Gå til innhold

Skal jeg aldri lære?????


Gjest Seline

Anbefalte innlegg

Gjest Seline

Håper det er noen frisører her eller noen andre med god peilimg på hår.

Er blond, pleier å ha striper. For snart en uke siden fant jeg ut at jeg skulle farge håret mørkere, tok en lysebrun nyanse. Det ble for mørkt, og jeg angrer som en hund. Jeg har selvsagt gjort akkurat det samme flere ganger, men lærer aldri: jeg blir drittlei mørkt hår omtrent dagen etter jeg har gjort det..

Forrige gang (2 år siden) fikk jeg et svare strev med å rette opp skaden. Endte med at jeg helbleket håret og farget det i en blond nyanse etterpå. (Måtte farge det flere ganger fordi fargen tok ikke.)

Det jeg lurer på er om avfarging er det samme som bleking (sånn som jeg tror), eller om det er noe magisk nytt middel som bare tar vekk de tilsatte fargepigmentene.. Jeg tar nemlig _ikke_ en ny helbleking -det tåler ikke håret mitt tror jeg.

Alternativet jeg ser for meg er å ta striper -bleking det også, men siden det ikke er på hele håret er det jo litt mer skånsomt.

Kan legge til at håret begynner å bli langt -litt nedenfor skuldrene. Merkelig nok er det alltid blankt og ser rimelig sunt ut, uansett hva jeg har gjort med det i fortiden.. Det tynneste overhåret blir litt slitt, men ikke så ille egentlig.

Skal jeg ta helbleking/avfarging igjen, ta striper, eller hva? Skal jeg kanskje bare leve med feilgrepet... Så kanskje jeg lærer?!? NB jeg går ikke til frisør, der blir fargeresultat osv aldri bra! DET har jeg lært i det minste...

Blir striper i et mellommørkt hår bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...