Gå til innhold

Tjukkaser på Domus


Gjest Rystet

Anbefalte innlegg

Så straks du ser overvektige mennesker handle snop så konkluderer du med at det er dette de spiser hver eneste dag? Hva vet du om det? Kanskje dette var deres eneste utskeielse på en måned, kanskje de alle er på en slankekur og har lørdagskos nå? Det er lett for slanke mennesker å si at "det er bare å spise mindre", det er sikkert like vanskelig å slanke seg som å slutte å røyke f.eks.Hvis det hadde vært så enkelt å holde seg slank, hvorfor er det så "få" som klarer det? Jeg synes du skal slutte å klage over hvordan _andre_ mennesker lever _sitt_ liv!

Det er vanskeligere å spise mindre enn å slutte å røyke. Man kan nemlig ikke heller aldri bare røyke litt. og mat kan man jo ikke SLUTTE med så....:)

Jeg handlet inn snop til baren for et lag med 50 gjester her for noen uker siden, -AHA! det var derfor de så så rart på meg ja, -litt medlidende....da jeg stappet oppi peanøtter, potegull, saltstenger og blandevann...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    11

  • libra

    10

  • Nikki

    6

Mest aktive i denne tråden

Det er vanskeligere å spise mindre enn å slutte å røyke. Man kan nemlig ikke heller aldri bare røyke litt. og mat kan man jo ikke SLUTTE med så....:)

Jeg handlet inn snop til baren for et lag med 50 gjester her for noen uker siden, -AHA! det var derfor de så så rart på meg ja, -litt medlidende....da jeg stappet oppi peanøtter, potegull, saltstenger og blandevann...hehe

Vel, jeg sa jo kanskje da, jeg har aldri røykt så jeg kan egentlig ikke uttale meg om hvor vanskelig det er. Men begge foreldrene mine sluttet tvert og har aldri røykt igjen, så det så veldig lett ut. Men jeg innbiller meg at det suget man har etter nikotin kan minne om det suge mange har etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg sa jo kanskje da, jeg har aldri røykt så jeg kan egentlig ikke uttale meg om hvor vanskelig det er. Men begge foreldrene mine sluttet tvert og har aldri røykt igjen, så det så veldig lett ut. Men jeg innbiller meg at det suget man har etter nikotin kan minne om det suge mange har etter mat.

Ja det er akkurat det samme, bortsett fra at man ikke kan kutte ut maten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest matvraket

Det kunne nesten vært vår handlevogn du så , men bare nesten.

Vanlig syn når vi handler til helga : 2 ps pototgull , 2 cola , 1 ps gummigodter , 1 stor melkesjokolade detter er til mor.

Far kjøper seg kanskje 1 flaske cola ligth og saltstenger.

Mor spiser altså enorme mengder snop og nesten dobbelt så mye vanlig mat som far , men siden far veier 115 kg og mor er et beinrangel på 45 kg fordelt på 175 cm så ville du automatisk fordømme far om du overhørte ham på apoteket etterpå når han spurte etter noe som kunne bedre forbrenningen. FLOTT !!

Må vel ta meg av handlinga selv slik at han slipper å bli utsatt for deg og dine like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bryr du deg, når det er barn med i bildet? kan i ikke fete mennesker ha barn mener du?

*gjemmer seg for barnevernet*

TJa, det har da skjedd at helsestasjonen har kontaktet barnevernet for å få hjelp med foreldre som nektet å slanke sine helsefarlig overvektige barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskeligere å spise mindre enn å slutte å røyke. Man kan nemlig ikke heller aldri bare røyke litt. og mat kan man jo ikke SLUTTE med så....:)

Jeg handlet inn snop til baren for et lag med 50 gjester her for noen uker siden, -AHA! det var derfor de så så rart på meg ja, -litt medlidende....da jeg stappet oppi peanøtter, potegull, saltstenger og blandevann...hehe

Baren? Baren inn porten og til venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest isvraket

Ble ganske lang i maska, ja, he he. Jeg nekta forresten å spise de gepülte krabbene som sto oppført i menyen på en fiskerestaurant vi var innom. Pføy!

;-)

Hva med møvenpick is??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Det dummeste jeg hører er når noen beklager seg over fete folks spisevaner og at de ikke tenker på helsen sin. Samtidig med at de selv røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undertegnet

Jeg er skikkelig feit, veier vel nesten 150 kilo nå, men hvorfor plager det deg?

Jeg kunne slvsagt slanket meg, men det gjør jeg altså ikke.

Om jeg får helseplager, så er det min egen greie og ikke noe du har noe med.

Ikke røyker jeg, og ikke drikker jeg, så angående belastninger på helsevesenet, så stiller jeg vel omtrent likt med de som røyker og drikker.

Tror jammen jeg tar bilen ned i kiosken og kjøper meg litt sjokolade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joggerinnen

Jeg er skikkelig feit, veier vel nesten 150 kilo nå, men hvorfor plager det deg?

