Gå til innhold

Tjukkaser på Domus


Gjest Rystet

Anbefalte innlegg

Gjest zuuul

Jeg er fullstendig enig når det gjelder de som er overvektige kun ut fra sløvhet, giddesløshet.

Men det er dessverre ei stor gruppe som har helt andre årsaker til overvekt. En stor kropp er en måte å skjerme seg mot så mye, vonde opplevelser i barndom etc. Det er ikke sjelden at mennesker som har opplevd overgrep som barn f.eks. blir overvektige senere i livet.

Det som er så trist er at de som har noe bakenforliggende ofte ikke skjønner det selv, og at de blir sett på med samme forakt av omverdenen som de som er overvektige kun ut fra en nedbrytende og usunn livsstil.

hva er det med å se på andre mennesker med FORAKT uansett???

hjelp for en verden..

*stikke på mcdonalds uansett nam nam nAMMMMmmmmmmmmmmmmmmm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    11

  • libra

    10

  • Nikki

    6

Mest aktive i denne tråden

At de blir sett på med forakt er dine ord, og jeg har i hvertfall aldri sett på noen overvektige med forakt.

Joa, det finnes helt sikkert for enkelte bakenforliggende årsaker, men jeg har nå mine tvil om at det er den største grunnen til overvekt.

Et usunt kosthold, bruk av ferdigmat, latskap og generell inkompetanse i forhold til kost og trening, vil jeg heller si at er skylden i de aller fleste tilfeller.

Jeg har vært der selv i perioder, og vet en god del om den forakten man opplever fra litt for mange slanke mennesker.

De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.

Det er alle de andre jeg er opptatt av, og siden jeg er blant de som ikke selv bevisst 'valgte' overvekten min vet jeg etterhvert en del om mekanismene bak denne formen for overvekt. Det går dessverre ikke an å se forskjell på de overvektige, og derfor får alle sin andel av forakten fra omverdenen - noe som forøvrig gjør livet enda vanskeligere.

En anorektiker og en overvektig er ikke så forskjellig innvendig, begge har noe destruktivt som driver dem mot avgrunnen, det er bare uttrykt så forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er ikke måte på hva de kan stappe i seg (helvetes pop-up). Det er som jeg sier, det er ikke rart enkelte ser ut som de gjør. Jeg kjørte hjem fra jobben i går og fikk se et stooort kvinnemenneske inne i en bil som ventet på å kjøre utpå. Før jeg kom nære nok for å se tenkte jeg at jeg lurer på hva hun spiser på. Joda i det jeg kjørte forbi så stappet hun innpå en sjokalade bit. Disse påstår også i fullt alvor at de nesten ikke spiser noe som helst. De har nok rett når de mener vanlig mat, men alt det andre glemmer de glatt.

Jeg jobbet sammen med ei som veide minst 130 kg og klaget selvsagt på vekta. I kontorskuffen var det boks på boks med Nutrilett og i vindusposten sto det minst tre kasser med tomme Cola flasker til enhver tid. Forstå det den som kan.

Det eneste som nytter er å endre matvanene. Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slanke seg, men skal enn klare det må inntaket endres.

Helt enig i at de som stapper i seg slik, bør heller ikke klage over vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der selv i perioder, og vet en god del om den forakten man opplever fra litt for mange slanke mennesker.

De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.

Det er alle de andre jeg er opptatt av, og siden jeg er blant de som ikke selv bevisst 'valgte' overvekten min vet jeg etterhvert en del om mekanismene bak denne formen for overvekt. Det går dessverre ikke an å se forskjell på de overvektige, og derfor får alle sin andel av forakten fra omverdenen - noe som forøvrig gjør livet enda vanskeligere.

En anorektiker og en overvektig er ikke så forskjellig innvendig, begge har noe destruktivt som driver dem mot avgrunnen, det er bare uttrykt så forskjellig.

Det er mulig du har rett i det du sier, men denne forakten fra omverdenen du snakker om har jeg ikke registrert.

