Gå til innhold

unormal mye svetting

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

er mann, 50 år og plages av unormal svetting på hele kroppen.Har alltid svettet mye, men det har blitt verre med åra.Har familie og fast jobb.er 190 og veger 112 kg.ikke flink til å mosjonere, men jobber alltid med noe på fritiden,har hytte og hus bil og båt. har hatt høgt kolesterol, 8,5, og tar derfor daglig 1 stk Zocor som reduserte kolesterolen til 4,5.

Tar også 1 stk Zoloft da jeg har hatt tunge år med syke foreldrer og ungdomer i huset som ikke alltid har gjort de rette tingene. til tider ble det svært vanskelig og følelsen av enorm mørke var umulig å komme utav. etter kontakt med lege og sykiater begynte jeg med Zoloft, noe som endret livet i positiv retning.har brukt disse medisinene i et par år uten bivirkninger. ang.svettingen kan jeg sitte helt rolig og bare konsentrere meg om ting og svettingen starter, altså uten at jeg er sliten eller annpusten. dette er slitsomt, for jeg er våt av svette flere ganger daglig.i min jobb på kontor er dette plagsomt. det er mest plagsomt om sommeren, altså jo varmere jo større plage. kan plagen skyldes mitt medisin bruk ? eller finnes det en diagnose eller hjelp for slikt?.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65719-unormal-mye-svetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Økt svette kan forekomme som bivirkning ved bruk av Zoloft og rødme kan opptre som bivirkning ved bruk av Zocor.

For en betryggende vurdering av årsaken til dine svetteproblemer foreslår jeg at du rådfører deg med legen din. Han kan blant annet undersøke om du sliter med høyt stoffskifte.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65719-unormal-mye-svetting/#findComment-297733
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...