Gå til innhold

Hva med å sammenligne ip-adresser?


Zirine

Anbefalte innlegg

Dere kan logge ip-adresser, og nå synes jeg det er på tide å ta litt overtid og sammenligne ip-adresser i skrevne innlegg fra de siste par timer. Jeg tenker på denne tråden:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1305342

Alle vet at mange av de som skriver anonymt har flere brukerkontoer - ergo det nytter ikke å stenge ute. At det er en fast doler som har startet denne tråden er jeg overbevist om - det kan dere sjekke.

At jeg mener den er langt over streken er helt klart - enkelte innlegg, spesielt rettet mot kie, men også andre, er direkte ondskapsfulle.

Poenget mitt er at dere får bruke litt hardere lut, selv om det krever ekstraarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    12

  • Lionn

    8

  • Zirine

    5

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Desverre er det slik at flere her inne får svært så mange sjanser før de blir utestengt. Tror kanskje webbis favoriteserer litt. Nå leste jeg svaret lion skrev her og wops så hadde webbis sletta det. Selv ba jeg flere ganger om å få slettet en tråd som også latterliggjorde meg. Noe jeg kanskje vil si Melaisa og Lionn forsøkte på her. Selv om jeg ba webbis om det å slette innlegget igjennom flere mailer lot webbis innlegget stå.

Så ja jeg tror webbis favoritiserer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Innholdet i deler av tråden var mer enn nok til å slette den.

At enkelte argumenterer med seg selv i slike tråder er et fenomen vi ikke kan gjøre noe med - så hvert innlegg vurderes i utgangspunktet etter sitt innhold, ikke etter hvem som evt. har postet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det slik at flere her inne får svært så mange sjanser før de blir utestengt. Tror kanskje webbis favoriteserer litt. Nå leste jeg svaret lion skrev her og wops så hadde webbis sletta det. Selv ba jeg flere ganger om å få slettet en tråd som også latterliggjorde meg. Noe jeg kanskje vil si Melaisa og Lionn forsøkte på her. Selv om jeg ba webbis om det å slette innlegget igjennom flere mailer lot webbis innlegget stå.

Så ja jeg tror webbis favoritiserer her inne.

Solsikke: HVilken tråd sikter du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det slik at flere her inne får svært så mange sjanser før de blir utestengt. Tror kanskje webbis favoriteserer litt. Nå leste jeg svaret lion skrev her og wops så hadde webbis sletta det. Selv ba jeg flere ganger om å få slettet en tråd som også latterliggjorde meg. Noe jeg kanskje vil si Melaisa og Lionn forsøkte på her. Selv om jeg ba webbis om det å slette innlegget igjennom flere mailer lot webbis innlegget stå.

Så ja jeg tror webbis favoritiserer her inne.

Har jeg forsøkt å latterliggjøre deg her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innholdet i deler av tråden var mer enn nok til å slette den.

At enkelte argumenterer med seg selv i slike tråder er et fenomen vi ikke kan gjøre noe med - så hvert innlegg vurderes i utgangspunktet etter sitt innhold, ikke etter hvem som evt. har postet det.

Hvorfor måtte du slette denne tråden? Hvem sa noe ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre er det slik at flere her inne får svært så mange sjanser før de blir utestengt. Tror kanskje webbis favoriteserer litt. Nå leste jeg svaret lion skrev her og wops så hadde webbis sletta det. Selv ba jeg flere ganger om å få slettet en tråd som også latterliggjorde meg. Noe jeg kanskje vil si Melaisa og Lionn forsøkte på her. Selv om jeg ba webbis om det å slette innlegget igjennom flere mailer lot webbis innlegget stå.

Så ja jeg tror webbis favoritiserer her inne.

Det handler ikke om favorisering dette Solsikke - det handler om å slette en tråd som uitviklet seg til ren drittslenging og med en masse usaklige beskyldninger mot hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forsøkt å latterliggjøre deg her...?

Nei men Zirine, ved å komme med hint om hva hun har skrevet anonymt før. Alle har vel skrevet anonymt en gang eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men Zirine, ved å komme med hint om hva hun har skrevet anonymt før. Alle har vel skrevet anonymt en gang eller to?

