Gå til innhold

Utbrenthet og tid


nysgerrigper1365380360

Anbefalte innlegg

nysgerrigper1365380360

Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det tar å komme til hektene igjen når diagnosen er utbrenthet ?

Hva kan man eventuellt gjøre selv og hva må man ha hjelp til ?

Fint om noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Alt kommer an på hvilken grad man er utbrent, hvilket pågangsmot man har og hvilken hjelp man oppsøker/mottar.

Jeg ble selv utbrent for over et år, men fikk dessverre erfare at den nye legen min ikke trodde på min historie. Noe som førte til dype depresjoner, angst og innestengelse. Dette unner jeg ingen! (Heldigvis er ikke alle leger like blåøyde, så ta kontakt med en hvis du føler for det).

Det viktigste for deg, hvis du ikke oppsøker lege, psykolog eller annen profosjonell hjelp, er å ha noen rundt deg som du kan prate ut med, når det passer deg-så ofte som det passer deg.

Ta den tiden du trenger, ikke den tiden andre forlanger av deg. Begynn med små skritt.

Jeg har nå brukt over et år på å finne ut hva jeg ègentlig vil gjøre fremover, hva som frister mest å jobbe med. Ikke har jeg tatt verken medisiner eller lykkepiller, bare stolt på meg selv. Og vet at endelig lyser det i den andre enden av tunnelen igjen.

Men en setning har jeg alltid i bakhodet likevel. En setning som en psykolog sa til meg:Du kan tro du er rede, føle at du er rede, men den dagen du igjen møter motgang på jobben og likevel ikke er rede; den dagen skal du passe på så du ikke synker enda dypere.

Så konklusjonen min er vel som så:

Blir du ennå kvalm og uvel av tanken på å gå på jobb, ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Prossessen kan være lang, men den hjelper.

Lykke til!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...