Gå til innhold

Tjukkaser på Domus


Gjest Rystet

Anbefalte innlegg

Gjest Rystet

Hvorfor er det slik at feite mennesker klager over vekta si men ikke gjør noe med det?

Var på Domus i går og så en meget overvektig familie på 4, vogna var proppfull med usunne matvaner som pizza, chips og sukkerholdig cola.

Har selv bekjente som er skikkelig feite og klager over det, men i neste øyeblikk drikker de sukkerbrus og spiser en hel grandis alene...

Si meg, tenker ikke disse menneskene på utseendet sitt? Eller på helsa? Skjemmes de ikke? Vil de at unga skal bli mobbet på skolen fordi de er overvektige?

Med all den sunne gode maten som finnes i dag, og alle treningssentrene som dukker opp over alt er det ingen kunst å slanke seg lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    11

  • libra

    10

  • Nikki

    6

Mest aktive i denne tråden

Og du har slanka deg skjønner jeg, siden du vet at det ikke er noen kunst?

En del er overvektige kun pga sløvhet, men det finnes ganske mange der ute som har bakenforliggende årsaker som gjør det alt annet enn enkelt å gå ned i vekt.

Mange bruker kiloene til å dekke over ting som er for vonmde til at de klarer å takle dem.

Forøvrig er det mennesker med de holdningene du legger for dagen som fører til at barn evt. mobbes for egen/foreldres vekt...

Det er lettere å gjøre noe med en tjukk kropp, enn et tjukt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en som ikke er så nøye

Finn deg noe annet å gjøre enn å gå sjekke handlekurvene til folk !!!

Hvordan folk ser ut skal ikke du bry deg om i det hele tatt !!

Ikke sikkert at de bryr seg om at de er overvektige, veit du.

Og en ting til, det er ikke så enkelt som du beskriver det å slanke seg MAAAANGE kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tidligere naboer av meg, to svære søstre som avlet unger, sannsynligvis for å bruke dem som erstatning til julekalkuna, satt alltid utenfor blokka og dytta i seg sjokolade og kaker, mens de klaget over vekta si.

En gang fikk en av dem seg til å si til meg når jeg gikk forbi dem: Du, nå synes jeg du begynner å bli for stor, du må trene mindre (trente ganske mye da, og var kanskje etter manges mening for "stor").

Jeg ble selvsagt mektig provosert og svarte så spydig som bare jeg kan, at det var vi visst to om.

Hun sladret til typen sin, som jeg kjente en gang i tiden fordi han som ung gutt stjal sykkelen min, og han var enig med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har slanka deg skjønner jeg, siden du vet at det ikke er noen kunst?

En del er overvektige kun pga sløvhet, men det finnes ganske mange der ute som har bakenforliggende årsaker som gjør det alt annet enn enkelt å gå ned i vekt.

Mange bruker kiloene til å dekke over ting som er for vonmde til at de klarer å takle dem.

Forøvrig er det mennesker med de holdningene du legger for dagen som fører til at barn evt. mobbes for egen/foreldres vekt...

Det er lettere å gjøre noe med en tjukk kropp, enn et tjukt hode.

"Og du har slanka deg skjønner jeg, siden du vet at det ikke er noen kunst?"

Man trenger ikke å slanke seg for å forstå at en handlekurv full av grandiser ikke gjør susen.

Det er noe i det fyren over her sier, måten han sier det på er kanskje ikke den beste, men veldig mange klager over vekta si mens det tyter majones og annen sunn mat ut av munnvikende deres.

Har venninner som er sånn selv, og det er fryktelig provoserende å høre på. Man kan trossalt ikke si noe uten å bli dømt nord og ne og litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

Jo tenk det kan være vanskelig, for mange synes det er veldig vanskelig å holde seg unna usunn mat, fordi det er så GODT at man ikke klarer la være å ha i seg maten! Jeg blir helt fortvila om jeg ikke får i meg burger,pizza,godteri,brus osv, tenker nesten ikke på annet. Det er det beste jeg vet, og jeg kommer aldri til å klare å spise sunnere. Nå er ikke jeg overvektig (enda), men jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å slanke seg!!

Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo tenk det kan være vanskelig, for mange synes det er veldig vanskelig å holde seg unna usunn mat, fordi det er så GODT at man ikke klarer la være å ha i seg maten! Jeg blir helt fortvila om jeg ikke får i meg burger,pizza,godteri,brus osv, tenker nesten ikke på annet. Det er det beste jeg vet, og jeg kommer aldri til å klare å spise sunnere. Nå er ikke jeg overvektig (enda), men jeg forstår veldig godt at det er vanskelig å slanke seg!!

