Gå til innhold

Tjukkaser på Domus


Gjest Rystet

Anbefalte innlegg

terningkast6

For alt du vet skulle de feire en bursdag eller noe sånt. Også tjukkaser på få lov til å feire av og til.

Det er så trist å se tykke mennesker som lyser av dårlig samvittighet for hver en matbit de putter i munnnen, og slike kommentarer som dette gjør det sikkert ikke lettere å bli kvitt spiseforstyrrelsene og den evige dårlige samvittigheten. Herlighet, de må jo også ha mat!

Fedme er et alvorlig helseproblem men det hjelper ikke å fordømme og baksnakke, jeg er helt sikker på at envher tjukkas har det vondt med seg selv og maten. Så og si alle fråtser i dag, noen legger på seg av det, andre behøver ikke å tenke på vekta. Mat må vi forholde oss til om vi er tynn eller tykk, så jeg skjønner godt at det er kjempevanskelig. Kanskje hvis tykke mennesker ble bedømt utfra hva de er framfor hvordan de ser ut ville de få bedre selvfølelse og dermed få selvtillitt nok til å arbeide med sine problemer?

Og alle dere som dømmer, er dere helt sikker på at overvekt aldri kommer til å ramme dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    11

  • libra

    10

  • Nikki

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest Fest hver dag

For alt du vet skulle de feire en bursdag eller noe sånt. Også tjukkaser på få lov til å feire av og til.

Det er så trist å se tykke mennesker som lyser av dårlig samvittighet for hver en matbit de putter i munnnen, og slike kommentarer som dette gjør det sikkert ikke lettere å bli kvitt spiseforstyrrelsene og den evige dårlige samvittigheten. Herlighet, de må jo også ha mat!

Fedme er et alvorlig helseproblem men det hjelper ikke å fordømme og baksnakke, jeg er helt sikker på at envher tjukkas har det vondt med seg selv og maten. Så og si alle fråtser i dag, noen legger på seg av det, andre behøver ikke å tenke på vekta. Mat må vi forholde oss til om vi er tynn eller tykk, så jeg skjønner godt at det er kjempevanskelig. Kanskje hvis tykke mennesker ble bedømt utfra hva de er framfor hvordan de ser ut ville de få bedre selvfølelse og dermed få selvtillitt nok til å arbeide med sine problemer?

Og alle dere som dømmer, er dere helt sikker på at overvekt aldri kommer til å ramme dere også?

Virker som feitinger bruker enhver unnskyldning for å kjøpe snop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du har rett i det du sier, men denne forakten fra omverdenen du snakker om har jeg ikke registrert.

Heller ikke fra Rystet som skrev innlegget over.

Vel...

Jeg har opplevd å bli stukket med pinne bare for at vedkommende ville se om jeg var så feit at jeg ikke kjente noe. Dette skjedde på torget foran biblioteket i Asker.

Jeg har også opplevd at folk som kjører forbi meg i bil, ruller ned vinduet og skriker "fettberg!" når jeg er ute og går tur.

Jeg har opplevd gamle menn som peker på magen min og sier: "Når kommer barna? Må jo være minst femlinger med den _svære_ magen der!"

Jeg har opplevd folk som stirrer som om jeg skulle være fra en annen planet.

Jeg har også sett tjukke folk som legger masser av usunn mat i handlevogna og jeg tar meg selv i å tenke at det ikke er rart de ser ut som de gjør, når de har et slikt kosthold.

Selv har jeg i alle år aldri hatt et slikt kosthold. Pizza, hamburgere og annen junkfood er det årevis siden jeg har smakt noe av. Jeg er heller ikke særlig flink til å bruke ferdigmat.

Derimot er jeg flink til å bruke fisk, hvitt kjøtt og grønnsaker. For endelig etter mange år, får jeg ikke lengre diare av å spise grønnsaker.

I mange år ble jeg også tappet for energi fordi stoffskiftet var altfor lavt. Jeg hadde ikke krefter til stort sett annet enn å holde meg våken gjennom en hel dag. Måtte hvile da jeg kom halvveis til postkassa. Jeg mistet appetitten og fikk diare og løs mage av all slags mat, men gikk bare _opp_ i vekt. Jeg klaget over diareen overfor en lege. Vedkommende svarte at jeg bare skulle se på det som en "fin måte å gå ned i vekt på!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel...

Jeg har opplevd å bli stukket med pinne bare for at vedkommende ville se om jeg var så feit at jeg ikke kjente noe. Dette skjedde på torget foran biblioteket i Asker.

Jeg har også opplevd at folk som kjører forbi meg i bil, ruller ned vinduet og skriker "fettberg!" når jeg er ute og går tur.

