Gå til innhold

voldtekt...


Gjest meg!

Anbefalte innlegg

Broren min hadde fest hjemme,og det ble en del drikking..

og jeg var hjemme pga at jeg var sjuk..

Kameraten til broren min kom inn på rommet mitt,og begynte å legge an på meg..men jeg sa nei,men han stoppet ikke før han hadde gjennomført samleiet..

Det jeg lurer på er om jeg ska fortelle det til broren min eller om jeg ska holde det for meg selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor gammel

du er, og hvilket forhold du

har til din bror.Ei heller

hvilket forhold han har til

kameraten.Årsaken til at

jeg skriver dettte,er at

det kan skje at broren din

mener du bør holde dette

skjult av hensyn til kameraten.

Uannsett så bør du snakke med

noen du har tillit til.Hva

med helsesøster på skolen.

Din mor,en tante el.lign.

Du kan jo også få kontakt

med noen i DIXI.søk på

Den sidern her.Du kan også

søke på www.noabuse.no.

Ikke gi deg,få hjelp, men

vær strategisk, og søk

hjelp der du finner noen

du kan stole på.Gutter kan

finne på åtrue deg til

taushet.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

Kjære meg,

Må bare si med en gang...ikke hold dette for deg selv! Selv om broren din absolutt fortjener å vite hva slags kamerater han er venner med...så kommer det litt an på hvilket forhold du har til din bror og hvilket forhold han har igjen til denne kameraten før han kanskje får vite i første omgang.

Et godt råd som Sirene nevnte er å fortelle det til noen du stoler på...som du vet vil gi deg støtte og hjelp...noen du kan kanskje dele tanker og følelser med, hvis ikke du føler deg helt sikker og trygg på din bror er en av de.

Mere om Dixi (Landsforeningen for voldtatte) kan du lese mere om på www.dixi.no også kan du jo fortsatt skrive inn på denne siden.

Stå på!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Jeg er HELT enig med Ritva og Sirene - dette skal du ikke gå med alene. Det er viktig å finne folk som du stoler på som du kan snakke med om det som skjedde. Kanskje du har en god venninne som du kan betro deg til?

Hvor gammel er du, og hvor gammel er broren din og kameraten hans?? Kan du snakke med f.eks. helsesøster om det som skjedde? Har du vært hos lege etterpå? Bruker du prevensjon?

Skriv og fotell lit mer da vel! Vi her inne hjelper deg gjerne videre, og har mange gode råd å komme med, så bruk oss hvis du vil!

Beste hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Jeg er HELT enig med Ritva og Sirene - dette skal du ikke gå med alene. Det er viktig å finne folk som du stoler på som du kan snakke med om det som skjedde. Kanskje du har en god venninne som du kan betro deg til?

Hvor gammel er du, og hvor gammel er broren din og kameraten hans?? Kan du snakke med f.eks. helsesøster om det som skjedde? Har du vært hos lege etterpå? Bruker du prevensjon?

Skriv og fotell lit mer da vel! Vi her inne hjelper deg gjerne videre, og har mange gode råd å komme med, så bruk oss hvis du vil!

Beste hilsen Grete i DIXI

hmm...jeg tør aldri i verden å si det til helsesøster eller noe andre sånne folk..

jeg har prøvd å si det til venninna mi,men hun vil ikke høre på det jeg sier..

Jeg er nesten 16,og broren min og kameraten hans er 23..

Jeg har ikke vært hos noen lege,selvom jeg egentlig skulle ha vært det for han brukte ikke prevensjon...

så nå er jeg temmelig nervøs for at jeg kan være gravid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...jeg tør aldri i verden å si det til helsesøster eller noe andre sånne folk..

jeg har prøvd å si det til venninna mi,men hun vil ikke høre på det jeg sier..

Jeg er nesten 16,og broren min og kameraten hans er 23..

Jeg har ikke vært hos noen lege,selvom jeg egentlig skulle ha vært det for han brukte ikke prevensjon...

så nå er jeg temmelig nervøs for at jeg kan være gravid :(

Det er ikke alltid like lett å

finne noen en kan få støtte fra.

