Gå til innhold

litt paranoid ...


anita35

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går i psykoterapi og får refundert kostnader over folketrygden. Jeg ser at legen fører journal og tar notater. Jeg blir usikker (litt paranoid .. )da jeg vet ikke hvor opplysninger om min psykiske helse havner til slutt. Er det slik at min diagnose blir registrert og personer utenfor terapirommet også kan få tilgang til denne? Er det slik at det lages en journal over meg som også er mer eller mindre er et offentlig anliggende? Dvs. om jeg kommer på sykehus så har leger tilgang til min kontakt med psykiater psykolog ? Kan mitt forsikringsselskap be om legeattest evt. eller på noen måte få tak i min diagnose?

Jeg er usikker, stoler på ingen i disse dager. med all offentlig registrering av data, mulighetene for date utveksling mellom institusjoner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig at behandler som har refusjonsrett må rapportere noe informasjon - evt. diagnosekoder til folketrygden -

rikstrygdeverket. Litt usikker her. Det hadde vært spennende om noen kunne avklart dette!

Tips, er du litt paranoid så oppsøker en gestaltterapeut og temaet er ikke lengre aktuelt.

Gestaltterapi er et privat helsetilbud. Det som skjer i møte er kun et anliggende mellom terapeut og brukerne av våre tjenester.

Hilsen

Trygve Aase

Gestaltterapeut

ABSOLUTT GESTALT 3-STOLER

-terapeutfellesskap for

gestalt og psykoterapeuter

www.infoweb.no/3-stoler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at behandler som har refusjonsrett må rapportere noe informasjon - evt. diagnosekoder til folketrygden -

rikstrygdeverket. Litt usikker her. Det hadde vært spennende om noen kunne avklart dette!

Tips, er du litt paranoid så oppsøker en gestaltterapeut og temaet er ikke lengre aktuelt.

Gestaltterapi er et privat helsetilbud. Det som skjer i møte er kun et anliggende mellom terapeut og brukerne av våre tjenester.

Hilsen

Trygve Aase

Gestaltterapeut

ABSOLUTT GESTALT 3-STOLER

-terapeutfellesskap for

gestalt og psykoterapeuter

www.infoweb.no/3-stoler

Takk, jeg skal se nærmere på dere...

paranoia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...