Gå til innhold

Livet er framtiden


hellanel

Anbefalte innlegg

Ja, livet er framtiden. Selv om det selvfølgelig preges av fortiden.

Rett før sommeren kom jeg til et punkt hvor jeg følte at en stor brikke i livet mitt var i ferd med å falle på plass -etter i alt 17 år uten at den var på plass. Jeg begynner å kunne sette navn på hva jeg har opplevd -ikke bare den første traumatiske opplevelsen, men også mange deretter. Jeg begynte å føle at jeg snart kan slutte å fokusere bakover, men se fremover, og inn i fremtiden. Heller fokusere på hvordan jeg skal leve videre med mine opplevelser, og la dem bli en liten del av meg, og ikke hele meg.

Så har jeg fått meg en 'rett i trynet' den siste uka. Da var det en klok venninne som sa at det er når du har det vondt og kjenner på følelsene at du jobber med dem, og du har mulighet til å gå fremover. Da føles det iallefall litt meningsfyllt å ha det vondt og kjempe, selv om det er ekstra vondt etter å ha fått litt smaken på å ha det ok. Jeg jobber beinhardt. Jeg går til psykiater, i dixi-gruppe, jeg skriver, jeg tenker og føler. Jeg forsøker å forstå og finne løsninger. Det er beinhardt, men jeg er helt sikker på at det fører frem. Og det er jeg sikker på at det gjør for dere andre her også. En dag skal jeg, og dere, også kunne si at jeg har det bra når noen spør.

Jeg ser at det er mange nye her siden tidlig i vår. Jeg har vært litt 'ute' en lang periode. Jeg hadde bare lyst til å formidle at selv om det føles som en uendelig lang vei å gå, så går det fremover, men ta deg tid til å jobbe for det! Det krever masse innsats, men livet skal bli bra!!! For alle oss her inne!! Ikke mist troen på det!

*klem til alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempebra, hellanel !!

Så fint innlegg du skriver her! Dette angår oss alle, og er godt å lese...

Og jeg tror på alt du har skrevet, jeg tror at jeg er kommet et stykke på veien dit du er.

Og det er verd hver eneste tåre, og hver eneste søvnløse natt!

En dag vet jeg at vi kan få det bra, men vi har litt av en jobb foran oss først!

*klemmer masse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles utrolig godt å få sånne svar som jeg har fått av thinkerbell og huufsa på det innlegget jeg skrev. Tusen takk!! Det betyr uendelig mye, og gir meg bare enda mere mot til å kjempe for å få det bra. Og det skal vi alle!!!

I dixi-gruppen jeg er, er vi flinke ti lå fortelle hverandre at vi er modige og tøffe, og det er jammen alle er også!!!

*klemmer alle som vil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klokt skrevt, og så sant, så sant! Stå på videre. Kjemp for å få det bedre for det er faktisk verdt litt kamp for å få det bra :) Og - du fortjener det :)

Klemmer og varme tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hellanel!

Takk for et flott innlegg!

Det er viktig med litt motivasjon!

Jeg tror jeg vet godt hvordan du føler det! Det er en deilig følelse, å kjenne at man kommer seg videre ved å kjempe! Kjenne at man etterhvert tør å tro på seg selv igjen. Kjenne at det var verdt alt slitet for å komme dit man er idag! Vite at hvis det skulle komme en nedtur, så blir turen opp kortere for hver gang, fordi man på denne reisen lærer seg selv bedre å kjenne for hver dag som går, for hvert skritt man tar!

Du er modig, og du er flink hellanel! Og du har ALL grunn til å være stolt av deg selv!!!

*klem* fra ScarTissue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...