Gå til innhold

Blod i avføringen


Gjest Lyserosa

Anbefalte innlegg

Gjest Lyserosa

Jeg har i mange år hatt trøbbel med ganske sterke smerter i magen og veldig uregelmessig avføring. Har funnet ut endel ting som jeg skjønner at magen reagerer på og unngår derfor bevisst å spise disse tingene (selvom jeg aldri har testet positiv på noen matallergi-prøver)

Smertene er så godt som daglige, men disse "vanlige" smertene er jeg så vant med etter mange år at de ikke plager meg spesielt lenger. Jeg er vant med å måtte legge meg ned-på et par ganger om dagen. Men ved anledninger er smertene så ille at jeg faktisk blir litt redd.

Har vært hos legen utallige ganger og tatt gastroskopi, prøver for søliaki og allergi-prøver, men har ikke funnet ut noe. Nå tør jeg rett og slett ikke oppsøke lege mer, for jeg føler meg som en hypokonder da. (Det er ca to år siden sist jeg var der)

Nå i dag var det en god del helt tynt, lyserosa blod (eller blodvann) på papiret da jeg var på do. Nå lurer jeg bare på hvor alvorlig man skal ta det om man oppdager slikt? Trenger det være bekymringsverdig?

Jeg er aller mest redd for hemorider jeg, egentlig, men jeg vet ikke hva slags symptomer det gir? Jeg har jo vondt forholdsvis langt oppe i magen, ikke helt nederst.

Noen som har erfaringer med slik kjip mage, og har noen tips til hva jeg kanskje bør gjøre?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har det akkurat som deg!! blod i avføring magesmerter hver eneste dag, jeg også har tatt masse prøver, men legene finner ikke ut av det!! har du tatt koloskopi??? Dette er en slange med et kamera som du undersøker hele tykk-tarmen med!! Hvis du ikke har tatt denne undersøkelsen, anbefalles dette! Regner med at du også har tatt blodprøver??? Hvis legene fortsatt ikke har funnet ut av det, så burde du ta en tynntarms undersøkelse! det er nesten det samme som gastroskopi, men de fører en sonde gjennom nesen og fyller med kontrastmiddel, så tar de røngen-bilder av tynntarmen =) dette skal jeg gjennom nå, gruer meg litt. Jeg vet akkurat hvordan du har det! det er som å lese om meg selv, spesielt dette med å ikke bli trodd! hilsen lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lyserosa

Hei, jeg har det akkurat som deg!! blod i avføring magesmerter hver eneste dag, jeg også har tatt masse prøver, men legene finner ikke ut av det!! har du tatt koloskopi??? Dette er en slange med et kamera som du undersøker hele tykk-tarmen med!! Hvis du ikke har tatt denne undersøkelsen, anbefalles dette! Regner med at du også har tatt blodprøver??? Hvis legene fortsatt ikke har funnet ut av det, så burde du ta en tynntarms undersøkelse! det er nesten det samme som gastroskopi, men de fører en sonde gjennom nesen og fyller med kontrastmiddel, så tar de røngen-bilder av tynntarmen =) dette skal jeg gjennom nå, gruer meg litt. Jeg vet akkurat hvordan du har det! det er som å lese om meg selv, spesielt dette med å ikke bli trodd! hilsen lille meg

Hei!

Hehe... "godt" å høre at noen kjenner seg igjen! Var i ferd med å tro at jeg var surrete i hodet snart jeg..

Nei, jeg har ikke tatt koloskopi, men jeg skjønner at det i så fall antagelig er neste prøven på lista. Har lite lyst, for jeg syns det høres grusomt ut selvom jeg har hørt at gastroskopien er mer ubehagelig sånn fysisk. Er det ille?

Har tatt blodprøver, ja, for det aller meste og opp til flere ganger. Jeg gikk og 7 mnd på søliaki-diett og det hjelp faktisk litt i starten.

Du må si ifra om du finner ut noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hehe... "godt" å høre at noen kjenner seg igjen! Var i ferd med å tro at jeg var surrete i hodet snart jeg..

Nei, jeg har ikke tatt koloskopi, men jeg skjønner at det i så fall antagelig er neste prøven på lista. Har lite lyst, for jeg syns det høres grusomt ut selvom jeg har hørt at gastroskopien er mer ubehagelig sånn fysisk. Er det ille?

Har tatt blodprøver, ja, for det aller meste og opp til flere ganger. Jeg gikk og 7 mnd på søliaki-diett og det hjelp faktisk litt i starten.

Du må si ifra om du finner ut noe nytt!

hehe.. det samme sa jeg når jeg så dette innlegget =) Jeg har tatt koloskopi, og jeg må si ærlig at det var ikke særlig behagelig... men, da får du i hvertfall vite om det kan være noe i tykktarmen.

har du hatt vondt lenge?? jeg har hatt det i snart 1 år, og det begyner å bli en vane.

Sliter litt med legen også som ikke tror på meg, men skal til en ny lege neste uke =) jeg skal holde deg oppdatert på nye undersøkelser =) klem fra lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lyserosa

hehe.. det samme sa jeg når jeg så dette innlegget =) Jeg har tatt koloskopi, og jeg må si ærlig at det var ikke særlig behagelig... men, da får du i hvertfall vite om det kan være noe i tykktarmen.

har du hatt vondt lenge?? jeg har hatt det i snart 1 år, og det begyner å bli en vane.

Sliter litt med legen også som ikke tror på meg, men skal til en ny lege neste uke =) jeg skal holde deg oppdatert på nye undersøkelser =) klem fra lille meg

Har ikke noe problemer med at legen ikke tror meg, men jeg føler at det egentlig ikke er noe galt når de aldri finner noe og tenker automatisk at legen og vil tenke det da. Derfor er det ubehagelig å skulle gå tilbake.

Har hatt plagene til og fra i ca 5 år, men det har forverret seg de siste årene.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problemer med at legen ikke tror meg, men jeg føler at det egentlig ikke er noe galt når de aldri finner noe og tenker automatisk at legen og vil tenke det da. Derfor er det ubehagelig å skulle gå tilbake.

Har hatt plagene til og fra i ca 5 år, men det har forverret seg de siste årene.

Takk for tips!

Ja, det nok slik jeg føler det også.. føler meg som en hypokonder til tider.

men jeg er nok sikkert ikke det =) er du blitt henvist til mage/tarm- spesialist? i så fall burde du bli det. De kan nok hjelpe mye mer, en vanlig allmenn-lege. Jeg skal be om henvisning imorgen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lyserosa

Ja, det nok slik jeg føler det også.. føler meg som en hypokonder til tider.

men jeg er nok sikkert ikke det =) er du blitt henvist til mage/tarm- spesialist? i så fall burde du bli det. De kan nok hjelpe mye mer, en vanlig allmenn-lege. Jeg skal be om henvisning imorgen. =)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...