Gå til innhold

Kan jeg få roaccutane?se her x-kvisere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er en gutt på 19 og et halvt år. jeg har vært plaget med kviser siden jeg var 13år,har prøvd de reseptfrie midlene på apoteket og også hatt resept på dalacin i et års tid, har også fått en antibiotikakur for lenge siden.. men ingenting hjalp, absolutt ingen virkning,huden blir bare irritert og rød.. har ikke sånn kjempemye kviser (ca 25-30 på ansikt/hals), men det er såpass at jeg får rimelig dårlig psyke. hater de kvisene, har de på bryst rygg og i ansiktet..

er det noen mulighet til å få roaccutane???

vet at man egentlig bør ha veldig kraftige anfall, men dette har jo vart i 5år selvom det ikke er så kraftig, hadde vært så utrolig deilig å bli kvitt det for godt!! håper noen plis kan svare meg, lurer fælt..

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Cola Jenten fra Askøy:)
Skrevet

Jeg har virkelig problemer med kvisene mine,egentlig så er det ikke så ekstremt mangen i overflod,men jeg har en uvane med å klore på kvisene mine slik at de blir til store brannsår.

Dette er noe jeg har prøvd å slutte med i over langt tid nå,men jeg gjør det helt ubevisst...

Nå lurer jeg på om noen vet om noen kremmer som gjør at kvisene forsvinner?!

Til dere andre som "bare" er plaget med kvisene vil jeg anbefale en krem som fås på respt fra legen din,og kjøpes på apoteket(ca.80kr) kremmen heter SKINOREN!Den er virkelig god....

Håper noen kan hjelpe meg med mitt store problem,fordi pga. sårene så får jeg dårlig selvtillit og har prøvd selvmord flere ganger.

Jeg trenger virkelig hjelp!!!!

• 1 måned senere...
Michael1365380377
Skrevet

Jeg har virkelig problemer med kvisene mine,egentlig så er det ikke så ekstremt mangen i overflod,men jeg har en uvane med å klore på kvisene mine slik at de blir til store brannsår.

Dette er noe jeg har prøvd å slutte med i over langt tid nå,men jeg gjør det helt ubevisst...

Nå lurer jeg på om noen vet om noen kremmer som gjør at kvisene forsvinner?!

Til dere andre som "bare" er plaget med kvisene vil jeg anbefale en krem som fås på respt fra legen din,og kjøpes på apoteket(ca.80kr) kremmen heter SKINOREN!Den er virkelig god....

Håper noen kan hjelpe meg med mitt store problem,fordi pga. sårene så får jeg dårlig selvtillit og har prøvd selvmord flere ganger.

Jeg trenger virkelig hjelp!!!!

Vet ikke om kremer og greier som funker noe særlig.

Kan dog muligens ha en effekt å endre kostholdet - har selv erfaring med at å droppe snop (spesielt sjokolade) har positiv effekt.

Prøv et "sunt" kosthold en måneds tid og se om du merker forskjell. Spis mye frukt og grønt, og unngå sjokolade. Dropp potetgull o.l. også, just in case.

Cola kan erstattes f.eks. med eplejuice. Smaker ihvertfall bedre enn melk (synes jeg) og er sukkerfritt.

Selvsagt også viktig at du vasker deg minimum morgen og kveld.

Er verdt et forsøk.

• 3 uker senere...
Jostein1365380386
Skrevet

Hei, jeg har ikke noen erfaring med Roaccutane, men har god erfaring med en Tetracyclin kur. Den er ikke så hard mot kroppen. Jeg kombinerte denne kuren (som er på resept) med en salve som inneholdt benzylperoxid. I begynnelsen ble huden irritert, men etterhvert bedret dette seg. Jeg hadde en relativt kraftig acne på rygg, bryst og hals. Legene ville sette meg på Roaccutane, men jeg bestemte meg for å prøve noe mildere over lengre tid først, og som sagt gav det meg veldig gode resultater! Lykke til

Jostein1365380386
Skrevet

Vet ikke om kremer og greier som funker noe særlig.

Kan dog muligens ha en effekt å endre kostholdet - har selv erfaring med at å droppe snop (spesielt sjokolade) har positiv effekt.

Prøv et "sunt" kosthold en måneds tid og se om du merker forskjell. Spis mye frukt og grønt, og unngå sjokolade. Dropp potetgull o.l. også, just in case.

Cola kan erstattes f.eks. med eplejuice. Smaker ihvertfall bedre enn melk (synes jeg) og er sukkerfritt.

Selvsagt også viktig at du vasker deg minimum morgen og kveld.

Er verdt et forsøk.

Hei, jeg har oxo vært plaget endel med kviser, men er nå nesten kvitt de. Syns først og fremst du bør oppsøke hudlege SNAREST! Det fins mange fine behandlignsmåter for acne, og legen vet til syvende og sist best. Jeg ble satt på en Tetracyckin kur, og går på den enda. Ved siden av denne kuren bruker jeg en salve som inneholder benzylperoxid. Dette har gitt meg veldig gode resultater! Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...