noen år siden, og jeg oppfatta Finn som en veldig sårbar, ærlig, real, sympatisk, og fin fyr. Og med et hjerte som brenner for det han holder på med.

Bra innlegg Musikeren.

Jeg får en dårlig smak i munnen hver gang DOL-klanen ser set ut et offer de skal rive verbalt i filler. Vet ikke om det er et behov for å vise sine verbale evner ved å overgå hverandre eller om det er noe annet som ligger bak.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som får noen til å bruke energi på å mislike noen så intenst som enkelte gir uttrykk for her. Mannen er da for svarte en musiker, og det er da ingen som tvinges til å kjøpe platene hans eller høre på det han har produsert, meg bekjent finnes det av-knapp på både radio og TV.

Og at det gjøres til en stor sak at han har oversatt/brukt andres materiale... jaja, tror neppe Finn Kalvik er den eneste som gjør tekstforfatterne rike, tyveri kan det hvertfall ikke kalles.

Denne tråden minner meg litt for mye om svart/hvitt-tankegangen jeg erindrer fra ungdomsskoletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Musikeren.

Jeg får en dårlig smak i munnen hver gang DOL-klanen ser set ut et offer de skal rive verbalt i filler. Vet ikke om det er et behov for å vise sine verbale evner ved å overgå hverandre eller om det er noe annet som ligger bak.

Jeg forstår rett og slett ikke hva som får noen til å bruke energi på å mislike noen så intenst som enkelte gir uttrykk for her. Mannen er da for svarte en musiker, og det er da ingen som tvinges til å kjøpe platene hans eller høre på det han har produsert, meg bekjent finnes det av-knapp på både radio og TV.

Og at det gjøres til en stor sak at han har oversatt/brukt andres materiale... jaja, tror neppe Finn Kalvik er den eneste som gjør tekstforfatterne rike, tyveri kan det hvertfall ikke kalles.

Denne tråden minner meg litt for mye om svart/hvitt-tankegangen jeg erindrer fra ungdomsskoletida.

Er dolklanen den samme som Vålerengaklanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Nei, det synes jeg ikke. Fyren klarte i det minste å lage musikken sin selv. Det er noe annet enn man kan si om Finn Kalvik.

Ja, det kan så være. Men så var det _de_ begredelige låtene også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. skal man følge opp resonnementet ditt - hvor mange av sangene Elvis fremførte hadde han skrevet sjøl? I det minste laget teksten til?

Hihihi.. *krangle*

Aner ikke jeg, men Elvis synger ihvertfall bedre enn Finn Kalvik!

Men altså, så lenge ingen kritiserer Queen, er jeg fornøyd...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg, men Elvis synger ihvertfall bedre enn Finn Kalvik!

Men altså, så lenge ingen kritiserer Queen, er jeg fornøyd...;-)

*Kritiserer Queen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke jeg, men Elvis synger ihvertfall bedre enn Finn Kalvik!

Men altså, så lenge ingen kritiserer Queen, er jeg fornøyd...;-)

Har fem-seks plater, jeg. Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Kritiserer Queen*

Kjente du dem kanskje? Hæ? Hæææ? HÆÆÆÆ? Ypper'u ell? Erru kødden? Skarru ha bank kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Queen? Hvilke da?

*spent*

Hmm... gruble..

A night at the opera, A day at the races, Hot Space og så en som bare heter Queen (?) - og så tror jeg at det skal ligge en til et eller annet sted..

Er noen år siden siste rykk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... gruble..

A night at the opera, A day at the races, Hot Space og så en som bare heter Queen (?) - og så tror jeg at det skal ligge en til et eller annet sted..

Er noen år siden siste rykk, ja.

Åh, da har du jo noen av de beste da jo!

A night at the opera og A day at the races er knallalbum, Hot Space er vel det dårligste (synes jeg) og Queen er ganske stilig. Det er det første albumet de gav ut :o)

*sette på A night at the opera*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...