Vennina di er sikkert redd og

usikker på hva hun kan gjøre.Jeg

vil fortsatt råde deg til først

å prate med noen andre enn broren din i første omgang.Kameratskap kan være sterkt. Men det kan være aktuelt

for deg å ringe Barn og Unges

Kontakttelefon(søk på den)eller

Kirkens SoS.Da kan du få satt ord på det som er vanskelig og

få reaksjoner med det samme.Du

kan også skrive mer her.Hvordan

er forholdet ditt til din mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Kjære deg, vær så snill å fortell dette til EN VOKSEN. Det er kanskje lettere å fortelle det til en venninne eller til broren din, men jeg tror et menneske med mer livserfaring vil forstå deg bedre. Jeg var livredd for å fortelle det til min mor, men da jeg endelig fikk sagt det angret jeg på at jeg ikke gikk til henne med en gang.

Kameraten til broren din vet nok at det han gjorde var galt, men du forstår det kanskje ikke før det har gått en stund.Du trenger hjelp nå, og jeg håper for din skyld du kan prate med noen om det. Les noen av historiene hos Dixi, så vil du forstå at slikt setter spor som du vil slite med i flere år.Jo tidligere du får hjelp, jo lettere blir det å bearbeide det. Lykke til!

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ritva, Dixi Oslo

hmm...jeg tør aldri i verden å si det til helsesøster eller noe andre sånne folk..

jeg har prøvd å si det til venninna mi,men hun vil ikke høre på det jeg sier..

Jeg er nesten 16,og broren min og kameraten hans er 23..

Jeg har ikke vært hos noen lege,selvom jeg egentlig skulle ha vært det for han brukte ikke prevensjon...

så nå er jeg temmelig nervøs for at jeg kan være gravid :(

Det er forferdelig vondt å gå rundt som deg nå alene...og alle tanker og følelser raser inni deg...og uvissheten om graviditet eller ikke er mere enn nok en belastning i seg selv. Jeg har vært akkurat der hvor du er nå, og det beste jeg kunne gjøre og måtte gjøre var å søke hjelp. Helsesøster på skolen er der for å hjelpe deg på beste mulig måte for deg. Er det andre i familien din, kanskje en lærer du liker veldig godt som du vil tørre å snakke med og som du stoler på?. Noen som kan være med deg til helsesøster/lege. Det er tøft å gå rundt alene med dette og jeg råder deg virkelig til å ta kontakt med noen. Er det lenge siden det skjedde? Nå synes du kanskje jeg er gal som kan kan spørre om dette, men tror du at du kan snakke med mamma om dette? Så må du huske at du har ingen skyld i dette overhode!t...du har blitt utsatt for en kriminell,straffbar handling, og du trenger og fortjener all mulig hjelp til dette. Bare fortsett å skriv inn hit..vi skal prøve å hjelpe deg så langt vi kan.

Oppmuntringshilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...jeg tør aldri i verden å si det til helsesøster eller noe andre sånne folk..

jeg har prøvd å si det til venninna mi,men hun vil ikke høre på det jeg sier..

Jeg er nesten 16,og broren min og kameraten hans er 23..

Jeg har ikke vært hos noen lege,selvom jeg egentlig skulle ha vært det for han brukte ikke prevensjon...

så nå er jeg temmelig nervøs for at jeg kan være gravid :(

Kjære deg igjen!

Jeg synes absolutt du skal mote deg opp til å snakke med helsesøster!! Gå til helsesøster for videregående skoler, de er der for å hjelpe til nettopp i slike tilfeller som du forteller om her. De er på DIN side! De har taushetsplikt, og vil hjelpe deg med f.eks. å ta graviditetstest hvis du ønsker det. Det er mye bedre å vite om du er gravid enn å gå rundt og bruke en masse krefter på å være redd for det - kanskje helt unødvendig.

Du burde finne noen du kan snakke med om det som har skjedd. Hvor i landet bor du? Kanskje det er en DIXI-gruppe i nærheten av der du bor? Du kan også sende en mail til DIXI, eller ringe og prate med en av telefonvaktene der. Men ikke gå alene med dette!

