Gjest Keja Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Hvorfor har literaturen så stor makt? 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Jeg ville vel heller sagt hvorfor har litteraturen så liten makt, jeg.. Eller hva tenker du på? Makt i samfunnet, makt over enkeltindividet? 0 Siter
Gjest Keja Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Jeg ville vel heller sagt hvorfor har litteraturen så liten makt, jeg.. Eller hva tenker du på? Makt i samfunnet, makt over enkeltindividet? Fikk dette spørsmålet som oppgave på skolen.. Men aner ikke hva å svare! Tror de mente makt i samfunnet.. 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Fikk dette spørsmålet som oppgave på skolen.. Men aner ikke hva å svare! Tror de mente makt i samfunnet.. Aha.. Da må du kanskje vri oppgaven litt over til fortiden, da litteraturen hadde mer makt enn mange vil si at den har idag.. Finn fra litt historie om Ibsen/Bjørnson/Wergeland/Hamsun, hvordan forfatterne formet samfunnet tidligere. Agnar Mykle kan du kanskje nevne. Vri det derfra over til hvordan man kan si at litteraturen har makt idag -har media (aviser/tv) overtatt kanskje? Men dette er kanskje noe dere har snakket om i norsken, og læreren mener at litteraturen har stor makt idag også kanskje. Vrient spørsmål, gitt 0 Siter
andor Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Kven er det som har innbilla deg at det er slik ? Litteraturen har omlag inga makt i det heile! 0 Siter
andor Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Fikk dette spørsmålet som oppgave på skolen.. Men aner ikke hva å svare! Tror de mente makt i samfunnet.. Verre og verre. Den einaste som i nyare tid har trudd at litteraturen har makt er Kaj Skagen, og han er ein tosk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.