Heller ikke fra Rystet som skrev innlegget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der selv i perioder, og vet en god del om den forakten man opplever fra litt for mange slanke mennesker.

De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.

Det er alle de andre jeg er opptatt av, og siden jeg er blant de som ikke selv bevisst 'valgte' overvekten min vet jeg etterhvert en del om mekanismene bak denne formen for overvekt. Det går dessverre ikke an å se forskjell på de overvektige, og derfor får alle sin andel av forakten fra omverdenen - noe som forøvrig gjør livet enda vanskeligere.

En anorektiker og en overvektig er ikke så forskjellig innvendig, begge har noe destruktivt som driver dem mot avgrunnen, det er bare uttrykt så forskjellig.

#De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.#

De er vel heller få?! og om de finnes, så klager de neppe på overvekten sin?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der selv i perioder, og vet en god del om den forakten man opplever fra litt for mange slanke mennesker.

De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.

Det er alle de andre jeg er opptatt av, og siden jeg er blant de som ikke selv bevisst 'valgte' overvekten min vet jeg etterhvert en del om mekanismene bak denne formen for overvekt. Det går dessverre ikke an å se forskjell på de overvektige, og derfor får alle sin andel av forakten fra omverdenen - noe som forøvrig gjør livet enda vanskeligere.

En anorektiker og en overvektig er ikke så forskjellig innvendig, begge har noe destruktivt som driver dem mot avgrunnen, det er bare uttrykt så forskjellig.

vel kanskje de sløve med dårlig kosthold synes det er jævlig vanskelig å la være å være sløv og spise usunt? er ikke like lett for alle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig du har rett i det du sier, men denne forakten fra omverdenen du snakker om har jeg ikke registrert.

Heller ikke fra Rystet som skrev innlegget over.

Selvfølgelig har du ikke merka den forakten hvis du ikke har vært overvektig.

Men si meg, helt ærlig, har du aldri opplevd at kompiser har hatt slengbemerkninger om feite damer? Går man forbi en kompisgjeng av rette slaget behøver man ikke høre hva de sier, det er nok å se blikkene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren og - etter å ha lest overskriften så så jeg for meg at Domus hadde begynt å selge tjukkaser. Altså sånne man bruker når man turner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#De som er overvektige pga sløvhet og usunt kosthold syns jeg egentlig ikke synd på, de har tross alt valgt det selv.#

De er vel heller få?! og om de finnes, så klager de neppe på overvekten sin?!

Jeg vet faktisk ikke, de overvektige jeg kjenner er av 'den andre sorten'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel kanskje de sløve med dårlig kosthold synes det er jævlig vanskelig å la være å være sløv og spise usunt? er ikke like lett for alle det.

Er klar over det, men har man ikke bakenforliggende årsaker til overvekten er det lettere enn hvis man har noe inni seg som nærmest tvinger kiloene på igjen.

Å gå ned i vekt er ikke en helt umulig oppgave hvis man tar i bruk viljestyrke og legger om på kosthold/aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du ikke merka den forakten hvis du ikke har vært overvektig.

Men si meg, helt ærlig, har du aldri opplevd at kompiser har hatt slengbemerkninger om feite damer? Går man forbi en kompisgjeng av rette slaget behøver man ikke høre hva de sier, det er nok å se blikkene deres.

Jo, jeg har opplevd det, men jeg vil ikke kalle det forakt. Det er et grusomt ord og intet ord jeg ville brukt om andre enn voldtektsforbrytere og annet pakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

søren og - etter å ha lest overskriften så så jeg for meg at Domus hadde begynt å selge tjukkaser. Altså sånne man bruker når man turner.

I vinduet i et varemagasin i Hamburg hang denne plakaten:

SUPERKNÜLLER!!!

Gjett hvem som storma inn. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinduet i et varemagasin i Hamburg hang denne plakaten:

SUPERKNÜLLER!!!

Gjett hvem som storma inn. ;-)

nå kan ikke jeg tysk, men jeg antar at det betyr noe helt annet enn det det ser ut som :) Det hadde vært noe å få kjøpt på Domus det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

I vinduet i et varemagasin i Hamburg hang denne plakaten:

SUPERKNÜLLER!!!

