Gå til innhold

urinrøret har sklidd ut


annemax

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med urinretensjon siden en fødsel for 10 uker siden og brukt kateter til å tømme blæren.

I begynnelsen hadde jeg en liten "tapp" i urinrøsåpningen - men nå har den blitt veldig mye større og blitt ganske hissig og rød. En lege så på den i dag og bekreftet at det var en del av urinrøret som var kommet ut. Det jeg synes er rart er at den er mer rød og hissig nå enn den var for 1 mnd siden når jeg brukte kateter oftere. Jeg har hatt en liten pause i brukt av kateter til i dag.

Legen jeg skulle ha er på ferie og denne legen som så på meg, ble bare hentet inn av en sykepleier som jeg snakket med - derfor fikk jeg ingen god informasjon. Jeg forstod det slik at det ikke var aktuelt å rette på dette så lenge jeg trengte kateter. Det er 4 uker til jeg skal tilbake, så det hadde vært fint om du kunne prøve å svare på mine spørsmål, selv om jeg vet jeg må snakke med legen min.

Vet du evt hva som kan gjøres med polyppen når jeg evt blir frisk ? Er det vanlig at denne polyppen trekker seg inn igjen ? Er det noe jeg kan ha på urinrørsåpningen for at det ikke skal være så ømt (polyppen stenger på en måte for åpningen nå og irriteres hver gang jeg setter inn et kateter) ? Hva kan gjøres ved urinretensjon når det går så lang tid uten at problemet løser seg ? Jeg er mye bedre men blæren min gir de samme signalene når jeg har 100 ml i blæren som 700 ml.

( i dag hadde jeg 250 i resturin og tilsammen 750 i blæren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kulseng-Hanssen

Det du beskriver er sannsynligvis en lite polypp fra urinrørsmunningen eller rett og slett en utbukting av urinrørsslimhinnen. Dett er ikke farlig. Er det rødt og irritert nå er det sannsynligvis fordi den blir irritert når du kateteriserer deg. Det er ikke rimelig å gjøre noe med den nå. Den kan gå tilbake, gjør den ikke det kan den fjernes kirurgisk i lokalanestesi senere. De fleste som får resturin etter fødsel blir kvitt problemet gradvis. Vi tror det er gunstig å tømme blæren med kateter i hvertfall 1 gang per døgn dersom resturinen er mer enn 100 milliliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...