Klem fra Grete i DIXI :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forferdelig vondt å gå rundt som deg nå alene...og alle tanker og følelser raser inni deg...og uvissheten om graviditet eller ikke er mere enn nok en belastning i seg selv. Jeg har vært akkurat der hvor du er nå, og det beste jeg kunne gjøre og måtte gjøre var å søke hjelp. Helsesøster på skolen er der for å hjelpe deg på beste mulig måte for deg. Er det andre i familien din, kanskje en lærer du liker veldig godt som du vil tørre å snakke med og som du stoler på?. Noen som kan være med deg til helsesøster/lege. Det er tøft å gå rundt alene med dette og jeg råder deg virkelig til å ta kontakt med noen. Er det lenge siden det skjedde? Nå synes du kanskje jeg er gal som kan kan spørre om dette, men tror du at du kan snakke med mamma om dette? Så må du huske at du har ingen skyld i dette overhode!t...du har blitt utsatt for en kriminell,straffbar handling, og du trenger og fortjener all mulig hjelp til dette. Bare fortsett å skriv inn hit..vi skal prøve å hjelpe deg så langt vi kan.

Oppmuntringshilsen

"Det er forferdelig vondt å gå rundt som deg nå alene...og alle tanker og følelser raser inni deg..."

Synd at du ikke er klar over at det kan være innmari ødeleggende å "pålegge" denne jenta å ha det forferdelig vondt..

Du hjelper ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er forferdelig vondt å gå rundt som deg nå alene...og alle tanker og følelser raser inni deg..."

Synd at du ikke er klar over at det kan være innmari ødeleggende å "pålegge" denne jenta å ha det forferdelig vondt..

Du hjelper ikke...

Å "pålegge" en jente som forteller (til og med i overskriften) at hun har blitt voldtatt "at hun har det vondt"...???? Hva faen snakker du om?

De fleste mennesker, som har mer enn én enkel neuron mellom ørene, forstår at et menneske som har blitt voldtatt har det jævlig, for å si det pent. Det er også derfor "meg!" har skrevet på forum for Overgrep.

Den som har "pålagt" henne å ha det "forferdelig vondt" er det jævla kreket som voldtok henne, og ingen andre.

Det som ikke bare "kan" være, men ER "innmari ødeleggende", er *din* "akk ja, hun ble jo *bare* voldtatt, så det er nok ikke så farlig hvis hun bare glemmer det" holdning.

Og Ritva hjelper (og har hjulpet) utrolig mange her på siden. Det er et nick det virkelig står respekt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "pålegge" en jente som forteller (til og med i overskriften) at hun har blitt voldtatt "at hun har det vondt"...???? Hva faen snakker du om?

De fleste mennesker, som har mer enn én enkel neuron mellom ørene, forstår at et menneske som har blitt voldtatt har det jævlig, for å si det pent. Det er også derfor "meg!" har skrevet på forum for Overgrep.

Den som har "pålagt" henne å ha det "forferdelig vondt" er det jævla kreket som voldtok henne, og ingen andre.

Det som ikke bare "kan" være, men ER "innmari ødeleggende", er *din* "akk ja, hun ble jo *bare* voldtatt, så det er nok ikke så farlig hvis hun bare glemmer det" holdning.

Og Ritva hjelper (og har hjulpet) utrolig mange her på siden. Det er et nick det virkelig står respekt av.

Jeg snakker om at denne jenta har det ille nok som det er, om ikke et hjelpeforum(DOL) skal fortelle henne hvor vondt dette skal være. Slik "hjelp" mener jeg kan forsterke plagene hennes.

Voldtekter er ulovlige og avskyelige, og gir kanskje alltid negative ettervirkninger. Er det ikke slik disse oppleves forskjellig og gir plager i forskjellig grad? Det er ikke noen mal for hvor jævlig en voldtekt skal oppleves. Jeg tror at denne "hypingen" av ofres lidelser er skadelig.

Jeg er helt enig i at de fleste oppegående mennesker evner å innse at et voldtektsoffer sliter med fysiske og mentale skader.

"akk ja, hun ble jo bare voldtatt" er ikke min holdning!

