Gå til innhold

Utslett under øynene


ringen

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste blitt rød, tørr og irritert på den tynne huden rett under øynene (det hverken klør eller svir, men det ser ikke så pent ut). Jeg har prøvd meg frem litt og tror jeg har funnet ut hva det skyldes. Jeg bruker ganske ofte en "dekkpenn" fra Yves Saint Laurent. Jeg lot være å bruke den i sommer, og da hadde jeg ingen reaksjon, men så brukte jeg den igjen for noen dager siden og da tok det ca. 8 timer og så kom en reaksjon og jeg ble rød og irritert i huden igjen. Så jeg vill jo da anta at det er "pennen" som er grunnen. Men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre med dette annet enn å slutte å bruke den, for jeg trenger den til å skjule sorte ringer under øynene som jeg lett får (særlig om vinteren). En annen ting er at jeg har brukt denne dekkpennen i kanskje 2-3 år nå, så hvorfor får jeg plutselig en reaksjon nå? Kan det være bakterier i kosten, så det muligens ville hjulpet om jeg kjøpte en ny en som var "ren"? Håper å få et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en allergisk reaksjon, syns jeg.. Slike reaksjoner kan må få selv etter 20 års bruk. Det finnes andre produkter som kan brukes, så kanskje du heller skulle finne et som er uparfymert og av en annen produsent?

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...