Gå til innhold

Dette er ikke rasistisk ment, altså...


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

thinkerbell

Har du andre tips som vil fungere bedre tror du?

nei.. jeg må ærlig talt innrømme at jeg er mer et kattemsk. Jeg stoppet opp ved innlegget ditt for det virket så merkelig at du ba hunden sitte når det kom en mørkhudet forbi, -og siden du var om-line var det jo enkelt og greit å bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    19

  • thinkerbell

    7

  • Goliath

    4

  • MsSophie

    3

Mest aktive i denne tråden

greit.

det var ikke værre enn som så og slettes ikke noe rasistisk i det hundeinnlegget mitt. Men ett rop om hjelp. Men tror du folk forsto det? Neida de måtte lese en masse rart i mellom linjene de. Ehh selvsagt ikke alle, men mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. jeg må ærlig talt innrømme at jeg er mer et kattemsk. Jeg stoppet opp ved innlegget ditt for det virket så merkelig at du ba hunden sitte når det kom en mørkhudet forbi, -og siden du var om-line var det jo enkelt og greit å bare spørre.

Å du leste altså bare det innlegget? Vel da kan jeg fortelle deg grunnen til at jeg gjør det.

Jeg hadde nemlig en unghund som reagerte med å gjøre utfall mot mørkhudede mennesker. Ikke barn bare voksne. Dette gjorde meg svært flau og fortvilt. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å stoppe hunden i denne dumme adferden. Derfor henvendte jeg meg til DOL siden jeg viste her var en del kompetente hundefolk. Da jeg la ut innlegget fikk jeg en masse vås tilbake om at hunden min var rasist fordi jeg var som jeg var o.l Husker ikke alt. Men jeg fikk en del gode råd også. Jeg ønsker nemlig ikke en hund som viser noen form for aggresiv adferd mot mennesker. Nå har vi jobbet med det en stund og det ser ut til at det fungerer med den metoden jeg fortalte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. jeg må ærlig talt innrømme at jeg er mer et kattemsk. Jeg stoppet opp ved innlegget ditt for det virket så merkelig at du ba hunden sitte når det kom en mørkhudet forbi, -og siden du var om-line var det jo enkelt og greit å bare spørre.

Å du leste altså bare det innlegget? Vel da kan jeg fortelle deg grunnen til at jeg gjør det.

Jeg hadde nemlig en unghund som reagerte med å gjøre utfall mot mørkhudede mennesker. Ikke barn bare voksne. Dette gjorde meg svært flau og fortvilt. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å stoppe hunden i denne dumme adferden. Derfor henvendte jeg meg til DOL siden jeg viste her var en del kompetente hundefolk. Da jeg la ut innlegget fikk jeg en masse vås tilbake om at hunden min var rasist fordi jeg var som jeg var o.l Husker ikke alt. Men jeg fikk en del gode råd også. Jeg ønsker nemlig ikke en hund som viser noen form for aggresiv adferd mot mennesker. Nå har vi jobbet med det en stund og det ser ut til at det fungerer med den metoden jeg fortalte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjeba

det var ikke værre enn som så og slettes ikke noe rasistisk i det hundeinnlegget mitt. Men ett rop om hjelp. Men tror du folk forsto det? Neida de måtte lese en masse rart i mellom linjene de. Ehh selvsagt ikke alle, men mange.

Det står ikke negang mellom linjene, det står med klartekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke negang mellom linjene, det står med klartekst.

Javel, det er din tolkning. Og selvsagt med ett ukjent nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thinkerbell

Å du leste altså bare det innlegget? Vel da kan jeg fortelle deg grunnen til at jeg gjør det.

Jeg hadde nemlig en unghund som reagerte med å gjøre utfall mot mørkhudede mennesker. Ikke barn bare voksne. Dette gjorde meg svært flau og fortvilt. Jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre for å stoppe hunden i denne dumme adferden. Derfor henvendte jeg meg til DOL siden jeg viste her var en del kompetente hundefolk. Da jeg la ut innlegget fikk jeg en masse vås tilbake om at hunden min var rasist fordi jeg var som jeg var o.l Husker ikke alt. Men jeg fikk en del gode råd også. Jeg ønsker nemlig ikke en hund som viser noen form for aggresiv adferd mot mennesker. Nå har vi jobbet med det en stund og det ser ut til at det fungerer med den metoden jeg fortalte om.

konklusjon= katter er betraktelig enkle dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konklusjon= katter er betraktelig enkle dyr.

Ja helt klart, bare de kunne slutte å pine stakkars uskyldige fugler under soveromsvinduet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Ja helt klart, bare de kunne slutte å pine stakkars uskyldige fugler under soveromsvinduet vårt.

*grøss*..enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøss*..enig!

hehe ja men det er nå desverre naturens lov da. Sambo bruker å si at hadde katten vært like stor som meg så hadde den spist meg til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

hehe ja men det er nå desverre naturens lov da. Sambo bruker å si at hadde katten vært like stor som meg så hadde den spist meg til middag.

takk... nå kommer jeg til å få mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk... nå kommer jeg til å få mareritt.

