Gå til innhold

allergi og amming


Gjest amme

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 4mnd. som klør seg "i hjel" på atopisk eksem og har i det siste hatt liten vektøkning! Har fått påvist allergi ved prikktest, mot melk og egg! Han har bare fått morsmelk, hvordan kan utslettet da komme? Jeg har fått beskjed om at det ikke hjelper om jeg holder meg unna melk og egg, men tenkte jeg skulle prøve alikevell!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Forstår ikke at du har fått det rådet at det ikke hjelper! Hvis barnet er veldig allergisk har mange sluttet med disse produktene når en ammer med stort hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Amme

Hvis barnet ditt har fått påvist en allergi mot egg og melk bør du absolutt holde deg helt unna disse matvarene så lenge du ammer. Små mengder av det du spiser vil alltid gå over i morsmelken og gjøre eksemet og kløen verre. Det du sannsynligvis har fått råd om er at det ikke er noen hensikt i å unngå matvarer for å forebygge allergi. Men når allergien er et faktum er det bare en ting å gjøre, nemlig å unngå det barnet er allergisk for.

Vennlig hilsen

Ragnhild Halvorsen

Lege, Spes.immunologi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...