Jeg synes det er leit at du oppfatter en slik holdning hos meg. Det er feil. Jeg håper ikke andre oppfatter meg slik og at du kan revurdere din oppfatning. Jeg skjønner ikke hvordan du kan oppfatte meg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo, for å få trøst fra noen som forstår!

Jeg snakker om at denne jenta har det ille nok som det er, om ikke et hjelpeforum(DOL) skal fortelle henne hvor vondt dette skal være. Slik "hjelp" mener jeg kan forsterke plagene hennes.

Voldtekter er ulovlige og avskyelige, og gir kanskje alltid negative ettervirkninger. Er det ikke slik disse oppleves forskjellig og gir plager i forskjellig grad? Det er ikke noen mal for hvor jævlig en voldtekt skal oppleves. Jeg tror at denne "hypingen" av ofres lidelser er skadelig.

Jeg er helt enig i at de fleste oppegående mennesker evner å innse at et voldtektsoffer sliter med fysiske og mentale skader.

"akk ja, hun ble jo bare voldtatt" er ikke min holdning!

Jeg synes det er leit at du oppfatter en slik holdning hos meg. Det er feil. Jeg håper ikke andre oppfatter meg slik og at du kan revurdere din oppfatning. Jeg skjønner ikke hvordan du kan oppfatte meg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker om at denne jenta har det ille nok som det er, om ikke et hjelpeforum(DOL) skal fortelle henne hvor vondt dette skal være. Slik "hjelp" mener jeg kan forsterke plagene hennes.

Voldtekter er ulovlige og avskyelige, og gir kanskje alltid negative ettervirkninger. Er det ikke slik disse oppleves forskjellig og gir plager i forskjellig grad? Det er ikke noen mal for hvor jævlig en voldtekt skal oppleves. Jeg tror at denne "hypingen" av ofres lidelser er skadelig.

Jeg er helt enig i at de fleste oppegående mennesker evner å innse at et voldtektsoffer sliter med fysiske og mentale skader.

"akk ja, hun ble jo bare voldtatt" er ikke min holdning!

Jeg synes det er leit at du oppfatter en slik holdning hos meg. Det er feil. Jeg håper ikke andre oppfatter meg slik og at du kan revurdere din oppfatning. Jeg skjønner ikke hvordan du kan oppfatte meg slik.

Du skriver: "Jeg snakker om at denne jenta har det ille nok som det er, om ikke et hjelpeforum(DOL) skal fortelle henne hvor vondt dette skal være."

Tror du ikke at "meg!" allerede VET innmari godt hvor "vondt" hun har det? Det ER jævlig å bli voldtatt.

Ritva annerkjenner at "meg!" har det vondt, og bekrefter at andre forstår at det er jævlig å bli voldtatt. "Meg!" er altså ikke alene.

Derutover kan du se at Ritva signerer med "Dixi Oslo", hvilket bør fortelle deg at hun vet hva hun snakker om.

=====

Du skriver: "Jeg tror at denne "hypingen" av ofres lidelser er skadelig."

Hvor vondt skal et voldtektsoffer ha "lov" til å ha det da? Hvem bestemmer?

Og hvilken "hyping" er det du snakker om? Skal det være slik at voldtekt er "ok" hvis offeret ikke får "mentalt sammenbrudd" rett etterpå?

Det er ÉN person som bestemmer hvor "vondt" det var, og det er offeret. Det er åpenlyst at offeret synes det var jævlig, hvis ikke hadde hun ikke skrevet her. Hun har ikke skåret seg på fingeren, hun har blitt voldtatt - noe det er opp til 21 års strafferamme for nå (siden august) - hvilket er samme strafferamme som for mord.

=====

Jeg oppfatter deg som at du mener at "det går mye bedre hvis du bare glemmer det og går videre". Men en voldtekt er ikke noe man glemmer eller fortrenger.

"Meg!" skriver her for å få hjelp til å komme seg videre. La Ritva (og andre her) hjelpe henne på vei. Det fortjener "meg!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jeg snakker om at denne jenta har det ille nok som det er, om ikke et hjelpeforum(DOL) skal fortelle henne hvor vondt dette skal være."

Tror du ikke at "meg!" allerede VET innmari godt hvor "vondt" hun har det? Det ER jævlig å bli voldtatt.

