Gå til innhold

Hva er forskjellen?


misjonær

Anbefalte innlegg

Gjest Balooba

For det første, det kan være greit å følge sine egne korrigeringer av andre, som blant annet å endre tittelfeltet!

Ja det var jo en veldig relevant og konstruktiv bemerkning..NOT

"Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da..."

Pirrka ga faktisk en form for dokumentasjon med sitt svar, noe som er mye mer enn hva du har gjort. Du har kun hevdet at en ting er fakta, uten å forklare hvorfor det virkelig ER det.

Forklarte det godt flere ganger.men du ville ganske enkelt ikke ta det innover deg!

"Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker.."

Det vet jeg ingen ting om, all den tid jeg overhodet ikke kjenner deg....

Det var informasjon ikke opp til diskusjon!

"Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta."

Det har overhodet ingen ting med umodenhet å gjøre, det er rett og slett det minste man kan kreve i en debatt, at debatantene fremskaffer dokumentasjon på sine egne påstander, og ikke pålegge motpart "bevisbyrden".

Til å med du fatter at folk ikke sitter med dokumenter foran seg når man er på nettet og diskuterer!Syns den var utrolig krampaktig!

"Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?"

Informert? Jeg har en viss aksept for at det offentlige definerer medlemmene i statskirken som kristene, men jeg mener fremdeles det er en gal definisjon.....!

Hvis du hadde fulgt med hadde du sett at DIN definisjon av saken er urelevant,jeg forklarer kun hvordan det fungerer i Norge!

Og det skal veldig mye mere til for å fornærme meg, og ingen på DOL har klart det til nå.

Den kjøper jeg ikke!! =o)

Du er faen meg ikke sann! Både jeg og MsSophie bor i NORGE, og vi har tydeligvis en annen oppfattelse av hvordan det norske samfunnet definerer kristne enn du. Fra det og til å si at din definisjon er den rette burde veien være temmelig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • MsSophie

    11

  • misjonær

    9

  • Ulv I Faarikaal

    9

  • Bassisten

    6

Gjest carlina

Du er faen meg ikke sann! Både jeg og MsSophie bor i NORGE, og vi har tydeligvis en annen oppfattelse av hvordan det norske samfunnet definerer kristne enn du. Fra det og til å si at din definisjon er den rette burde veien være temmelig lang.

Skjønner ikke hvorfor du svarer for MsSophie i det hele tatt??

Jeg syns folk kan ha sine egne definisjoner om ting og tang,men dere kan da vel ikke omtrent skyte en person som sier at vi er registret som kristne selv om vi ikke er det.

Det er kun ett faktum ikke min definisjon av saken.

og ja.....jeg er faen meg sann!!=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 0,00% kristen, og bryr meg ikke om andre religioner heller. Jeg tror på et liv FØR døden, og har et åpent sinn uten å ha hull i hodet. De gamle religioners historie er intressant, likeså deres bøker. Islam virker skremmende med sine dystre og middelalderske formaninger og primitive løsninger på vanskelige livsproblemer. Når jeg nå vet om en mor som skal steines i hjel for å ha født et barn utenfor ekteskap, ser jeg med sorg at menneskene ennå ikke har lært at religionene stammer fra en dyster farlig og fredløs fortid, og ikke passer inn i vår opplyste nåtid. Også i bibelen finnes stygge og ondskapsfulle formaninger og regler som krever drap for enkle forseelser. Bibelen krever f eks at en mann som har sex med dyr skal drepes, det samme gjelder kvinner, dyret skal også drepes. Trollkvinner skal drepes, står det, vi vet i dag at det ikke finnes trollkvinner.

Hei!

Greit nok det du skriver, men eg reagerte på ein ting...

"vi vet i dag at det ikke finnes trollkvinner."

Mener at eg leste et sted at i England er det registrert flere Hekser enn Prester..

Og viss du tar ein tur til Afrika så tipper eg du ikkje skal leite så lenge før du finner noen som kaller seg for Trollkvinne..

Så eg trur det finnes Trollkvinner...

