Gå til innhold

Pusteproblemer


Gjest Pondus

Anbefalte innlegg

Gjest Pondus

Jeg ønsker en uttalelse fra andre på dette. Mitt problem er at jeg for omlag hvert 15 åndedrag føler jeg ikke får nok luft, og at jeg da må trekke pusten så dypt jeg kan for å fylle opp lungene. Enkelte ganger føles det da som om bryktkassa er for trang, slik at jeg ikke får fylt tilstrekkelig opp med luft. Jeg har ingen andre astmasymptomer (da tenker jeg på slim og piping i bryystet), men allergisymptomer som nysing og kløe er tilstede. Jeg sliter med angst og stramme muskler i hele overkroppen, og min lege, min psukomotoriske fysioterapeut og min psykolog mener det hele er psykisk betinget. Jeg må vel også legge til at jeg veier 10 kg for mye, og ikke er spesielt godt trent. Jeg har ingen problemer med dette om natten, men det ligger der hele tiden mens jeg eer våken. Høres dette skummelt ut for dere, eller skal jeg nok en gang tilskrive symptomene min sykdomsangst?

Gutt 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Pondus. Du nevner flere ting som kan gi tyngre pust,og dermed behov for et dypere åndedrag slik du beskriver.Både overvekt,anspent muskulatur,og angst/spenninger kan være medvirkende årsaker til dette.

Du har kontakt med psykomotorisk fysioterapeut,og det tror jeg er veldig bra.Det vil sikkert hjelpe med fysisk trening,slik at dette bør du diskutere med lege og fysioterapeut.Situasjonen høres ikke skummel ut,men for sikker rådgivning må du rådføre deg med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...