Ritva annerkjenner at "meg!" har det vondt, og bekrefter at andre forstår at det er jævlig å bli voldtatt. "Meg!" er altså ikke alene.

Derutover kan du se at Ritva signerer med "Dixi Oslo", hvilket bør fortelle deg at hun vet hva hun snakker om.

=====

Du skriver: "Jeg tror at denne "hypingen" av ofres lidelser er skadelig."

Hvor vondt skal et voldtektsoffer ha "lov" til å ha det da? Hvem bestemmer?

Og hvilken "hyping" er det du snakker om? Skal det være slik at voldtekt er "ok" hvis offeret ikke får "mentalt sammenbrudd" rett etterpå?

Det er ÉN person som bestemmer hvor "vondt" det var, og det er offeret. Det er åpenlyst at offeret synes det var jævlig, hvis ikke hadde hun ikke skrevet her. Hun har ikke skåret seg på fingeren, hun har blitt voldtatt - noe det er opp til 21 års strafferamme for nå (siden august) - hvilket er samme strafferamme som for mord.

=====

Jeg oppfatter deg som at du mener at "det går mye bedre hvis du bare glemmer det og går videre". Men en voldtekt er ikke noe man glemmer eller fortrenger.

"Meg!" skriver her for å få hjelp til å komme seg videre. La Ritva (og andre her) hjelpe henne på vei. Det fortjener "meg!".

Uff, jeg har ikke særlig skrivetrening, og sliter visst litt med å gjøre meg forstått. Men jeg vil ikke være ved at jeg har et forkrøplet forhold til voldtektsofre, derfor prøver jeg.

For ordens skyld. Jeg synes det er flott at mange får hjelp i dette forumet! Om det er fra frittenkende enkeltpersoner, eller personer med tilknytning til organisasjoner, spiller ingen rolle. Likevel synes jeg at selv om man har egne erfaringer og/eller tilhører en organisasjon, så bør man kunne tåle kritikk. Jeg ser jo at du, Ritva og mange andre med dere, hjelper mange mennesker og har mye fornuftig å dele med dem.

Selvfølgelig vet "meg" hvor vondt hun opplever det. Det jeg mener er at Ritva - og andre - ikke bør legge sine egne generaliseringer til grunn for hvordan enkeltmennesker skal ha opplevd det.

Det er flott at Ritva anerkjenner at "meg" plages etter en voldtekt, men det er ikke riktig av Ritva å fortelle "meg" hvor innmari grusomt dette er for "meg".

Det er ingen som skal bestemme hvor vondt et voldtektsoffer kan ha det. Det avhenger jo av personen, og vi er jo alle forsjkjellige. Ei heller bør noen prøve å avgjøre hvor "lett" det er komme seg videre etter en voldtekt. Jeg tror det kan finnes ofre som omtrent føler at de burde ha det verre enn de har det...

Jeg beklager den uheldige formuleringen "Ritva hjelper ikke"

og avslutter med at voldtekt ALDRI er ok - ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har ikke særlig skrivetrening, og sliter visst litt med å gjøre meg forstått. Men jeg vil ikke være ved at jeg har et forkrøplet forhold til voldtektsofre, derfor prøver jeg.

For ordens skyld. Jeg synes det er flott at mange får hjelp i dette forumet! Om det er fra frittenkende enkeltpersoner, eller personer med tilknytning til organisasjoner, spiller ingen rolle. Likevel synes jeg at selv om man har egne erfaringer og/eller tilhører en organisasjon, så bør man kunne tåle kritikk. Jeg ser jo at du, Ritva og mange andre med dere, hjelper mange mennesker og har mye fornuftig å dele med dem.

Selvfølgelig vet "meg" hvor vondt hun opplever det. Det jeg mener er at Ritva - og andre - ikke bør legge sine egne generaliseringer til grunn for hvordan enkeltmennesker skal ha opplevd det.

Det er flott at Ritva anerkjenner at "meg" plages etter en voldtekt, men det er ikke riktig av Ritva å fortelle "meg" hvor innmari grusomt dette er for "meg".