( om de har de egenskapene de skryter på seg.... Er en annen sak..)

Så missforstå meg sånn nesten rett...

Eg meiner ikkje at ein skal springe etter desse folka med steiner...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Jo jeg er kristen,men tror ikke på jesus.

Grunnen til at jeg er regnet for en kristen å være er min dåp..Selv om mange vil betrakter det som en tradisjon i dag er det en kristning du foretar.

Hadde jeg meldt meg ut av statskirken ville jeg ikke lengre blitt regnet som kristen i vår norske stat.

Mange syns det er en svart hvitt sak enten så er du kristen eller så er du ikke.

Men sånn er det faktisk ikke.. såfremt du er døpt er du kristen,selv om du ikke tror på Gud.

Skjønner du nå hvordan jeg tenker!

Norsk illustrert ordbok, moderat bokmål og riksmål:

Kristen:

adj.: som bekjenner seg til, hører til el. er i samsvar med kristendommen.

Står ingenting om dåp her. Du kan si at når du ble døpt bekjente du deg til kr.dommen. Men egentlig var det jo foreldrene dine som gjorde dette på vegne av deg. Om du vil være kristen eller ikke er et valg du må ta selv. Du skriver at du ikke tror på Jesus, altså du har valgt i voksen alder og ikke være kristen. Det spiller ingen rolle om du står i statkirka eller ikke.

Biblen:

"Dersom du bekjenner med din munn at Jesus er Herre og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, da skal du bli frelst" (kanskje ikke helt ordrett, bibelkunnskapene er ikke helt på topp, men står i alle fall i rom.10.9).

Altså: for å være en kristen må en også være en troende! Det blir i alle fall min konklusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Norsk illustrert ordbok, moderat bokmål og riksmål:

Kristen:

adj.: som bekjenner seg til, hører til el. er i samsvar med kristendommen.

Står ingenting om dåp her. Du kan si at når du ble døpt bekjente du deg til kr.dommen. Men egentlig var det jo foreldrene dine som gjorde dette på vegne av deg. Om du vil være kristen eller ikke er et valg du må ta selv. Du skriver at du ikke tror på Jesus, altså du har valgt i voksen alder og ikke være kristen. Det spiller ingen rolle om du står i statkirka eller ikke.

Biblen:

"Dersom du bekjenner med din munn at Jesus er Herre og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, da skal du bli frelst" (kanskje ikke helt ordrett, bibelkunnskapene er ikke helt på topp, men står i alle fall i rom.10.9).

Altså: for å være en kristen må en også være en troende! Det blir i alle fall min konklusjon!

Ja det er faktisk foreldre som avgjør spørsmålet om du skal kristnes..noe de fleste gjør av tradisjonelle grunner.

I følge boken er de nyfødte ikke Guds barn før de er døpt.De blir betraktet som urene i følge Bibelen.

Når det er sagt så mener jeg at hvis jeg får spørsmål om jeg er kristen og svarer nei,er jeg fortsatt kristnet ved den hellige Dåp og det vil jeg være til jeg melder ut av statskirken.

Ergo jeg er kristen men hverken tror eller praktiserer min religion.

Vet dette kan virke svart hvitt men det er sånn det fungerer.. jeg beklager,jeg syns også det er tullete,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Skjønner ikke hvorfor du svarer for MsSophie i det hele tatt??

Jeg syns folk kan ha sine egne definisjoner om ting og tang,men dere kan da vel ikke omtrent skyte en person som sier at vi er registret som kristne selv om vi ikke er det.

Det er kun ett faktum ikke min definisjon av saken.

og ja.....jeg er faen meg sann!!=o)

Slik jeg har forstått deg på innleggene dine, så har du sagt at man pr. definisjon er kristne når man står i statskirken fordi det er slik det norske samfunnet oppfatter det å være kristen.

Mine venner og mine kolleger, samt andre jeg har spurt om dette de to siste dagene har IKKE din definisjon av det å være kristen, men betegner kristne som en som bekjenner sin tro.

