Gå til innhold

Dette er ikke rasistisk ment, altså...


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

For å komme med mine 5 cents:

Jeg er klar over at man stort sett ikke kan si noe negativt som omhandler innvandrere, asylsøkere og andre fremmedkulturelle uten å bli kalt rassist. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere har skjønt at det er poengløst å forsvare seg mot slike angrep. De som har den holdningen har bestemt seg for å ha den, og sjangsen er liten for at de noensinne vil prøve å se saken(e) fra flere sider.

Hvis jeg f.eks. stadfester et faktum, nemlig at det desverre er slikt at fremmedkulturelle er overrepresentert i voldssaker - i og utenfor statistikkene i Oslo, så regner jeg med å bli flamet av folk som ser på påstanden som rasistisk. Jeg har gitt opp og prøve å ordlegge meg med tanke på at folk som ikke tenker før de reagerer ikke skal misforstå meg. Poenget vil her være å belyse et problem, og for å kunne ha noen som helst forutsetning for å kunne hanskes med et problem, er første bud å innse at problemet eksisterer. Og vil noen kalle meg rassist av den grunn, så er det deres valg. Jeg vet godt hva jeg selv er, og om noen legger helt egne meninger i det jeg (og andre) sier, så er det deres problem. Det er nok å stri med i verden, om man ikke skal kaste bort tiden på folk som ikke vil forstå annet enn seg selv.

*Puh*

(Måtte bare få sagt det :-)

".............."

Og det sa du godt også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    19

  • thinkerbell

    7

  • Goliath

    4

  • MsSophie

    3

Mest aktive i denne tråden

....og spesielt i de fora der man kan være helt anonym, så synes jeg dette sitatet passer svært godt:

"Arguing on the internett is like running in the Special Olympics. Even if you win, you are still retarded"

Minner bare på at det gjelder "arguing", og ikke informasjonsutvekslinger - noe som faktisk kan være til svært stor nytte for mange.

Mye sant i det sitatet:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme med mine 5 cents:

Jeg er klar over at man stort sett ikke kan si noe negativt som omhandler innvandrere, asylsøkere og andre fremmedkulturelle uten å bli kalt rassist. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere har skjønt at det er poengløst å forsvare seg mot slike angrep. De som har den holdningen har bestemt seg for å ha den, og sjangsen er liten for at de noensinne vil prøve å se saken(e) fra flere sider.

Hvis jeg f.eks. stadfester et faktum, nemlig at det desverre er slikt at fremmedkulturelle er overrepresentert i voldssaker - i og utenfor statistikkene i Oslo, så regner jeg med å bli flamet av folk som ser på påstanden som rasistisk. Jeg har gitt opp og prøve å ordlegge meg med tanke på at folk som ikke tenker før de reagerer ikke skal misforstå meg. Poenget vil her være å belyse et problem, og for å kunne ha noen som helst forutsetning for å kunne hanskes med et problem, er første bud å innse at problemet eksisterer. Og vil noen kalle meg rassist av den grunn, så er det deres valg. Jeg vet godt hva jeg selv er, og om noen legger helt egne meninger i det jeg (og andre) sier, så er det deres problem. Det er nok å stri med i verden, om man ikke skal kaste bort tiden på folk som ikke vil forstå annet enn seg selv.

*Puh*

(Måtte bare få sagt det :-)

".............."

MEGET godt skrevet!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig! nå kan du prøve å finne sammenhengen og meningen bak det hele :-D

Det er ikke så greit å finne noen sammenheng og mening. Du har i allefall vært uheldig med formuleringen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et godt poeng. Men nå er jeg ikke av de som kaller noen rasist basert på at de påpeker fakta.

_Mitt_ poeng at jeg ikke oppfatter noe annerledes, bare fordi mennesker sier ting som "ikke for å være frekk" eller "ikke for å virke dum"...

Der er jeg enig med deg.

"Ikke for å være frekk, men..." Også kommer _den_ fornærmelsen.

Selv om det er lett å bruke den, da. Når man vil si noe man egentlig ikke tør.

F.eks. når man ber gjester som sitter lenge gå, f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

men det er vel ikke slike teite setninger som har kommet frem heller? For å si at negre er dumme - ER rasistisk -uansett hvordan du snur og vender på det. Men å spørre om det er mange nnvandrere involvert i gjengslagsmål i Oslo, -og særlig fordi man ikke VET, -det behøver slett ikke å være rasistisk.

Men flisa... Jeg kommenterte da slettes ikke innlegg på DOL spesielt. Jeg ble faktisk inspirert av en diskusjon jeg hadde med min egen far og slettes ingenting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...