Jeg har opplevd gamle menn som peker på magen min og sier: "Når kommer barna? Må jo være minst femlinger med den _svære_ magen der!"

Jeg har opplevd folk som stirrer som om jeg skulle være fra en annen planet.

Jeg har også sett tjukke folk som legger masser av usunn mat i handlevogna og jeg tar meg selv i å tenke at det ikke er rart de ser ut som de gjør, når de har et slikt kosthold.

Selv har jeg i alle år aldri hatt et slikt kosthold. Pizza, hamburgere og annen junkfood er det årevis siden jeg har smakt noe av. Jeg er heller ikke særlig flink til å bruke ferdigmat.

Derimot er jeg flink til å bruke fisk, hvitt kjøtt og grønnsaker. For endelig etter mange år, får jeg ikke lengre diare av å spise grønnsaker.

I mange år ble jeg også tappet for energi fordi stoffskiftet var altfor lavt. Jeg hadde ikke krefter til stort sett annet enn å holde meg våken gjennom en hel dag. Måtte hvile da jeg kom halvveis til postkassa. Jeg mistet appetitten og fikk diare og løs mage av all slags mat, men gikk bare _opp_ i vekt. Jeg klaget over diareen overfor en lege. Vedkommende svarte at jeg bare skulle se på det som en "fin måte å gå ned i vekt på!"

Oki.... det går ikke ann å svare noe annet på noe sånt enn at enkelte folk er forjævlige og eier ikke medmenneskelighet.

Jeg kan ikke fatte at folk kan oppføre seg sånn, og likevel klare å sove om natta, men det finnes nå engang idioter over alt.

Han legen du nevner her burde nesten vært meldt til... ja, ikke vet jeg hvor man melder fra om leger som går langt over streken, men det gjorde i hvertfall denne fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske lang i maska, ja, he he. Jeg nekta forresten å spise de gepülte krabbene som sto oppført i menyen på en fiskerestaurant vi var innom. Pføy!

;-)

*LOL* - skal aldri reise til Tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er ikke måte på hva de kan stappe i seg (helvetes pop-up). Det er som jeg sier, det er ikke rart enkelte ser ut som de gjør. Jeg kjørte hjem fra jobben i går og fikk se et stooort kvinnemenneske inne i en bil som ventet på å kjøre utpå. Før jeg kom nære nok for å se tenkte jeg at jeg lurer på hva hun spiser på. Joda i det jeg kjørte forbi så stappet hun innpå en sjokalade bit. Disse påstår også i fullt alvor at de nesten ikke spiser noe som helst. De har nok rett når de mener vanlig mat, men alt det andre glemmer de glatt.

Jeg jobbet sammen med ei som veide minst 130 kg og klaget selvsagt på vekta. I kontorskuffen var det boks på boks med Nutrilett og i vindusposten sto det minst tre kasser med tomme Cola flasker til enhver tid. Forstå det den som kan.

Det eneste som nytter er å endre matvanene. Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slanke seg, men skal enn klare det må inntaket endres.

Helt enig i at de som stapper i seg slik, bør heller ikke klage over vekten.

Joda - de får lov til å klage av meg - OG spise! Folk som ikke har hår lenger.... får også lov til å klage - men kjøper de seg parykk for det? Næhæi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe annet enn å si meg enig. Dessverre finnes det voksne som gir blaffen,og det må de få lov til,men jeg mener jeg har rett å bli provosert og bry meg når det er barn med i bildet.

At barn blir mobbet,får livsstilsykdommer osv. er et samfunnsproblem.Og det er trist å se dem bli offer for foreldrenes sløvhet.

Jeg hadde selv en periode på 3 år hvor jeg ga blaffen i helse og utseende. Jeg hadde det veldig tungt psykisk og brukte mat og sofaen som trøst. Det resulterte i 30 pluss kilo og høyt kolesterol.

Nå har jeg det heldigvis mye bedre og har en sunn,slank og frisk kropp. Feilen mange overvektige gjør er at de er så utålmodige. Mange tror at bare de dropper pizza og potetgull et par dager så skal de være kvitt alt fettet.

En annen ting er trening. Jeg er ikke spesielt flink til det jeg heller,men cluet er å være i aktivitet! Overvektige sitter ofte på rumpa så ofte de bare har sjangs,man blir kanskje litt motløs og tror man er nødt til å svette livet av seg for at det skal monne.

Men sånn er det ikke. Spaserturer,og all bevegelse er supert og bidrar til en myk og smidig kropp.Det viktigste er ikke hva enn gjør en gang iblant,men det man gjør hver dag!