Å være talt som kristen fordi man er medlem av statskirken er rett og slett statistikk, ikke almennehetens oppfattelse av det å være kristen.

For meg er det et klart skille mellom å være kristen og å være TALT som kristen.

Min oppfattelse er at du bestrider DETTE.

Forresten må man være innnmeldt i et annet trossamfunn for ikke å bli talt som kristen i Norge, det er ikke nok å være utmeldt.

Trodde diskusjonene på forum var åpne for alle, og at alle kunne svare på de innlegg de vil. Regner med at MsSophie vil protestere om ho ikke er enig i det jeg svarer "på vegne av henne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått deg på innleggene dine, så har du sagt at man pr. definisjon er kristne når man står i statskirken fordi det er slik det norske samfunnet oppfatter det å være kristen.

Mine venner og mine kolleger, samt andre jeg har spurt om dette de to siste dagene har IKKE din definisjon av det å være kristen, men betegner kristne som en som bekjenner sin tro.

Å være talt som kristen fordi man er medlem av statskirken er rett og slett statistikk, ikke almennehetens oppfattelse av det å være kristen.

For meg er det et klart skille mellom å være kristen og å være TALT som kristen.

Min oppfattelse er at du bestrider DETTE.

Forresten må man være innnmeldt i et annet trossamfunn for ikke å bli talt som kristen i Norge, det er ikke nok å være utmeldt.

Trodde diskusjonene på forum var åpne for alle, og at alle kunne svare på de innlegg de vil. Regner med at MsSophie vil protestere om ho ikke er enig i det jeg svarer "på vegne av henne".

Be my guest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Slik jeg har forstått deg på innleggene dine, så har du sagt at man pr. definisjon er kristne når man står i statskirken fordi det er slik det norske samfunnet oppfatter det å være kristen.

Mine venner og mine kolleger, samt andre jeg har spurt om dette de to siste dagene har IKKE din definisjon av det å være kristen, men betegner kristne som en som bekjenner sin tro.

Å være talt som kristen fordi man er medlem av statskirken er rett og slett statistikk, ikke almennehetens oppfattelse av det å være kristen.

For meg er det et klart skille mellom å være kristen og å være TALT som kristen.

Min oppfattelse er at du bestrider DETTE.

Forresten må man være innnmeldt i et annet trossamfunn for ikke å bli talt som kristen i Norge, det er ikke nok å være utmeldt.

Trodde diskusjonene på forum var åpne for alle, og at alle kunne svare på de innlegg de vil. Regner med at MsSophie vil protestere om ho ikke er enig i det jeg svarer "på vegne av henne".

Ja det er akkurat det jeg mener, hva VI betegner som kristen...Men er vi registrert som kristne i den norske stat såfremt vi står i statskirken?

Ja!!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Ja det er akkurat det jeg mener, hva VI betegner som kristen...Men er vi registrert som kristne i den norske stat såfremt vi står i statskirken?

Ja!!

=o)

Vi bare minne deg om hva du skrev:

"Alle er i utgangspunktet kristen da vi står oppført i statskirken"

*----------*

"Forstå meg rett når jeg sier vi er kristne, når vi står i statskirken."

Det er disse uttalelsene dine jeg ikke har vært enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvem tar feil?

Ja det er faktisk foreldre som avgjør spørsmålet om du skal kristnes..noe de fleste gjør av tradisjonelle grunner.

I følge boken er de nyfødte ikke Guds barn før de er døpt.De blir betraktet som urene i følge Bibelen.

Når det er sagt så mener jeg at hvis jeg får spørsmål om jeg er kristen og svarer nei,er jeg fortsatt kristnet ved den hellige Dåp og det vil jeg være til jeg melder ut av statskirken.

Ergo jeg er kristen men hverken tror eller praktiserer min religion.

