Gå til innhold

Hei alle røykfrie sjeler:-) (langt)


Gjest lykkelig eksrøyker.

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelig eksrøyker.

Ville bare si gratulerer til dere alle som har klart å stumpe røyken, ikke lett ting å gjøre.:-) (jo det er faktisk det)

Jeg sluttet for 2 år siden. Det skjedde brått, og har ikke innhalert noe form for nikotin etter den dagen.

Jeg sluttet altså brått uten noen hjelpemidler.

Kult, syns jeg. Jeg må jo få skryte av meg selv?(ingen andre som gjør det)

Jeg har imidlertid ikke hadd lyst på røyk siden etter den 1. mnd etter røykeslutten.

Mange som sier de aldri blir kvitt den lasten, røyksuget.

Jeg er det.

Fordelene med røykeslutt:

Bedre pustekapasitet, mer vital, bedre humør.

Bedre luktesans og smak, Løper lettere og lengre enn når jeg røykte.

Stinker ikke lengre røyk, Bedre råd, Varmere hender og føtter, Blir ikke fyllesyk lengre,

Bedre immunforsvar,+ mye mere.

Jeg kan huske jeg hadde mest problem den 1. uken. Da gikk det på nedstemthet(litt sorg over at røyken var borte kanskje),

mageproblem, søvnvansker, nervøsitet, svimmel, dårlig tro på at jeg skulle klare det. Røyken spøkte i tankene hele tiden nesten.

Etter 3 uker var jeg overbevist om å klare det, begynte å bli stolt.

Etter 3 mnd. Var jeg helt overbevist, selv om jeg følte at imunforsvaret var kraftig nedsatt en tid.(mye forkjølet den første tiden)

Etter hvert glemte jeg røyken, og at jeg en gang hadde røyket.

Jeg sa til meg selv i den første tiden (og til andre) at jeg ikke hadde sluttet, hadde bare en pause.Føltes lettere slik.

Jeg sa til meg selv veldig ofte at jeg har da aldri røyket, hvorfor skal jeg da ha lyst på røyk, nei for noe tull:-))

Jeg ventet med kaffe den 1. uka.

Da jeg tok min første kaffekopp etter røykeslutten, tenkte jeg som så:

Uff nå klarer jeg ikke å holde meg uten kaffen lengre, jeg sprekker, jeg må ha kaffe.

Jeg bevilget meg et stykke kake i tillegg. Ummm så godt det var. Røyken fikk ikke en tanke en gang.Det var full fokus på at jeg måtte ha kaffe:-)

Jeg ventet i mange mnd, før jeg gikk på byen, Begynte med øl hjemme først, slik at jeg skulle venne meg på ølsmaken uten røyk.

Jeg synes det var veldig enkelt å slutte, men også veldig tungt, spesielt den første tiden.

Men jeg er overbevist om at røyken bare er tull. Det er deilig å være uten.

Anbefales på det sterkeste.:-)

Forøvrig så hadde jeg aldri før sluttet å røyke, jeg var sterkt avhengig av morgenrøyken, og hadde røyket i 20 år når jeg sluttet.

Du klarer det også. Stå på det er dine stakkars søte lunger verd.

Lykke til, gratulerer til deg som virkelig prøver.Men vær obs på nedturene som kommer,

Det er da du får bruk for motet ditt og all den stahet du besitter.

For det må man ha, stahet i bøtter og spann.

Heia, heia det er mange som ønsker å slutte og misunner deg akkurat nå, for at nettopp du er så sterk og sta, og ikke dem selv er i besittelse av engang halvparten av ditt mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat hva man trenger å høre i en slik stund :)

Takk!

(i motsetning til tøyseinnlegget til Gyrken over her, som nesten ødela meg helt... huff...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...