Nei, det må du ikke få. Det var jo ikke meningen. Trøst deg med at katten ikke er like stor som deg da:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Nei, det må du ikke få. Det var jo ikke meningen. Trøst deg med at katten ikke er like stor som deg da:o)

jupps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neip, jeg er ikke ny.

Flott at det går bedre med hunden din.

Jeg ser ikke på som rasist, men jeg har lest endel av de innlegga dine om mørkhudene, og dette om hunden din syns jeg tok kaka. Du gir ikke akkurat uttrykk for at du har så veldig mye tilovers for fremmede kulturer og mørkhudede mennesker?? Eller tar jeg feil?

Jeg husker det var noe om en hund som var redd mørkhudede, ja. Vel, slik jeg tolket det, setter jeg det i samme bås som lille barnebarnet mitt som ble direkte redd da jeg kom tilbake fra et langt sydenopphold.

Jeg prøver å holde meg unna innlegg som om mulig kan føres til noe som enkelte kaller rasisme. Noen ganger går jeg i baret, har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlaget for en god diskusjon bør være at deltagerene er åpne for å vurdere hverandres standpunkter. Det tatt i betraktning virker det meningsløst å fokusere på semantikk. "Solsikkes" noe direkte form har tydeligvis falt de politisk korrekte tungt for brystet.

Jeg synes ikke andres meninger om hvordan man uttrykker seg skal ligge til grunn for hva man skal ha lov til å ytre seg om, eller hvordan man gjøre det, på internett eller i RL.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstår poenget mitt. Jeg vil ikke hindre noen i å ytre seg om noe som helst og ønsker de å bruke slike uttrykk, så må de gjerne det.

Men det vil ikke forhindre at jeg oppfatter noe rasistisk. Om noen sier: "Ikke for å være rasistisk, men negre er jo egentlig innmari dumme", så tenker jeg ikke: Det hørtes jo temmelig diskriminerende ut, men siden han/hun sa på forhånd at det ikke var sånn ment, så...

Jeg ser bare på slike forsikringer som unødvendige. Om andre vil bruke det, så gjerne for meg, men det vil ikke forandre hvordan jeg oppfatter det de sier.

men det er vel ikke slike teite setninger som har kommet frem heller? For å si at negre er dumme - ER rasistisk -uansett hvordan du snur og vender på det. Men å spørre om det er mange nnvandrere involvert i gjengslagsmål i Oslo, -og særlig fordi man ikke VET, -det behøver slett ikke å være rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker det var noe om en hund som var redd mørkhudede, ja. Vel, slik jeg tolket det, setter jeg det i samme bås som lille barnebarnet mitt som ble direkte redd da jeg kom tilbake fra et langt sydenopphold.

Jeg prøver å holde meg unna innlegg som om mulig kan føres til noe som enkelte kaller rasisme. Noen ganger går jeg i baret, har jeg forstått.

D pleier å være omvendt med utlendinger da...de er redd for hunder!

Og jeg synes at man må kunne skrive hva man vil uten at noen skal kjenne seg truffet.

Hilsen en situasjonsbetinget rasist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg være helt enig med deg i det.

Men hvis du har lagt merke til hvordan "rasismens store motstandere" her på DOL leter etter et hvert utsagn de kan klare å tolke som rasistisk - for så å slå ned på det - og forsøke å gjøre en hver tråd om til en diskusjon om nettopp rasisme - så forstår jeg faktisk de som føler for å begynne en setning på den måten.

Det er komplett umulig her på DOL å uttale seg kritisk til-: a) en hvilken som helst person med mørk hudfarge eller fremmed kulturbakgrunn. B) en situasjon der fremmedkulturelle personer er involvert - uten at diskusjonen straks blir omgjort til en diskusjon om rasisme.

Og det håpløse i det er jo nettopp at slikt sprer hverdagsrasisme - og at de som høyest roper at vi må slutte å feie fremmedkultur-relaterte problemer under teppet er nettopp våre nye landsmenn og -kvinner. For de vet så godt hvordan det kun bidrar til å vanskliggjøre deres situasjon.

DOL har blitt som et sted styrt av noen prinsippryttere som endelig har funnet en barnehage de kan leke rasistpoliti i.

Og det er kanskje like greit - for her er det ikke så veldig mye galt de i praksis kan stelle i stand - annet enn å latterliggjøre seg selv i et forum der de kan hjemme seg bak anonymiteten og aldri behøver å stå til ansvar for det de sier.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel ikke like flink til å formulere seg. At Solsikke begynner med en sånn setning kan jeg godt forstå, det var vel hennes måte å beskytte seg på da det virker som om noen har stemplet henne som rasist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel ikke like flink til å formulere seg. At Solsikke begynner med en sånn setning kan jeg godt forstå, det var vel hennes måte å beskytte seg på da det virker som om noen har stemplet henne som rasist!

Stempelet som rasist har hun gitt seg selv....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...