Gå til innhold

"Pain in the ass" - bokstavlig talt


Gjest Pain

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par år hatt en liten klump ved halebeinet. Innimellom blir den øm, noen ganger er det vanskelig å sitte(, men å ligge på siden, stå/gå, er ikke forbundet med problem). Nå i helgen var det riktig ille, og jeg bestemte meg for å ta en kikk. Fikk sjokk! Det var gått hull på "klumpen", dvs det randt blod/kvisegørr ut av en lite hull drøyt 3-4 cm overfor anus, og 1-2 cm nedenfor "klumpen". Diskuterte det med kjæresten min som sa hun visste om en person som var plaget av det samme, og var blitt operert for lidelsen. Muligens skal lidelsen gå under navnet "Tvilling" (?), men jeg kan ikke finne noen opplysninger sånn fort og gæli på nettet. Er det noen der ute som har hørt om noe lignende? (Vil helst slippe å gå til lege med dette) Jeg håper egentlig dette er en kronisk kjempekvise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Dette er nok litt mer enn en kjempekvise. Vi kaller tilstanden pilonidalcyste eller sakralcyste. I dette området ligger det av og til cyster under huden som er fylt av hår og epitelceller innvendig. De kan så bli infiserte. Infeksjonene behandles med å åpne opp så pusset får tømme seg ut. Av og til er dette nok, av og til må det antibiotika til. Ved stadig gjentatte plager kan det også bli nødvendig med operasjon for å fjerne de helt.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...