Gjett hvem som storma inn. ;-)

da du fant ut at det bare var en hårføner? ; )

Sett det samme i Kiel.. Fikk oss en god latter i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

da du fant ut at det bare var en hårføner? ; )

Sett det samme i Kiel.. Fikk oss en god latter i hvert fall.

Ble ganske lang i maska, ja, he he. Jeg nekta forresten å spise de gepülte krabbene som sto oppført i menyen på en fiskerestaurant vi var innom. Pføy!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

nå kan ikke jeg tysk, men jeg antar at det betyr noe helt annet enn det det ser ut som :) Det hadde vært noe å få kjøpt på Domus det!

Det betyr noe a la supertilbud. Jaja, kan ikke vite alt her i verda heller. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har opplevd det, men jeg vil ikke kalle det forakt. Det er et grusomt ord og intet ord jeg ville brukt om andre enn voldtektsforbrytere og annet pakk.

Jeg tror de fleste som har opplevd å få drepende blikk og kommentarer fra guttegjenger vil kalle det forakt uten å nøle et øyeblikk.

Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å få deg til å forstå hva dette dreier seg om for en del overvektige. Å ha noe i seg som nærmest tvinger en til å beskytte seg bak for mange kilo, samtidig som det åpner for forakt og fordømmelse fra store deler av samfunnet.

Se på reklamebransjen, filmbransjen og musikkbransjen f.eks. Budskapet der er temmelig entydig, er du ikke slank så er du ikke vellykket.

Idrett skaper også problemer for mange, bulimi florerer innen enkelte idrettsmiljø.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg bruker energi på å skrive dette, å forstå mekanismene rundt overvekt uten å ha opplevd det selv må være vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste som har opplevd å få drepende blikk og kommentarer fra guttegjenger vil kalle det forakt uten å nøle et øyeblikk.

Jeg tror rett og slett ikke jeg klarer å få deg til å forstå hva dette dreier seg om for en del overvektige. Å ha noe i seg som nærmest tvinger en til å beskytte seg bak for mange kilo, samtidig som det åpner for forakt og fordømmelse fra store deler av samfunnet.

Se på reklamebransjen, filmbransjen og musikkbransjen f.eks. Budskapet der er temmelig entydig, er du ikke slank så er du ikke vellykket.

Idrett skaper også problemer for mange, bulimi florerer innen enkelte idrettsmiljø.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg bruker energi på å skrive dette, å forstå mekanismene rundt overvekt uten å ha opplevd det selv må være vanskelig.

Jeg forstår jo tankegangen din, men det er ikke så lett for meg å skylle på alle mulige utenforliggende årsaker i forhold til det å dytte i seg mye mat.

Joda, film, musikk og idrett er unektlig blitt å regne som usunne idealer, men folk må bruke hjernen litt og forstå at folk ikke ser sånn ut. I hvertfall ikke vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jo tankegangen din, men det er ikke så lett for meg å skylle på alle mulige utenforliggende årsaker i forhold til det å dytte i seg mye mat.

Joda, film, musikk og idrett er unektlig blitt å regne som usunne idealer, men folk må bruke hjernen litt og forstå at folk ikke ser sånn ut. I hvertfall ikke vanlige folk.

Skylde på alle mulige utenforliggende årsaker for å dytte i seg mat - vel, du bekrefter bare at du overhodet ikke skjønner hva det dreier seg om, og det kan du egentlig bare være glad for :-)

Tror jeg avslutter denne diskusjonen for min del, er litt lei av å gjenta meg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylde på alle mulige utenforliggende årsaker for å dytte i seg mat - vel, du bekrefter bare at du overhodet ikke skjønner hva det dreier seg om, og det kan du egentlig bare være glad for :-)

Tror jeg avslutter denne diskusjonen for min del, er litt lei av å gjenta meg selv nå.

Jau, dessuten forstår jeg ikke uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...