Folk er forskjellige.

Helt enig med zuuul. Sunn mat er da faen ikke noe godt. Mye bedre med burger og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest exforfall

Jeg kan ikke noe annet enn å si meg enig. Dessverre finnes det voksne som gir blaffen,og det må de få lov til,men jeg mener jeg har rett å bli provosert og bry meg når det er barn med i bildet.

At barn blir mobbet,får livsstilsykdommer osv. er et samfunnsproblem.Og det er trist å se dem bli offer for foreldrenes sløvhet.

Jeg hadde selv en periode på 3 år hvor jeg ga blaffen i helse og utseende. Jeg hadde det veldig tungt psykisk og brukte mat og sofaen som trøst. Det resulterte i 30 pluss kilo og høyt kolesterol.

Nå har jeg det heldigvis mye bedre og har en sunn,slank og frisk kropp. Feilen mange overvektige gjør er at de er så utålmodige. Mange tror at bare de dropper pizza og potetgull et par dager så skal de være kvitt alt fettet.

En annen ting er trening. Jeg er ikke spesielt flink til det jeg heller,men cluet er å være i aktivitet! Overvektige sitter ofte på rumpa så ofte de bare har sjangs,man blir kanskje litt motløs og tror man er nødt til å svette livet av seg for at det skal monne.

Men sånn er det ikke. Spaserturer,og all bevegelse er supert og bidrar til en myk og smidig kropp.Det viktigste er ikke hva enn gjør en gang iblant,men det man gjør hver dag!

Oi,dette ble masse,men konklusjonen er altså; Jeg er enig med Rystet,mange overvektige er rett og slett sløve og late,for å ikke si dumme. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med zuuul. Sunn mat er da faen ikke noe godt. Mye bedre med burger og sånt.

Helt enig med dere begge i at det er godt, men da bør man heller ikke klage over vekta si.

Mange fatter ikke hvorfor de veier for mye til tross for at kostholdet ikke ligner noe som helst.

Går ut fra at det var de "Rystet" siktet til i innlegget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med zuuul. Sunn mat er da faen ikke noe godt. Mye bedre med burger og sånt.

Hva med toast til frokost?

Hjemmelaget loff, smør, ost, en loff til, i smørbrødmekkern med det, og voilla - følge til dol.

Kan jeg klage på vekten i dette innlegget, eller bør jeg vente til et annet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og du har slanka deg skjønner jeg, siden du vet at det ikke er noen kunst?"

Man trenger ikke å slanke seg for å forstå at en handlekurv full av grandiser ikke gjør susen.

Det er noe i det fyren over her sier, måten han sier det på er kanskje ikke den beste, men veldig mange klager over vekta si mens det tyter majones og annen sunn mat ut av munnvikende deres.

Har venninner som er sånn selv, og det er fryktelig provoserende å høre på. Man kan trossalt ikke si noe uten å bli dømt nord og ne og litt til.

Leste du videre i innlegget mitt, eller var det kun det første avsnittet som interesserte deg?

Rystet som starta denne tråden kom med et utsagn om hvor enkelt det er å slanke seg, og det viser hvor lite vedkommende skjønner om overvekt.

At en handlekurv med grandis og annet snop ikke gjør susen vet ethvert menneske med IQ over skostørrelsen, men årsaken til at kurven fylles med usunn mat, det er dessverre et dypereliggende problem for mange.

De overvektige menneskene jeg kjenner syter sjelden og aldri over størrelsen sin, og jeg anser forsåvidt overvekt som en privatsak som jeg ikke bruker energi på å irritere meg over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du videre i innlegget mitt, eller var det kun det første avsnittet som interesserte deg?

Rystet som starta denne tråden kom med et utsagn om hvor enkelt det er å slanke seg, og det viser hvor lite vedkommende skjønner om overvekt.

At en handlekurv med grandis og annet snop ikke gjør susen vet ethvert menneske med IQ over skostørrelsen, men årsaken til at kurven fylles med usunn mat, det er dessverre et dypereliggende problem for mange.

De overvektige menneskene jeg kjenner syter sjelden og aldri over størrelsen sin, og jeg anser forsåvidt overvekt som en privatsak som jeg ikke bruker energi på å irritere meg over...

Jeg leste innlegget ditt, og jeg leste innlegget til Rystet.

Jeg er enig med han i at det ikke bør være noen kunst å slanke seg om man følger gode råd, samt tar tiden til hjelp (selvsagt med unntak av de som lider av en eller annen sykdom, lavt stoffskifte eller lignende).

