Gå til innhold

leddene mine knekker og gjør vondt


Gjest JTH

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg plages stadig av at omtrent alle mine ledd knekker ved bevegelse. Stort sett gjør det ikke vondt, men av og til tar det liksom av og jeg får smerter i lang tid etterpå. Særlig merkes dette etter trening dersom jeg har gjort samme bevegelse flere ganger og leddet har knukket. Jeg ønsker å trene meg opp, men dette blir litt vanskelig. Kan det være noe galt med smøring av leddene mine. Hva kan jeg gjøre for at det skal bedre seg. Jeg kan nevne at jeg er 30 år og har alltid hatt litt svake knær. Trente ganske mye som ung, bl.a. håndball, men hadde aldri skader eller andre problemer da. Nå plages jeg veldig med bl.a. skuldrene (de knekker f.eks når jeg løfter armene over hodet og etterpå er det vondt. Slapper jeg av lenge nok blir det bra igjen, men disse plagene kommer stadig raskere tilbake.

Dette ble langt, men jeg er utrolig takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei,

det kan høres ut som om det dreier seg om belastningsskader. Et svært sikkert tegn på at det dreier seg om belastningsrelaterte smerter, er dersom tilstanden bedres/forverres utfra grad av fysisk aktivitet. Jeg har utarbeidet et hefte som forklarer eksakt og effektiv framgangsmåte for å bli kvitt slike plager. Hvis interessert kan du sende meg en epost, så skal du få mer info angående dette.

http://www.doktoronline.no/homepage/johngunnar/

http://home.telia.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -JTH. Det du beskriver kan være belastningsrelaterte skader,men du kan også ha det som kalles hypermobile ledd.Det er lagt inn et svar fra J.G.Oppheim som du kan ta en titt på,men ellers synes jeg du skal få lege/fysioterapeut til å undersøke deg,slik at et tilpasset treningsprogram kan lages opp for deg.Dette bør kunne bedres over tid,men det er viktig med en undersøkelse først,slik at du ikke trener feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...