Du har mistet poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om favorisering dette Solsikke - det handler om å slette en tråd som uitviklet seg til ren drittslenging og med en masse usaklige beskyldninger mot hverandre

Ja akkurat. Det skjønte vel også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Desverre er det slik at flere her inne får svært så mange sjanser før de blir utestengt. Tror kanskje webbis favoriteserer litt. Nå leste jeg svaret lion skrev her og wops så hadde webbis sletta det. Selv ba jeg flere ganger om å få slettet en tråd som også latterliggjorde meg. Noe jeg kanskje vil si Melaisa og Lionn forsøkte på her. Selv om jeg ba webbis om det å slette innlegget igjennom flere mailer lot webbis innlegget stå.

Så ja jeg tror webbis favoritiserer her inne.

Innlegg vurderes og evt. slettes ut i fra dets innhold, men av og til vurderes tråder i sin helhet og ikke bare de enkelte kommentarer separat.

Når det gjelder hvordan få våre brukere til å respektere regelverket og vise andre alminnelig hensyn, så har vi benyttet oss av ulike strategier til ulike tider. En periode var vi ganske raske til å stenge brukernavn ute - men som kjent forhindrer ikke det folk fra å registrere seg med nye brukernavn. Derfor benytter vi pt. utestengelse som virkemiddel i relativt liten grad - vi antar at det muligens er like effektivt å kun slette innlegg. I tillegg medførte utestengelser i visse tilfeller mye "styr" og ekstraarbeid - samt at enkelt utestengte så ut til nærmest å opparbeide seg en slags "heltestatus". Hvilke virkemidler som er mest hensiktsmessige for å oppnå en god tone i forum er stadig oppe til diskusjon.

Vi forsøker selvfølgelig å ikke forskjellsbehandle brukerne mht. grensen for hva vi finner akseptabelt. Siden vurdering av innlegg innebærer bruk av skjønn og vi er flere som foretar disse vurderingene, vil det kunne oppstå forskjeller mht. hvor grensen settes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hvorfor måtte du slette denne tråden? Hvem sa noe ille?

Flere sa "noe ille" - eller rettere sagt så startet dere en "krangel" om hvem som hadde gjort hva når. Vi er litt lei av slike tråder akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg vurderes og evt. slettes ut i fra dets innhold, men av og til vurderes tråder i sin helhet og ikke bare de enkelte kommentarer separat.

Når det gjelder hvordan få våre brukere til å respektere regelverket og vise andre alminnelig hensyn, så har vi benyttet oss av ulike strategier til ulike tider. En periode var vi ganske raske til å stenge brukernavn ute - men som kjent forhindrer ikke det folk fra å registrere seg med nye brukernavn. Derfor benytter vi pt. utestengelse som virkemiddel i relativt liten grad - vi antar at det muligens er like effektivt å kun slette innlegg. I tillegg medførte utestengelser i visse tilfeller mye "styr" og ekstraarbeid - samt at enkelt utestengte så ut til nærmest å opparbeide seg en slags "heltestatus". Hvilke virkemidler som er mest hensiktsmessige for å oppnå en god tone i forum er stadig oppe til diskusjon.

Vi forsøker selvfølgelig å ikke forskjellsbehandle brukerne mht. grensen for hva vi finner akseptabelt. Siden vurdering av innlegg innebærer bruk av skjønn og vi er flere som foretar disse vurderingene, vil det kunne oppstå forskjeller mht. hvor grensen settes.

Det har jeg skjønt, noe som kanskje er litt dumt for de som ikke får det de ønsker slettet. Da var det mye lettere før i verden. Da var det bare å maile christian så ble innlegget slettet eller forandret på. Ja han gikk t.o.m inn i innlegg og rettet på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sa "noe ille" - eller rettere sagt så startet dere en "krangel" om hvem som hadde gjort hva når. Vi er litt lei av slike tråder akkurat nå!

Går det ikke å stenge ute med ipadresser da? Noe som jeg vet blir gjort andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...