Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått påvist at jeg har munneksem - dette dukket første gang opp i november i fjor. Da trodde jeg at jeg bare var sår, så jeg gjorde ikke annet enn å smøre med vaselin. På nyåret fikk jeg brannkopper rundt munnen og fikk da penicilinkur hos legen. Da spurte jeg om dette såret rundt munnen, og fikk da som råd å prøve hydrokortison og evt. også Apolar. Da ble det bra en stund (Apolar virket ikke i det hele tatt), men på forsommeren ble jeg skikkelig rød og sår igjen. Jeg oppsøkte lege for 2 1/2 uke siden og fikk da vite at jeg hadde munneksem. For dette fikk jeg en ca. 7 ukers penicilinkur (Oxytetral). Nå har jeg brukt denne i litt over 2 uker, men kan ikke se noen forskjell enda. Jeg er veldig tørr rundt munnen og skinnet løsner - spesielt plagsomt når jeg spiser.

Det jeg lurer på er om det tar lang tid før jeg vil se noen forskjell - vil jeg bli kvitt dette for alltid eller vil det komme tilbake? Finnes det noen gode råd for å unngå å bli så tørr og at huden antageligvis er ganske tynn rundt munnen? Det svir og er veldig rødt. Håper på svar da dette er både irriterende og stygt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64885-munneksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...