karfer Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg har nettopp fått påvist at jeg har munneksem - dette dukket første gang opp i november i fjor. Da trodde jeg at jeg bare var sår, så jeg gjorde ikke annet enn å smøre med vaselin. På nyåret fikk jeg brannkopper rundt munnen og fikk da penicilinkur hos legen. Da spurte jeg om dette såret rundt munnen, og fikk da som råd å prøve hydrokortison og evt. også Apolar. Da ble det bra en stund (Apolar virket ikke i det hele tatt), men på forsommeren ble jeg skikkelig rød og sår igjen. Jeg oppsøkte lege for 2 1/2 uke siden og fikk da vite at jeg hadde munneksem. For dette fikk jeg en ca. 7 ukers penicilinkur (Oxytetral). Nå har jeg brukt denne i litt over 2 uker, men kan ikke se noen forskjell enda. Jeg er veldig tørr rundt munnen og skinnet løsner - spesielt plagsomt når jeg spiser. Det jeg lurer på er om det tar lang tid før jeg vil se noen forskjell - vil jeg bli kvitt dette for alltid eller vil det komme tilbake? Finnes det noen gode råd for å unngå å bli så tørr og at huden antageligvis er ganske tynn rundt munnen? Det svir og er veldig rødt. Håper på svar da dette er både irriterende og stygt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/64885-munneksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.