Det er ingen som skal bestemme hvor vondt et voldtektsoffer kan ha det. Det avhenger jo av personen, og vi er jo alle forsjkjellige. Ei heller bør noen prøve å avgjøre hvor "lett" det er komme seg videre etter en voldtekt. Jeg tror det kan finnes ofre som omtrent føler at de burde ha det verre enn de har det...

Jeg beklager den uheldige formuleringen "Ritva hjelper ikke"

og avslutter med at voldtekt ALDRI er ok - ALDRI!

Hei Luxus :-)

Jeg er helt enig i at folk i helsevesenet skal tåle kritikk. Men tradisjonelt har "Overgreps" forumet vært en støtteside, og et selvhjelpsforum. Det er forskjellig fra de andre fora her på DOL fordi det er ingen lege tilknyttet, men folk mer "personlig erfaring" eller pårørende. Derfor blir kritikk også ofte oppfattet som mer "personlig" her - det er ikke som å kritisere Dr. Anker fordi du mener han ga feil medisin til en pasient. Her snakker man med folk som har vært utsatt - og derfor bør innspillene være skrevet "med takt". :-)

"Problemet" er også at nicket "Luxus" er ukjent på disse sidene, og ingen vet (fra ditt korte første innlegg) om kritikken er "ondt ment" (det finnes en del) eller et konstruktivt innspill. Når du skrev "Ritva hjelper ikke" så brutalt så tolket jeg det som det første.

Du skriver:

"Det er ingen som skal bestemme hvor vondt et voldtektsoffer kan ha det."

Det er vi helt enig i. Men en av de mest vanlige reaksjonene her på siden er "det som skjedde meg er ikke så alvorlig som det som har skjedd med andre, derfor har ikke jeg "lov" å ha det vondt".

Derfor er jeg sterkt uenig med deg når du skriver: "Jeg tror det kan finnes ofre som omtrent føler at de burde ha det verre enn de har det..." - det er nemlig *helt* motsatt av hva erfaring her på siden tilsier.

Folk sier mye oftere: "Jeg burde ikke ha det så jævlig som jeg har det, fordi andre mennesker har ikke så vondt som meg, så det må være meg som er en "pingle"". Altså, det blir nesten "offerets feil at hun har det jævlig".

Derfor er det så viktig å annerkjenne at man har det jævlig etter en voldtekt, og at det er "lov" å ha det jævlig.

Den "engelske modellen" med fortrengelse og "stiff upper lip" (hvor man "ikke bør ha det så vondt som man har det") vet vi ikke fungerer. Skadene blir bare "gjemt vekk" og kan dukke opp (vanligvis med renters rente) i fremtiden.

I tillegg får man da et veldig dårlig selvbilde, fordi det blir "ens egen feil" at en ikke "mestrer" voldtekten "så godt som alle andre tilsynelatende gjør".

Man vet at voldtektsofre sliter, og at noe av det som kan hjelpe er å annerkjenne at "det er en normal reaksjon". At det IKKE er offeret det er "noe i veien med", men at de fleste andre her på siden gjennomgikk en lignende prosess. Da slipper man å føle at man er den "eneste i verden" som har det slikt, man blir en del av et samfunn, og det er et stort skritt på veien for å få et bedre liv, fordi man er ikke alene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen virker temmelig irrasjonell. Hvorfor bruker dere kreftene på ordkløyveri i stedet for å hjelpe til?

Meg! har jo blitt tilsidesatt på grunn av en ørkesløs diskusjon om hva man kan tillate seg å si - i beste mening - når man forsøker å gi gode råd her inne. Litt takhøyde må vi ha!

Oppfordrer de stridende parter til å sette strek her og nå!

Beste hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanna

Denne diskusjonen virker temmelig irrasjonell. Hvorfor bruker dere kreftene på ordkløyveri i stedet for å hjelpe til?

Meg! har jo blitt tilsidesatt på grunn av en ørkesløs diskusjon om hva man kan tillate seg å si - i beste mening - når man forsøker å gi gode råd her inne. Litt takhøyde må vi ha!

Oppfordrer de stridende parter til å sette strek her og nå!

Beste hilsen Grete

Hva slags dritt er dette ?

Klemmer meg:-))))

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...