Gå til innhold

Voldtektstribunalet 2000


En_Mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ritva, Dixi Oslo

På vegne av Dixi, tusen takk En_Mamma. Vi er svært fornøyde selv!:) -Og virkelig glad for full sal med deltagere fra viktige instanser og foredragsholdere fra bl.a. Justisdepartment og Kripos som har spennende "prosjekter" på gang for å bedre vilkårene til de utsatte. Det virker som det begynner å forstå alvoret i dette og ser at de mangler "kompetanse", og iverksetter tiltak som kan hjelpe de utsattes møte med hjelpeapperatet.

Selv er jeg opptatt av mørketallene, da jeg er en av de. Det er for de utsatte alt skal tilrettelegges ikke gjerningsmann! For at mørketallene skal komme frem i lyset så må vi ha fra hjelpeinstansene...forståelse...tillit...troverdighet...trygghet...

sikkerhet at vi blir tatt vare på i systemet fra A til Å. Det må derfor fra hjelpeapparates side vises at vi tas på alvor...at uansett hvilken grunn for at du ikke anmelder...uansett hvilke trusler man har i mot seg...at "folket" vet at vi blir tatt vare på av de instansene som skal ta vare på de som anmelder, og at det ikke skal være en trussel og ytterligere belastning bare det å anmelde.

Mange av mørketallene kommer jo av at man blir truet til taushet...truet på livet...da er det også viktig at hjelpeapparatet vet hvilket sikkerhetsnett vi trenger for å gjøre det. Jeg tror selv at hvis hjelpeapparatet kan se og forstå hvilke "sikkerhetstiltak" det kreves og de oppfyller dem, for å komme frem fra mørket, så vil mørketallene bli reelle statistikktall! -Og dermed fokus på den harde realitet som pr. i dag foregår i "kulissene". Fordi man tror på systemet for rettferdighet! Hjelpeapparatet har en stor utfordring foran seg, men som sagt det virker som de er på gang...sent men sikkert får jeg håpe:)

En link til Dagbladet som var innom seminaret

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/10/14/223247.html

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære En_Mamma!

Det var så FLOTT å treffe deg! Men dessverre fikk jeg bare så vidt hilst på deg i alt kaoset, det ble ikke tid til å prate med deg. (Jeg så etter deg i lunsjen, men da satt du på et fullt bord). Hjertelig takk for blomstene - det var utrolig hyggelig gjort av deg!!!!!!!

Vi har fått mange VELDIG positive tilbakemeldinger for arrangementet, både fra foredragsholderene og deltakerene, og er både glade og stolte for det!!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...