Oi,dette ble masse,men konklusjonen er altså; Jeg er enig med Rystet,mange overvektige er rett og slett sløve og late,for å ikke si dumme. Dessverre.

Hvordan bryr du deg, når det er barn med i bildet? kan i ikke fete mennesker ha barn mener du?

*gjemmer seg for barnevernet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - de får lov til å klage av meg - OG spise! Folk som ikke har hår lenger.... får også lov til å klage - men kjøper de seg parykk for det? Næhæi! :-)

For meg kan de spise så mye de orker og se ut som de selv vil, men jeg synes ikke de bør klage.

Nå var var vel ikke akkurat sammenligningen din helt reel da, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kan de spise så mye de orker og se ut som de selv vil, men jeg synes ikke de bør klage.

Nå var var vel ikke akkurat sammenligningen din helt reel da, hehe.

joda - det var den det! :-)

Dessuten - det å stappe innpå med mat - er for meg en slags "dop" - jeg skammer meg etterpå og føler meg helt dust, likevel klager jeg over at jeg er for feit - for inni meg er det ei rålekker berte med fettet akkurat der det skal være.....og det er HUN, -hun lekre - som kan spise alt hun vil....

MEN HUN SYNES IKKE PÅ VIDEOFILMER ELLER BILDER AV MEG! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda - det var den det! :-)

Dessuten - det å stappe innpå med mat - er for meg en slags "dop" - jeg skammer meg etterpå og føler meg helt dust, likevel klager jeg over at jeg er for feit - for inni meg er det ei rålekker berte med fettet akkurat der det skal være.....og det er HUN, -hun lekre - som kan spise alt hun vil....

MEN HUN SYNES IKKE PÅ VIDEOFILMER ELLER BILDER AV MEG! :-)

Jeg skjønner godt hva du mener og skjønner også at det ikke er lett å styre dette. Men uansett hva du sier, så er det kun deg selv du kan bedreide og bare du som kan gjøre noe med det (snakker nå ikke om de som er syke).

Jeg er slank og jeg har vanskelig for å legge på meg, men jeg kan ikke spise alt jeg vil for det. Jeg må styre inntaket mitt, hvis ikke så begynner jeg å kjenne det rundt magen.

Enten må du gjøre noe med det ellers får du finne deg i at du er som du er.

Nå tror jeg ikke det opprinnelige innlegget er ment for de som har noe få kilo for mye, men som er av en skikkelig kaliber, altså mange hakk over deg.

Jeg vil ikke akkurat kalle deg for spesielt overvektig, i alle fall ut fra det lille jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinduet i et varemagasin i Hamburg hang denne plakaten:

SUPERKNÜLLER!!!

Gjett hvem som storma inn. ;-)

*flire* En klassiker, detder, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener og skjønner også at det ikke er lett å styre dette. Men uansett hva du sier, så er det kun deg selv du kan bedreide og bare du som kan gjøre noe med det (snakker nå ikke om de som er syke).

Jeg er slank og jeg har vanskelig for å legge på meg, men jeg kan ikke spise alt jeg vil for det. Jeg må styre inntaket mitt, hvis ikke så begynner jeg å kjenne det rundt magen.

Enten må du gjøre noe med det ellers får du finne deg i at du er som du er.

Nå tror jeg ikke det opprinnelige innlegget er ment for de som har noe få kilo for mye, men som er av en skikkelig kaliber, altså mange hakk over deg.

Jeg vil ikke akkurat kalle deg for spesielt overvektig, i alle fall ut fra det lille jeg har sett.

Hjelp - du har da vel ikke sett meg?? :-)=

Jeg VET alt det der du sier, noen ganger klager jeg mer enn andre ganger - det er sånn livet er det....og jeg VET at jeg kan gjøre noe med det også - men jeg har ikke "tid"..:-)= Har du noen gang prøvd å sette av tid til 5 velkomponerte Rohde-retter daglig? - hehe, da skal dagene være jevne - og intet må skje som ødelegger......jeg har det for travelt til å slanke meg jeg! :-)

Men pyttsan, jeg er jo ikke noen elefant, -mer som ei kobbe *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp - du har da vel ikke sett meg?? :-)=

Jeg VET alt det der du sier, noen ganger klager jeg mer enn andre ganger - det er sånn livet er det....og jeg VET at jeg kan gjøre noe med det også - men jeg har ikke "tid"..:-)= Har du noen gang prøvd å sette av tid til 5 velkomponerte Rohde-retter daglig? - hehe, da skal dagene være jevne - og intet må skje som ødelegger......jeg har det for travelt til å slanke meg jeg! :-)

Men pyttsan, jeg er jo ikke noen elefant, -mer som ei kobbe *s*

Selvsagt har jeg sett deg, kikker jo inn gjennom soveromsvinduet ditt hver kveld jo...*s*

Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om å lage til spesiell slankekost. Men spise vanlig sunn mat og holde seg unna det som er mest fetende. De som er av en skikkelig kaliber kan stappe i seg utrolig mengder , brus, potetgull, pølser, sjokolade osv., stort sett daglig. Når de spiser så skulle enn tro at de ikke har spist på mange dager. Rett og slett store mengder mat.

