Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

I en periode på 3 uker har jeg opplevd noe som startet som et lite trykk i baken. I denne tiden fikk min bror diagnose tarmkreft. Da dette kom frem ble jeg mer bekymret for trykket i baken, og har vel muligens stresset det stedet som i utgangspunktet ikke var vondt.

Dette trykket utviklet seg til å bli ømt og ga en fornemmelse av at jeg måtte på do. Jeg har tatt avføring- og blodprøver, men ingenting tider på at noe er galt.

Føler selv at det ligger en plass mellom endetarm og halebein.

Jeg har også i denne perioden hatt problem med vondt i ryggen, og min kiropraktor mener at dette muligens kan skyldes en reaksjon på at muskler er ømme, samt at noe utøver press mot området som gir beskjed når man må på do.

Det er i ferd med å bli bedre, men er verst på kveldstid. Etter en god natts hvile er følelsen bedre.

Ønsker en tilbakemelding på om dette er noe som min lege bør ta mer alvorlig. Jeg tenker da mest på kreft eller annet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65892-vondt-i-baken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg kan dessverre ikke gi deg en god vurdering av dette pr. brev.

Muligens sliter du med kramper i endetarmens muskler (proctalgia fugax). Typisk for slike kramper er at de dukker opp om natten og varer fra noen minutter opp til en halv times tid. Personer i alderen 20-40 år er mest utsatt og ubehaget melder seg gjerne i perioder med psykisk stress. For øvrig vet man lite om tilstanden, bortsett fra at den er ufarlig. Det finnes ingen effektiv behandling, men et varmt bad kan lindre.

Ettersom du føler deg utrygg på situasjonen foreslår jeg at du kontakter legen din for en samtale.

Kredittkortet ditt er ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/65892-vondt-i-baken/#findComment-299859
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...