Vet dette kan virke svart hvitt men det er sånn det fungerer.. jeg beklager,jeg syns også det er tullete,

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg mener du bruker ordet "kristen" feil. Både ordbok og Bibel tilsier det. Du kan ikke skrive "det er sånn det fungerer", for hvordan kan du vite at din Bibeltolkning er riktig? Bibelen sier også "la de små barn komme til meg, og hindre dem ikke for Guds rike hører slike til". Altså en tolkning er at barna hører Guds rike til uansett om man er døpt eller ikke. Hvor i Bibelen står det at foreldrene kan velge for deg om du skal kristnes (som du kaller det, jeg ville heller valgt "bli frelst")? Jeg siterte romerne 9.10 i svaret mitt over: tro + bekjennelse = frelse. Sånn tolker jeg at man blir frelst.

Det virker som om det du skriver er bare tatt fra løse lufta, kan du ikke komme med litt kilder og nøyaktige sitater.

Du skriver "jeg er fortsatt kristnet ved den hellige Dåp og det vil jeg være til jeg melder ut av statskirken".Hvor tar du dette fra? Hvordan kan du være så bastant i uttalelsene dine?

De som blir døpt andre steder enn i statskirken, er de også kristne til de melder seg ut av den aktuelle kirken/menighet? Dette gjelder vel ikke kun statskirka?

Hva med en pinsevenn el. som døper seg som voksen, slutter å tro på Jesus og slutter å bekjenne seg som kristen, men lar være å melde seg ut av menigheten, er denne personen også kristen?

For å snu det litt rundt:

Hva med dem som lar seg døpe, men venter med å melde seg inn i en menighet/kirke, har de aldri vært kristne?

(er kanskje litt på jordet her)

Mener du at det dåpen alene som frelser deg? Eller må man samtidig stå i statskirka eller evt. en annen menighet/krike? Hva har egentlig statskirka med denne saken å gjøre? Hvordan kan noen papirer avgjøre om du er kristen eller ikke? Det skjønner jeg fortsatt ikke.

Du nevnte arvesynd. Hvis en er blant dem som tror på arvesynd, kan jeg skjønne at de døper barna sine. Da vil barna bli frelst fra denne "forbannelsen" (for å bruke det ordet), og bli Guds barn. Den er grei. Det jeg ikke skjønner er at du tolker dette hen at du, i voksen alder etter å ha tatt valget om å ikke tro på Jesus og følge ham, er en kristen kun fordi du ikke har meldt deg ut av statskirken...

Det er et tolkningsspørsmål om hvordan man blir frelst: Må man være døpt? Holder det å bare tro? Holder det kun å være døpt? Bibelen sier alle disse tre tingene, men de aller fleste kirkesamfunn har gått bort i fra det siste (i følge min religionslærer).

Et spørsmål: du skiller ordene kristen og troende. Skiller du også ordene kristen og frelst? Kristen og medlem av et kirkesamfunn?

Dette ble litt langt, men synes virkelig ikke du skal ha så bastante uttalelser. Det virker som om du har gjort din personlige tolkning til allmenne sannhet. Nå har jeg kommet med definisjonen av ordet "kristen", din definisjon virker det ikke som du kan dokumentere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvem tar feil?

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg mener du bruker ordet "kristen" feil. Både ordbok og Bibel tilsier det. Du kan ikke skrive "det er sånn det fungerer", for hvordan kan du vite at din Bibeltolkning er riktig? Bibelen sier også "la de små barn komme til meg, og hindre dem ikke for Guds rike hører slike til". Altså en tolkning er at barna hører Guds rike til uansett om man er døpt eller ikke. Hvor i Bibelen står det at foreldrene kan velge for deg om du skal kristnes (som du kaller det, jeg ville heller valgt "bli frelst")? Jeg siterte romerne 9.10 i svaret mitt over: tro + bekjennelse = frelse. Sånn tolker jeg at man blir frelst.

Det virker som om det du skriver er bare tatt fra løse lufta, kan du ikke komme med litt kilder og nøyaktige sitater.

Du skriver "jeg er fortsatt kristnet ved den hellige Dåp og det vil jeg være til jeg melder ut av statskirken".Hvor tar du dette fra? Hvordan kan du være så bastant i uttalelsene dine?

De som blir døpt andre steder enn i statskirken, er de også kristne til de melder seg ut av den aktuelle kirken/menighet? Dette gjelder vel ikke kun statskirka?

