Gjest linsebruker Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Leser på argussyn.no om en behandlingsmåte som kalles LASIR, som skal være ny og bra. Tidligere har jeg lest advarsler mot laserbehandling, uten å huske argumentene... Er denne behandlingen helt å anbefale? Hva med langtidskonsekvenser, som om jeg skulle måtte trenge å bruke briller/linser i framtida? En annen ting som ikke står på sidene til Argus er (selvfølgelig) prisen... Noen som vet hva det koster? Dersom det er 3500 kr f.eks., så er jo det bare prisen av dagslinser et helt år, men dersom det dreier seg om flere titalls tusen kr, så blir nok dette uaktuelt for en student som meg... Jeg er snart 22 år, og tror synet er i ferd med å stabilisere seg på -2.75. Bortsett fra noe ømfindtlighet pga pollenallergi har jeg ingen andre "tilstander" med øynene mine, og bruker til daglig dagslinser. 0 Siter
Gjest linsebruker Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Hvis jeg opereres for nærsynthet nå, er det da større sannsynlighet for at jeg vil måtte slite med overlangsynthet som 40-åring og senere? 0 Siter
Scuba Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 Hvis jeg opereres for nærsynthet nå, er det da større sannsynlighet for at jeg vil måtte slite med overlangsynthet som 40-åring og senere? En slik operasjon ligger på rundt 25 - 30 000,- kr tilsammen for begge øynene. Du vil få etterhvert som du eldes ikke perfekt syn livet ut. Noe korrigeringer kan du forvente å bruke en gang i fremtiden. Har vært og kikket på dette selv og har lyst til ta ens lik operasjon selv. Har en del venner som har gjort det og er kjempefornøyde. 0 Siter
Gjest linsebruker Skrevet 29. juli 2002 Skrevet 29. juli 2002 En slik operasjon ligger på rundt 25 - 30 000,- kr tilsammen for begge øynene. Du vil få etterhvert som du eldes ikke perfekt syn livet ut. Noe korrigeringer kan du forvente å bruke en gang i fremtiden. Har vært og kikket på dette selv og har lyst til ta ens lik operasjon selv. Har en del venner som har gjort det og er kjempefornøyde. Men å spare det inn på linsekostnader tar fort nesten 10 år da... så det vil nok svi i pungen. 0 Siter
Robby113 Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Men å spare det inn på linsekostnader tar fort nesten 10 år da... så det vil nok svi i pungen. Har nylig foretatt synskorrigering med Lasik metoden. Det hele er smertefritt, periodevis bare litt ubehaglig. Summen det koster er så som så, men det sparer man inn igjen i det lange løp. Kontaktlinser, kontroller og briller koster en del det også. Hadde jeg visst hvor "lett" det var hadde jeg gjort det for lenge siden. Synet var bra allerede første kvelden, og dagen etter tilnærmet perfekt. Det hele virket nesten litt uvirkelig. 0 Siter
lysbryter Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Har nylig foretatt synskorrigering med Lasik metoden. Det hele er smertefritt, periodevis bare litt ubehaglig. Summen det koster er så som så, men det sparer man inn igjen i det lange løp. Kontaktlinser, kontroller og briller koster en del det også. Hadde jeg visst hvor "lett" det var hadde jeg gjort det for lenge siden. Synet var bra allerede første kvelden, og dagen etter tilnærmet perfekt. Det hele virket nesten litt uvirkelig. Jeg reiser til Istanbul med lasikreise.no på onsdag for å utføre LASIK. Har vært på gratis forundersøkelse hos Norsk Synskirurgi på forhånd, så jeg vet jeg kan opereres. Er spent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.