Gå til innhold

Dr. Ottar Grimstad: vedr. behandling av hjernesvulst


sandralee

Anbefalte innlegg

For noen dager siden hadde jeg inn et innlegg om hjernesvulst som du besvarte. Der nevnte du at medisinen hun fikk inneholdt kortison. Den medisinen hun bruker er Decadron, er det den du tenker på? Jeg må fortelle at allmenntilstanden hennes er dårlig. Hun er fremdeles hjemme og får i seg lite væske. Vet du om den medisinen hun tar er vanndrivende? Hvor mye væske bør hun drikke daglig uten å bli uttørket? Hun har i dag fått vite at det er 4-6 uker ventetid på å komme til stråling på Haukeland sykehus. Dette frykter jeg er lenger tid enn det hun klarer. Vet du om det finnes private sykehus som tilbyr stråling, eller hvordan det er å komme til på andre sykehus? Det er så forferdelig fortvilende at hun kanskje ikke får hjelp i tide, og vi er så maktesløse.

Er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -sandralee. Jeg forstår at dere er i en meget vanskelig situasjon.

Decadron er en mulig medisin,og den virker ikke vanndrivende.Hvor mye væske hun trenger avhenger av kroppsvekt,matinntak,og hvor mye hun svetter.Det finnes ikke noe privat alternativ for strålebehandling.Hvis hun skal sendes til et annet sykehus,må det gå gjennom den legen eller det sykehuset som nå har ansvaret.

Jeg synes dere skal rådføre dere med en av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...