Hva med en pinsevenn el. som døper seg som voksen, slutter å tro på Jesus og slutter å bekjenne seg som kristen, men lar være å melde seg ut av menigheten, er denne personen også kristen?

For å snu det litt rundt:

Hva med dem som lar seg døpe, men venter med å melde seg inn i en menighet/kirke, har de aldri vært kristne?

(er kanskje litt på jordet her)

Mener du at det dåpen alene som frelser deg? Eller må man samtidig stå i statskirka eller evt. en annen menighet/krike? Hva har egentlig statskirka med denne saken å gjøre? Hvordan kan noen papirer avgjøre om du er kristen eller ikke? Det skjønner jeg fortsatt ikke.

Du nevnte arvesynd. Hvis en er blant dem som tror på arvesynd, kan jeg skjønne at de døper barna sine. Da vil barna bli frelst fra denne "forbannelsen" (for å bruke det ordet), og bli Guds barn. Den er grei. Det jeg ikke skjønner er at du tolker dette hen at du, i voksen alder etter å ha tatt valget om å ikke tro på Jesus og følge ham, er en kristen kun fordi du ikke har meldt deg ut av statskirken...

Det er et tolkningsspørsmål om hvordan man blir frelst: Må man være døpt? Holder det å bare tro? Holder det kun å være døpt? Bibelen sier alle disse tre tingene, men de aller fleste kirkesamfunn har gått bort i fra det siste (i følge min religionslærer).

Et spørsmål: du skiller ordene kristen og troende. Skiller du også ordene kristen og frelst? Kristen og medlem av et kirkesamfunn?

Dette ble litt langt, men synes virkelig ikke du skal ha så bastante uttalelser. Det virker som om du har gjort din personlige tolkning til allmenne sannhet. Nå har jeg kommet med definisjonen av ordet "kristen", din definisjon virker det ikke som du kan dokumentere....

Glemte å bytte signaturen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvem tar feil?

Ja det er akkurat det jeg mener, hva VI betegner som kristen...Men er vi registrert som kristne i den norske stat såfremt vi står i statskirken?

Ja!!

=o)

Man må være innmeldt i et annet trossamfunn for ikke å bli talt som kristen i Norge, det er ikke nok å være utmeldt.

Da er du jo like mye kristen om du melder deg ut av statskirken i følge din definisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Greit nok det du skriver, men eg reagerte på ein ting...

"vi vet i dag at det ikke finnes trollkvinner."

Mener at eg leste et sted at i England er det registrert flere Hekser enn Prester..

Og viss du tar ein tur til Afrika så tipper eg du ikkje skal leite så lenge før du finner noen som kaller seg for Trollkvinne..

Så eg trur det finnes Trollkvinner...

( om de har de egenskapene de skryter på seg.... Er en annen sak..)

Så missforstå meg sånn nesten rett...

Eg meiner ikkje at ein skal springe etter desse folka med steiner...

mvh

Men det står i boka di at vi skal drepe zoofile og mennesker med overnaturlige evner, ikke sant ?

Du skal drepe de vantro.

Gud sier: Hvis dere enda setter dere opp mot meg og ikke vil høre på meg, da slår jeg dere sju ganger så hardt for deres synder. Jeg sender villdyr mot dere. De skal røve barna deres, drepe feet og gjøre dere få i tallet, så veiene i landet blir øde.

Blodhevneren kan slå drapsmannen i hjel. Så snart han treffer på ham, skal han drepe ham.

Virker det ikke uhyggelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det står i boka di at vi skal drepe zoofile og mennesker med overnaturlige evner, ikke sant ?

Du skal drepe de vantro.

Gud sier: Hvis dere enda setter dere opp mot meg og ikke vil høre på meg, da slår jeg dere sju ganger så hardt for deres synder. Jeg sender villdyr mot dere. De skal røve barna deres, drepe feet og gjøre dere få i tallet, så veiene i landet blir øde.

