Gå til innhold

Dette er ikke rasistisk ment, altså...


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Er det bare jeg som synes det blir for dumt å starte eller slutte et utsagn med denne setningen?

Om de du snakker med lett kan misforstå det du prøver å formidle, kan man ikke heller tenke seg om og finne en god formulering, _før_ man åpner munnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    19

  • thinkerbell

    7

  • Goliath

    4

  • MsSophie

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest alven

Ah, er SÅ enig. Er så lei av å høre dette. "Ikke for å høres rasistisk, men jeg liker ingen mørkhudede" liksom. Hver gang jeg hører noe bruke en avart av denne setningen tenker jeg at vedkommede ER rasist og litt dum.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Ah, er SÅ enig. Er så lei av å høre dette. "Ikke for å høres rasistisk, men jeg liker ingen mørkhudede" liksom. Hver gang jeg hører noe bruke en avart av denne setningen tenker jeg at vedkommede ER rasist og litt dum.. ;)

Ja, for hva mener de egentlig da? Denne setningen kommer ofte før eller etter et generelt utsagn om en rase. Blir ikke det da rasistisk uansett hvor mye man forsikrer andre om at det ikke er det?

Er i alle fall veldig lei av å høre dette. Man kan da heller tenke før man åpner munnen, så trenger man ikke gardere seg slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Og jeg har ikke noe i mot negre, men mener at alle burde hatt hver sin.

Enkelte her inne har spesialisert seg på "herregud altså" innlegg som oftest handler om "utlenninger", ikke at de er rasister, men de ,utlenningene, ser rare ut i bunad, eller herregud, nå var det en som var slem igjen, og han var utlenning, men altså, de kjenner en utlenning som har levd i gata i 11 år, og han er pen altså, så hvordan kan du kalle dem rasister da?, det er jo volden de er redd for, og alle vet at vold og utlenninger hører sammen, ikke for å være rasistisk altså, men det er bare fakta, ja det mener jeg, det.

Det er ryggraden i hverdagsrasismen som snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en glimrende måte og liksom være en veldig snill rasist på....

eller å prøve å skjule det, slik at de slipper å reflektere noe videre over det....fordi de vil bli hengende i uvitenheten eller no

ja, det er dumt å si slikt. Det er på en måte å kamuflere seg for rasistmotstandere sammtidig som de vil dra frem andre rasister for å ytre en sterkere rasistisk mening. Som å tenne et lite bål å si det trenger litt tennveske på. someone?!

Noe alla samme mening som å referere til at man lever trossalt i år 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Jepp! Og jeg har ikke noe i mot negre, men mener at alle burde hatt hver sin.

Enkelte her inne har spesialisert seg på "herregud altså" innlegg som oftest handler om "utlenninger", ikke at de er rasister, men de ,utlenningene, ser rare ut i bunad, eller herregud, nå var det en som var slem igjen, og han var utlenning, men altså, de kjenner en utlenning som har levd i gata i 11 år, og han er pen altså, så hvordan kan du kalle dem rasister da?, det er jo volden de er redd for, og alle vet at vold og utlenninger hører sammen, ikke for å være rasistisk altså, men det er bare fakta, ja det mener jeg, det.

Det er ryggraden i hverdagsrasismen som snakker.

"Det er ryggraden i hverdagsrasismen som snakker."

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener.

En fyr jeg kjenner veldig godt, hadde en forferdelig lei uvane før. Han pleide å si "Ikke for å være frekk altså, men...." også kom det noe som VAR frekt! Eller "Ikke for å skryte av meg sjøl altså, men...." også kom det en real dose selvskryt til å bli kvalm av.

Pjuuuuk !

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo selvsagt kan en det. Men når en ser seg nødt til å starte en setning slik tror du ikke det er grunn for det?

Jeg starter som regel mine innlegg som handler om innvandrere eller folk av utenlandsk opprinnelse med akkurat den frasen. Hvorfor jeg gjør det? Fordi uansett hva jeg skriver om folk som er innvandrere eller av utenlandsk opprinnelse, kommer det noen bedrevitere og roper RASIST, RASIST. Du har rasistiske meninger, å herregud for ett idiotisk spørsmål o.s.v. I stedet for å svare på det jeg spurte om. Det er klart at man blir litt på defansiven når man får slike utsagn mot seg.

Så kan men vel si, da er det bare å la vær å skrive slike innlegg. Ja helt klart, men nå velger jeg å skrive slike innlegg likvel. Med den frasen i begynnelsen eller i slutten. I håp om at bedreviterene for en gang skyld skal svare på spørsmålet mitt og ikke oppføre seg på samme måten som de hevder jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Det er da en glimrende måte og liksom være en veldig snill rasist på....

eller å prøve å skjule det, slik at de slipper å reflektere noe videre over det....fordi de vil bli hengende i uvitenheten eller no

ja, det er dumt å si slikt. Det er på en måte å kamuflere seg for rasistmotstandere sammtidig som de vil dra frem andre rasister for å ytre en sterkere rasistisk mening. Som å tenne et lite bål å si det trenger litt tennveske på. someone?!