Bare det å begrense inntaket av det jeg nevnte først til bare å gjelde i helgene, hadde de kommet langt.Matinntaket kan også begrenses i mengde hver gang de spiser. Alle sånne små knep eller tiltak vil jo hjelpe. Bedre å begynne i det små og enn å ikke gjøre noe. Men de fleste skal panikk slanke seg og ta alt med en gang, men det fører sjeldent til suksess fordi overgangen blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har jeg sett deg, kikker jo inn gjennom soveromsvinduet ditt hver kveld jo...*s*

Jeg tror ikke det nødvendigvis handler om å lage til spesiell slankekost. Men spise vanlig sunn mat og holde seg unna det som er mest fetende. De som er av en skikkelig kaliber kan stappe i seg utrolig mengder , brus, potetgull, pølser, sjokolade osv., stort sett daglig. Når de spiser så skulle enn tro at de ikke har spist på mange dager. Rett og slett store mengder mat.

Bare det å begrense inntaket av det jeg nevnte først til bare å gjelde i helgene, hadde de kommet langt.Matinntaket kan også begrenses i mengde hver gang de spiser. Alle sånne små knep eller tiltak vil jo hjelpe. Bedre å begynne i det små og enn å ikke gjøre noe. Men de fleste skal panikk slanke seg og ta alt med en gang, men det fører sjeldent til suksess fordi overgangen blir for stor.

Ja, sånn er det jo...men det er ikke at de stapper innpå mer enn de orker....det skal faktisk så mye til for å bli mett, ja ikke alle har den evnen at de kjenner at de blir mette heller - akkurat som at det er noe "annet" som skal tilfredsstilles.

Når jeg har vært flink, drukket vann, og gått over til sunt kosthold, så har jeg ingen problemer, -ja, selv om magen enda er tykk da, -så føles "fettet anderledes" fordi man spsier riktig, -og da kan man jo saktens lure på hvorfo man ikke vil ha det så bra hele tiden? - næ - det er akkurat som narkotika - får man da først en godteskål foran seg, så er det akkurat som om hjerne kobler ut, -man bra MÅ ha det, -man vil oppnå noe kjemisk oppi hodet, i armene og i beina, liksom! Man blir slapp av det, -men det gjør at man får en enorm apetitt igjen - og kan ikke stoppe! MER, MER! mens man skammer seg, og ser at de rundt en omtrent har gitt deg opp....

Da har du vært flink i 8 uker, - gått ned 8 kilo, ikke følt deg sulten engang - men så skvetter man opp 5 kilo på en helg!!! og så gir man blaffen, og mister helt troen på seg selv....etc.etc.etc.

Det går mye mer på psyken enn på vettet! .-)

Jeg jobber sammen med en som nok har de tpå samme måten med sigaretter,- for hver gang han sluttet - så begynte han igjen - å røykte mer enn noensinne! Han var oppi 60 om dagen, -og grå og gusten og syk så han jo ut,! Så prøvde han hypnose - og det har virket! - DET ønsker jeg meg også -men tør ikke :-)

Det er faktisk en reell SORG-reaksjon man får i kroppen etter å ha sluttet med "dopet" sitt. Og det er den sorg-følelsen som hypnose da kan få deg til å ikke få.......

bla. bla, bla....:-)

*gumler cashew-nøtter, som en eller annen idiot har satt fram i skåler ute i korridoren her*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, sunn mat er ingen kunst å lage god den heller. Trene burde være en selvfølge for alle (som er i stand til det), det er ikke så mye som skal til. Men det er visst ikke lov å mene slikt. Ja, noen har problemer og døyver dem med mat, men det var ikke poenget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så straks du ser overvektige mennesker handle snop så konkluderer du med at det er dette de spiser hver eneste dag? Hva vet du om det? Kanskje dette var deres eneste utskeielse på en måned, kanskje de alle er på en slankekur og har lørdagskos nå? Det er lett for slanke mennesker å si at "det er bare å spise mindre", det er sikkert like vanskelig å slanke seg som å slutte å røyke f.eks.Hvis det hadde vært så enkelt å holde seg slank, hvorfor er det så "få" som klarer det? Jeg synes du skal slutte å klage over hvordan _andre_ mennesker lever _sitt_ liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...