Blodhevneren kan slå drapsmannen i hjel. Så snart han treffer på ham, skal han drepe ham.

Virker det ikke uhyggelig ?

Jeg holder på med Stephen King`s Desperation Nevada....og synes den er spooky, men den er jo bare barnematen i forhold til dette;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg holder på med Stephen King`s Desperation Nevada....og synes den er spooky, men den er jo bare barnematen i forhold til dette;-)

Mosebøkene er fulle av dette, det samme er koranen og sharia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg sto i statstatskirken all den tid mine foreldre døpte meg som barn - jeg var ikke kristen av den grunn.

Nå står jeg ikke i statskirken, all den tid jeg har hatt vett på å melde meg ut.....!

Jeg meldte meg ut som sekstenåring, og presten fikk sjokk, han trodde visst jeg skulle gå over til djevelen eller noe sånt, Vi fikk besøk av presten som spurte om det virkelig var sant. Dessuten måtte jeg møte på prestekontoret og forklare hvorfor jeg skulle gjøre noe så drastisk. Jeg skulle heller ikke konfirmeres og var den eneste som ikke skulle det på min skole. De andre sa: tenk på alle pengene du går glipp av ! Men jeg fikk penger allikevel, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg ut som sekstenåring, og presten fikk sjokk, han trodde visst jeg skulle gå over til djevelen eller noe sånt, Vi fikk besøk av presten som spurte om det virkelig var sant. Dessuten måtte jeg møte på prestekontoret og forklare hvorfor jeg skulle gjøre noe så drastisk. Jeg skulle heller ikke konfirmeres og var den eneste som ikke skulle det på min skole. De andre sa: tenk på alle pengene du går glipp av ! Men jeg fikk penger allikevel, jeg :-)

Hehehe...., jeg var nok ikke så bevisst som deg, tenker jeg meldte meg ut for omtrent 10 år siden.

Men husker jeg skrev et langt, flammende og sinna brev hvor avslutningsvis ba om å få tilsendt skjema hvor jeg kunne melde meg ut.

Jeg fikk svar et par dager senere hvor de kort og greit sa at brevet i seg selv kunne betegnes som oppsigelse, det eneste de trengte i tillegg var fødselsnummere mitt.

...så verden går fremover;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hehehe...., jeg var nok ikke så bevisst som deg, tenker jeg meldte meg ut for omtrent 10 år siden.

Men husker jeg skrev et langt, flammende og sinna brev hvor avslutningsvis ba om å få tilsendt skjema hvor jeg kunne melde meg ut.

Jeg fikk svar et par dager senere hvor de kort og greit sa at brevet i seg selv kunne betegnes som oppsigelse, det eneste de trengte i tillegg var fødselsnummere mitt.

...så verden går fremover;-)

Det underligste var tonen og holdningen til presten, han så på meg med noe som lignet mild avsky og forskrekkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...., jeg var nok ikke så bevisst som deg, tenker jeg meldte meg ut for omtrent 10 år siden.

Men husker jeg skrev et langt, flammende og sinna brev hvor avslutningsvis ba om å få tilsendt skjema hvor jeg kunne melde meg ut.

Jeg fikk svar et par dager senere hvor de kort og greit sa at brevet i seg selv kunne betegnes som oppsigelse, det eneste de trengte i tillegg var fødselsnummere mitt.

...så verden går fremover;-)

Hvorfor bry seg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står i boka di at vi skal drepe zoofile og mennesker med overnaturlige evner, ikke sant ?

Du skal drepe de vantro.

Gud sier: Hvis dere enda setter dere opp mot meg og ikke vil høre på meg, da slår jeg dere sju ganger så hardt for deres synder. Jeg sender villdyr mot dere. De skal røve barna deres, drepe feet og gjøre dere få i tallet, så veiene i landet blir øde.

Blodhevneren kan slå drapsmannen i hjel. Så snart han treffer på ham, skal han drepe ham.

Virker det ikke uhyggelig ?

Morn!

Aner du en liten forandring fra den 1. til den 2. pakt?

Ser du forskjellen på loven og evangeliet?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...