Gå til innhold

Hva er forskjellen?


misjonær

Anbefalte innlegg

Gjest carlina

Nei jeg gjør egentlig ikke det. Hvis du mener det er fakta at ethvert menneske som er medlem av den norske statskirke skal betegnes som kristen, så vil jeg gjerne se dokumentasjon på det.

det kan du finne ved å kontakte rett innstans...men det er vel ingen fare for deg siden du har meldt deg ut av statskirken!

Hvorfor gjorde du det?

For at du ikke er kristen?..men var listet som det?????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • MsSophie

    11

  • misjonær

    9

  • Ulv I Faarikaal

    9

  • Bassisten

    6

Gjest carlina

Trur du ikkje medlemene i den norske statskyrkja er tald med i oversiktar over kor mange kristne det finst i verda?

Jo alle vi som er med i den norske statskirke er telt med som KRISTNE.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan du finne ved å kontakte rett innstans...men det er vel ingen fare for deg siden du har meldt deg ut av statskirken!

Hvorfor gjorde du det?

For at du ikke er kristen?..men var listet som det?????????????

Det er vel ikke meg som skal skaffe dokumentasjon på påstander du fremsetter?

Men greit nok, jeg ser svaret fra pirrka her, og tar det til etterettning.

Hvorfor jeg meldte meg ut? Det er for privat og personlig til at jeg vil dele det med meg på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du ikkje medlemene i den norske statskyrkja er tald med i oversiktar over kor mange kristne det finst i verda?

OK....tatt til etterretning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Det er vel ikke meg som skal skaffe dokumentasjon på påstander du fremsetter?

Men greit nok, jeg ser svaret fra pirrka her, og tar det til etterettning.

Hvorfor jeg meldte meg ut? Det er for privat og personlig til at jeg vil dele det med meg på DOL.

Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da...

Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker..

Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side

Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta.

Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da...

Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker..

Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side

Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta.

Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?

MVH

For det første, det kan være greit å følge sine egne korrigeringer av andre, som blant annet å endre tittelfeltet!

"Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da..."

Pirrka ga faktisk en form for dokumentasjon med sitt svar, noe som er mye mer enn hva du har gjort. Du har kun hevdet at en ting er fakta, uten å forklare hvorfor det virkelig ER det.

"Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker.."

Det vet jeg ingen ting om, all den tid jeg overhodet ikke kjenner deg....

"Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta."

Det har overhodet ingen ting med umodenhet å gjøre, det er rett og slett det minste man kan kreve i en debatt, at debatantene fremskaffer dokumentasjon på sine egne påstander, og ikke pålegge motpart "bevisbyrden".

"Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?"

Informert?

Jeg har en viss aksept for at det offentlige definerer medlemmene i statskirken som kristene, men jeg mener fremdeles det er en gal definisjon.....!

Og det skal veldig mye mere til for å fornærme meg, og ingen på DOL har klart det til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Aha nå fant jeg ut at MsSophie og Balbooa er samme person..=o)

du må huske å endre på tittelen! *s*

Jeg er IKKE MsSophie. Bare så det er sagt. Forøvrig syns jeg hun svarte greit og med samme mening som jeg vil tillegge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Ja men det er ikke personlige begrep jeg snakker om,men hvordan det fungerer i det offentlige!

I det offentlige samfunnet JEG kjenner til blir man ikke betegnet som kristen fordi man er døpt og er medlem av statskirken. Der er kristne de som bekjenner seg til kristendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Jo alle vi som er med i den norske statskirke er telt med som KRISTNE.

Takk for hjelpen!

Alle burde vite at statistikk lyver, det kommer kun an på hvilken tolkning man legger til grunn.

Å bruke statistikk (=alle som er medlem av statskirka tellesds om kristne) som sannhetsgestalt syns jeg er syltynt og vitner IKKE om at man har skjønt ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Alle burde vite at statistikk lyver, det kommer kun an på hvilken tolkning man legger til grunn.

Å bruke statistikk (=alle som er medlem av statskirka tellesds om kristne) som sannhetsgestalt syns jeg er syltynt og vitner IKKE om at man har skjønt ting.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

For det første, det kan være greit å følge sine egne korrigeringer av andre, som blant annet å endre tittelfeltet!

"Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da..."

Pirrka ga faktisk en form for dokumentasjon med sitt svar, noe som er mye mer enn hva du har gjort. Du har kun hevdet at en ting er fakta, uten å forklare hvorfor det virkelig ER det.

"Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker.."

Det vet jeg ingen ting om, all den tid jeg overhodet ikke kjenner deg....

"Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta."

Det har overhodet ingen ting med umodenhet å gjøre, det er rett og slett det minste man kan kreve i en debatt, at debatantene fremskaffer dokumentasjon på sine egne påstander, og ikke pålegge motpart "bevisbyrden".

"Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?"

Informert?

Jeg har en viss aksept for at det offentlige definerer medlemmene i statskirken som kristene, men jeg mener fremdeles det er en gal definisjon.....!

Og det skal veldig mye mere til for å fornærme meg, og ingen på DOL har klart det til nå.

For det første, det kan være greit å følge sine egne korrigeringer av andre, som blant annet å endre tittelfeltet!

Ja det var jo en veldig relevant og konstruktiv bemerkning..NOT

"Hmmm tenk at det skulle tre setninger fra en annen før du trodde på meg da..."

Pirrka ga faktisk en form for dokumentasjon med sitt svar, noe som er mye mer enn hva du har gjort. Du har kun hevdet at en ting er fakta, uten å forklare hvorfor det virkelig ER det.

Forklarte det godt flere ganger.men du ville ganske enkelt ikke ta det innover deg!

"Dessuten diskuterer jeg ikke helhjertet ting hvis jeg ikke er sikker.."

Det vet jeg ingen ting om, all den tid jeg overhodet ikke kjenner deg....

Det var informasjon ikke opp til diskusjon!

"Dessuten bemerkninger om at jeg skal fremskaffe dokumenter på mine såkalte påstander,tar jeg som ett tegn på stor umodenhet fra din side Det bør vel falle på dine påstander og uvitenhet å undersøke når du diskuterer etter meninger og ikke fakta."

Det har overhodet ingen ting med umodenhet å gjøre, det er rett og slett det minste man kan kreve i en debatt, at debatantene fremskaffer dokumentasjon på sine egne påstander, og ikke pålegge motpart "bevisbyrden".

Til å med du fatter at folk ikke sitter med dokumenter foran seg når man er på nettet og diskuterer!Syns den var utrolig krampaktig!

"Dette blir mitt siste innlegg i denne saken og satser på at du herved kom ut av dette litt mer informert enn fornærmet?"

Informert? Jeg har en viss aksept for at det offentlige definerer medlemmene i statskirken som kristene, men jeg mener fremdeles det er en gal definisjon.....!

Hvis du hadde fulgt med hadde du sett at DIN definisjon av saken er urelevant,jeg forklarer kun hvordan det fungerer i Norge!

Og det skal veldig mye mere til for å fornærme meg, og ingen på DOL har klart det til nå.

Den kjøper jeg ikke!! =o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

I det offentlige samfunnet JEG kjenner til blir man ikke betegnet som kristen fordi man er døpt og er medlem av statskirken. Der er kristne de som bekjenner seg til kristendommen.

Da lever er du ikke i ett Norskt samfunn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Alle burde vite at statistikk lyver, det kommer kun an på hvilken tolkning man legger til grunn.

Å bruke statistikk (=alle som er medlem av statskirka tellesds om kristne) som sannhetsgestalt syns jeg er syltynt og vitner IKKE om at man har skjønt ting.

Her er det telt opp ikke brukt statistikk....Vet du hva statistikk er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Jeg er IKKE MsSophie. Bare så det er sagt. Forøvrig syns jeg hun svarte greit og med samme mening som jeg vil tillegge det.

Det kan jeg forstå!!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg er 0,00% kristen, og bryr meg ikke om andre religioner heller. Jeg tror på et liv FØR døden, og har et åpent sinn uten å ha hull i hodet. De gamle religioners historie er intressant, likeså deres bøker. Islam virker skremmende med sine dystre og middelalderske formaninger og primitive løsninger på vanskelige livsproblemer. Når jeg nå vet om en mor som skal steines i hjel for å ha født et barn utenfor ekteskap, ser jeg med sorg at menneskene ennå ikke har lært at religionene stammer fra en dyster farlig og fredløs fortid, og ikke passer inn i vår opplyste nåtid. Også i bibelen finnes stygge og ondskapsfulle formaninger og regler som krever drap for enkle forseelser. Bibelen krever f eks at en mann som har sex med dyr skal drepes, det samme gjelder kvinner, dyret skal også drepes. Trollkvinner skal drepes, står det, vi vet i dag at det ikke finnes trollkvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Da lever er du ikke i ett Norskt samfunn!!!

Mulig jeg ikke gjør det, altså. Selv om jeg hverken er bergenser eller finnmarking.

Tror nok ikke din definisjon av et "norskt" samfunn kan være helt representativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Her er det telt opp ikke brukt statistikk....Vet du hva statistikk er??

I følge min ordbok:

statistikk -en, -er (læren om) systematisk tallmessig beskrivelse av massefenomener

Statistisk -, adj.; som angår el. har form av statistikk: s-e metoder / en s. undersøkelse; det er bevist at ....

Synes altså tolkningen din vitner om statistisk tenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...