Jeg kunne slvsagt slanket meg, men det gjør jeg altså ikke.

Om jeg får helseplager, så er det min egen greie og ikke noe du har noe med.

Ikke røyker jeg, og ikke drikker jeg, så angående belastninger på helsevesenet, så stiller jeg vel omtrent likt med de som røyker og drikker.

Tror jammen jeg tar bilen ned i kiosken og kjøper meg litt sjokolade..

Hvorfor ikke ta en joggetur? Tydelig at du ikke trives med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne nesten vært vår handlevogn du så , men bare nesten.

Vanlig syn når vi handler til helga : 2 ps pototgull , 2 cola , 1 ps gummigodter , 1 stor melkesjokolade detter er til mor.

Far kjøper seg kanskje 1 flaske cola ligth og saltstenger.

Mor spiser altså enorme mengder snop og nesten dobbelt så mye vanlig mat som far , men siden far veier 115 kg og mor er et beinrangel på 45 kg fordelt på 175 cm så ville du automatisk fordømme far om du overhørte ham på apoteket etterpå når han spurte etter noe som kunne bedre forbrenningen. FLOTT !!

Må vel ta meg av handlinga selv slik at han slipper å bli utsatt for deg og dine like.

godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er vi til å dømme? Alle vet vel hvor vanskelig det er å styre unna usunn mat- uansett vekt!

Jeg har heldigvis ikke lett for å legge på meg, men uansett er det ikke sunt for meg å spise masse sjokolade, potetgull osv istedet for sunn mat. Dette vet jeg veldig godt, men likevel klarer jeg ikke å la være. Jeg kan godt finne på å drikke cola til frokost, eller ta en sjokolade til lunsj. Jeg elsker hamburgere, dressing, majones osv. Selv om jeg ikke legger på meg, er jeg ikke akkurat snill med kroppen min. Men jeg klarer rett og slett ikke å la være! Så jeg skjønner godt at også overvektige mennesker har problemer med å styre unna disse produktene.

Så jeg er ikke den rette til å dømme. Jeg har vanskelig for å kreve at andre folk skal ha større viljestyrke enn det jeg selv klarer å oppdrive.

Er det noe bedre at tynne mennesker tyller i seg alt dette usunne??

Overfor sine barn har man et ansvar om å gi sunt kosthold, det er jeg enig med deg i. Men jeg syns Libra har gode poeng: dette kan være komplisert problem med bakenforliggende årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym pyse

Hvem er vi til å dømme? Alle vet vel hvor vanskelig det er å styre unna usunn mat- uansett vekt!

Jeg har heldigvis ikke lett for å legge på meg, men uansett er det ikke sunt for meg å spise masse sjokolade, potetgull osv istedet for sunn mat. Dette vet jeg veldig godt, men likevel klarer jeg ikke å la være. Jeg kan godt finne på å drikke cola til frokost, eller ta en sjokolade til lunsj. Jeg elsker hamburgere, dressing, majones osv. Selv om jeg ikke legger på meg, er jeg ikke akkurat snill med kroppen min. Men jeg klarer rett og slett ikke å la være! Så jeg skjønner godt at også overvektige mennesker har problemer med å styre unna disse produktene.

Så jeg er ikke den rette til å dømme. Jeg har vanskelig for å kreve at andre folk skal ha større viljestyrke enn det jeg selv klarer å oppdrive.

Er det noe bedre at tynne mennesker tyller i seg alt dette usunne??

Overfor sine barn har man et ansvar om å gi sunt kosthold, det er jeg enig med deg i. Men jeg syns Libra har gode poeng: dette kan være komplisert problem med bakenforliggende årsaker.

Da bør vel folk gjøre noe med det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å spise sundt selv om man ikke spiser lettprodukter. Spis rent kjøtt, grønnsaker og salat, samt kutt ut ris, potet og pasta. Værre er det ikke.

Men akk så kjedelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJa, det har da skjedd at helsestasjonen har kontaktet barnevernet for å få hjelp med foreldre som nektet å slanke sine helsefarlig overvektige barn.

åja, -at ungene er feite ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør vel folk gjøre noe med det da!

Heui pysa! Selvfølgelig bør man gjøre noe med det. Men å slå fast at "i dag er det enkelt å slanke seg" forenkler problemet! Og forøvrig var poenget mitt at vi ikke skal fordømme folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er akkurat det samme, bortsett fra at man ikke kan kutte ut maten.....

Mannen min har i hverfall lagt på seg mye etter at han sluttet å røyke, det dumme er at han sluttet å sykle regelmessig også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har i hverfall lagt på seg mye etter at han sluttet å røyke, det dumme er at han sluttet å sykle regelmessig også!

ikke mye vits i å kutte ut en dårlig vane, når man kutter ut en bra en samtidig. Vinninga går på en måte opp i spinninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...