Noe alla samme mening som å referere til at man lever trossalt i år 2000

...og det var du som refererte til Nordlys "det er ikke rasistisk men"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det var du som refererte til Nordlys "det er ikke rasistisk men"...?

Ja, riktig! nå kan du prøve å finne sammenhengen og meningen bak det hele :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jo selvsagt kan en det. Men når en ser seg nødt til å starte en setning slik tror du ikke det er grunn for det?

Jeg starter som regel mine innlegg som handler om innvandrere eller folk av utenlandsk opprinnelse med akkurat den frasen. Hvorfor jeg gjør det? Fordi uansett hva jeg skriver om folk som er innvandrere eller av utenlandsk opprinnelse, kommer det noen bedrevitere og roper RASIST, RASIST. Du har rasistiske meninger, å herregud for ett idiotisk spørsmål o.s.v. I stedet for å svare på det jeg spurte om. Det er klart at man blir litt på defansiven når man får slike utsagn mot seg.

Så kan men vel si, da er det bare å la vær å skrive slike innlegg. Ja helt klart, men nå velger jeg å skrive slike innlegg likvel. Med den frasen i begynnelsen eller i slutten. I håp om at bedreviterene for en gang skyld skal svare på spørsmålet mitt og ikke oppføre seg på samme måten som de hevder jeg gjør.

Jeg henviser til mine og andres argumenter mot slike forsikringer. Har ikke noe mer å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henviser til mine og andres argumenter mot slike forsikringer. Har ikke noe mer å tilføye.

Nei det forstår jeg, du som finner det morsomt at barn blir sexmisbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glimmer

Nei det forstår jeg, du som finner det morsomt at barn blir sexmisbrukt.

Ta det med ro, Solsikke... Se på svaret mitt ovenfor. Jeg finner det selvfølgelig ikke morsomt at barn blir sexmisbrukt, det er bare en barnslig påstand fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro, Solsikke... Se på svaret mitt ovenfor. Jeg finner det selvfølgelig ikke morsomt at barn blir sexmisbrukt, det er bare en barnslig påstand fra din side.

Det er ikke noen barnslig påstand. Men noe jeg gikk ut fra siden du faktisk lo av innlegget til Taj Mahal. Men bra jeg tok feil da. For slik syk humor håper jeg fåtallet har. Uansett om jeg er enig eller uenig med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Det er ikke noen barnslig påstand. Men noe jeg gikk ut fra siden du faktisk lo av innlegget til Taj Mahal. Men bra jeg tok feil da. For slik syk humor håper jeg fåtallet har. Uansett om jeg er enig eller uenig med vedkommende.

Jeg vil forresten legge til at dette innlegget ikke var inspirert av deg. Jeg visste ikke en gang at du brukte uttrykket før jeg leste meg bakover i tråder.

Bare i tilfelle du følte deg angrepet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forresten legge til at dette innlegget ikke var inspirert av deg. Jeg visste ikke en gang at du brukte uttrykket før jeg leste meg bakover i tråder.

Bare i tilfelle du følte deg angrepet... :)

Angrepet følte jeg meg ikke, men truffet ja. Derfor svarte jeg på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Angrepet følte jeg meg ikke, men truffet ja. Derfor svarte jeg på tråden.

Ja, du er jo tydeligvis uenig om du bruker uttrykket selv. Det er jo en ærlig sak, jeg har bare ikke så mange andre begrunnelser for hvorfor jeg er i mot det enn det som allerede har blitt nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er jo tydeligvis uenig om du bruker uttrykket selv. Det er jo en ærlig sak, jeg har bare ikke så mange andre begrunnelser for hvorfor jeg er i mot det enn det som allerede har blitt nevnt.

Jo jeg bruker uttrykket, men ikke som i eksemple du ga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vanligvis blir det ofte dumt å begynne med en setning som det. Men jeg forstår også at noen føler behov for å ytre seg på en slik måte. Som f.eks. Solsikke sier (selv om hennes utsagn ikke var grunnen til innlegget ditt...), hun blir stemplet som rasist hver gang hun ytrer seg om utlendinger, uansett hva som var poenget bak innlegget. De fleste tolker alt hun skriver som rasistiske utsagn, og har en tendens til å lete etter noe som kan forståes på den måten.

Så får man heller velge å uttrykke hva man mener på sin egen måte uten at andre skal henge seg opp i hvordan man formulerer seg, selv om det kan bli misforstått =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...