Gå til innhold

Hva med å sammenligne ip-adresser?


Zirine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    12

  • Lionn

    8

  • Zirine

    5

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Innlegg vurderes og evt. slettes ut i fra dets innhold, men av og til vurderes tråder i sin helhet og ikke bare de enkelte kommentarer separat.

Når det gjelder hvordan få våre brukere til å respektere regelverket og vise andre alminnelig hensyn, så har vi benyttet oss av ulike strategier til ulike tider. En periode var vi ganske raske til å stenge brukernavn ute - men som kjent forhindrer ikke det folk fra å registrere seg med nye brukernavn. Derfor benytter vi pt. utestengelse som virkemiddel i relativt liten grad - vi antar at det muligens er like effektivt å kun slette innlegg. I tillegg medførte utestengelser i visse tilfeller mye "styr" og ekstraarbeid - samt at enkelt utestengte så ut til nærmest å opparbeide seg en slags "heltestatus". Hvilke virkemidler som er mest hensiktsmessige for å oppnå en god tone i forum er stadig oppe til diskusjon.

Vi forsøker selvfølgelig å ikke forskjellsbehandle brukerne mht. grensen for hva vi finner akseptabelt. Siden vurdering av innlegg innebærer bruk av skjønn og vi er flere som foretar disse vurderingene, vil det kunne oppstå forskjeller mht. hvor grensen settes.

hehe, syns dere ikke at det er litt barnehage her til tider? :-) - kanskje dere kan true med å inndra lørdagsgodtet? *s*

litt småflau barnehagebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sa "noe ille" - eller rettere sagt så startet dere en "krangel" om hvem som hadde gjort hva når. Vi er litt lei av slike tråder akkurat nå!

Like blid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

hehe, syns dere ikke at det er litt barnehage her til tider? :-) - kanskje dere kan true med å inndra lørdagsgodtet? *s*

litt småflau barnehagebarn...

Vi har vurdert å stenge hele barnehagen noen timer når barna bråker som verst ...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vurdert å stenge hele barnehagen noen timer når barna bråker som verst ...*s*

Det kan du da ikke mene. Jeg orker ikke å være ute, for der er det sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke den tråden det snakkes om her, men jeg mener at webbis uten tvil burde gjøre noe med problemet rundt anonyme drittslengere.

Det holder selvsagt ikke å sperre dem ute, og de kan som du sier operere med flere kontoer.

Det webbis da bør gjøre er som du sier å sammenligne IP-adresser, og rett og slett offentligjøre hvem brukeren er.

Det skjer selvsagt ikke, men det ville rimelig sikkert fått slutt på disse patetiske anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går det ikke å stenge ute med ipadresser da? Noe som jeg vet blir gjort andre plasser.

Det er svært mange som ikke har fast IP-adresse, men som får tildelt ny hver gang de logger seg på nettet. Derfor er det liten vits i å utestenge brukere på IP-adresse.

Bare å logge seg av nettet og på igjen ved utestengelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men Zirine, ved å komme med hint om hva hun har skrevet anonymt før. Alle har vel skrevet anonymt en gang eller to?

Det er ikke alle som har skrevet anonyme støtteinnlegg for seg selv, men som ser rødt dersom noen andre muligens skulle gjøre noe som ligner, Solsikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har skrevet anonyme støtteinnlegg for seg selv, men som ser rødt dersom noen andre muligens skulle gjøre noe som ligner, Solsikke.

Nei sikkert ikke Melaisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men Zirine, ved å komme med hint om hva hun har skrevet anonymt før. Alle har vel skrevet anonymt en gang eller to?

Beklager å måtte skuffe deg, men det har jeg aldri gjort. Jeg har skrevet anonymt i enkelte spørsmål til fagpersoner, men aldri fordi jeg ikke tør si min egen mening som zirine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært mange som ikke har fast IP-adresse, men som får tildelt ny hver gang de logger seg på nettet. Derfor er det liten vits i å utestenge brukere på IP-adresse.

Bare å logge seg av nettet og på igjen ved utestengelse...

Det er sant, men webmaster kan se om en person skriver med mange nick i en tråd. Jeg tviler på at folk logger på/av hver gang de skal skrive innlegg - for å få ny ip for ikke å bli identifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager å måtte skuffe deg, men det har jeg aldri gjort. Jeg har skrevet anonymt i enkelte spørsmål til fagpersoner, men aldri fordi jeg ikke tør si min egen mening som zirine.

Joda, Zirine. Visst faen har du det. Hukommelse som en mygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg, men det har jeg aldri gjort. Jeg har skrevet anonymt i enkelte spørsmål til fagpersoner, men aldri fordi jeg ikke tør si min egen mening som zirine.

Tror jeg må lese tråden igjen. For her skjønte jeg nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å måtte skuffe deg, men det har jeg aldri gjort. Jeg har skrevet anonymt i enkelte spørsmål til fagpersoner, men aldri fordi jeg ikke tør si min egen mening som zirine.

Beklager, nå er tråden lest. Det jeg mente til Melaisa var at jeg syntes ikke det var noe pent at de hintet om at du hadde skrevet anonymt. For det gjorde vel alle, at du ikke har gjort det er jo flott for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, var det så ille...

Ikke tenk på det eller grav i det, kie. Ondskapfult svada fra ende til annen - gitt av en "anonym" som antagelig hadde fått for mye å drikke - som vanlig. Det gikk ut over mange, ikke bare deg - tråden er slettet, så glem det bare nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men webmaster kan se om en person skriver med mange nick i en tråd. Jeg tviler på at folk logger på/av hver gang de skal skrive innlegg - for å få ny ip for ikke å bli identifisert.

Joda, er helt med på den tankegangen. Det jeg mente er at det ikke lar seg gjøre å sperre ute noen på grunnlag av IP-adresse. En kjapp ut/innlogging gir jo fri bane igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...