Det at unger blir skadelidene av dette, som du nevner i innlegget ditt, er bagateller i forhold til hvor skadelidene de blir som følge av at de blir fostret opp på usunn mat og på den måten tilegner seg en usunn livstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rystet

Finn deg noe annet å gjøre enn å gå sjekke handlekurvene til folk !!!

Hvordan folk ser ut skal ikke du bry deg om i det hele tatt !!

Ikke sikkert at de bryr seg om at de er overvektige, veit du.

Og en ting til, det er ikke så enkelt som du beskriver det å slanke seg MAAAANGE kilo.

Jeg har selv slanket meg 16 kg, det var ikke vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rystet

Jeg leste innlegget ditt, og jeg leste innlegget til Rystet.

Jeg er enig med han i at det ikke bør være noen kunst å slanke seg om man følger gode råd, samt tar tiden til hjelp (selvsagt med unntak av de som lider av en eller annen sykdom, lavt stoffskifte eller lignende).

Det at unger blir skadelidene av dette, som du nevner i innlegget ditt, er bagateller i forhold til hvor skadelidene de blir som følge av at de blir fostret opp på usunn mat og på den måten tilegner seg en usunn livstil.

Kun 1% av de overvektige sliter med lavt stoffskifte, selv om mange skylder på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 1% av de overvektige sliter med lavt stoffskifte, selv om mange skylder på det.

Det kan nok stemme, men det må her også sies av veldig mange overvektige ender opp med lavt stoffskifte som følge av latterlige slankemetoder som er drepen for forbrenninga deres.

Deres feil, med andre ord.

Eller man kan vel si at det er dårlige slankereklamer sin skyld, men de som tror på disse reklamene har etter min mening bare seg selv og takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget ditt, og jeg leste innlegget til Rystet.

Jeg er enig med han i at det ikke bør være noen kunst å slanke seg om man følger gode råd, samt tar tiden til hjelp (selvsagt med unntak av de som lider av en eller annen sykdom, lavt stoffskifte eller lignende).

Det at unger blir skadelidene av dette, som du nevner i innlegget ditt, er bagateller i forhold til hvor skadelidene de blir som følge av at de blir fostret opp på usunn mat og på den måten tilegner seg en usunn livstil.

Jeg er fullstendig enig når det gjelder de som er overvektige kun ut fra sløvhet, giddesløshet.

Men det er dessverre ei stor gruppe som har helt andre årsaker til overvekt. En stor kropp er en måte å skjerme seg mot så mye, vonde opplevelser i barndom etc. Det er ikke sjelden at mennesker som har opplevd overgrep som barn f.eks. blir overvektige senere i livet.

Det som er så trist er at de som har noe bakenforliggende ofte ikke skjønner det selv, og at de blir sett på med samme forakt av omverdenen som de som er overvektige kun ut fra en nedbrytende og usunn livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg slik at for mange overvektige så er det en spiseforstyrrelse de har.

En sykdom med andre ord.

Det kan være mange forskjellige orsaker til forstyrrelsen, mange har opplevd noe traumatisk i livet for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 1% av de overvektige sliter med lavt stoffskifte, selv om mange skylder på det.

Lavt stoffskifte er et minimalt problem i forhold til antall overvektige. Det finnes mange andre årsaker til overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest akkurat

Jeg har selv slanket meg 16 kg, det var ikke vanskelig.

Siden det var så veldig lett for deg, så er det slik for alle andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig når det gjelder de som er overvektige kun ut fra sløvhet, giddesløshet.

Men det er dessverre ei stor gruppe som har helt andre årsaker til overvekt. En stor kropp er en måte å skjerme seg mot så mye, vonde opplevelser i barndom etc. Det er ikke sjelden at mennesker som har opplevd overgrep som barn f.eks. blir overvektige senere i livet.

Det som er så trist er at de som har noe bakenforliggende ofte ikke skjønner det selv, og at de blir sett på med samme forakt av omverdenen som de som er overvektige kun ut fra en nedbrytende og usunn livsstil.

At de blir sett på med forakt er dine ord, og jeg har i hvertfall aldri sett på noen overvektige med forakt.

Joa, det finnes helt sikkert for enkelte bakenforliggende årsaker, men jeg har nå mine tvil om at det er den største grunnen til overvekt.

Et usunt kosthold, bruk av ferdigmat, latskap og generell inkompetanse i forhold til kost og trening, vil jeg heller si at er skylden i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...