Gå til innhold

Scheriproct og amming


happygirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Fødte for 10 uker siden, og har de siste 5-6 ukene vært veldig plaget med hemorrider.

Var plaget et halvt års tid før jeg ble gravid også, og fikk da scheriproct stikkpiller og salve.

Den gangen bedret det seg meget fort.

Nå er det i midlertid mye verre, og det er meget smertefullt ved avføring.

Jeg gruer meg til å gå på toalettet, for jeg har bare lyst til å skrike høyt. Forsøker å spise mye fiber og drikke mye vann, dette også fordi jeg ammer.

I den forbindelse lurer jeg på hvordan det er å bruke scheriproct under amming. I pakningsvedlegget står det at man bør kontakte lege ved mer enn tilfeldig bruk av sheriproct, og at det går over i morsmelk.

Hva menes da med tilfeldig bruk?

Jeg bruker nå stikkpille og salve i kombinasjon.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Knut Erik Ånensen, Allmennlege

Til happygirl ang Scheriproct og amming

Vanligvis er det ikke noe problem å bruke Scheriproct selv om du ammer, men under de første måneder av svangerskapet anbefales det at man er forsiktig/unngår utvendig bruk av kortisonholdige medisiner.

Flere ukers sammenhengende behandling med salve og stikkpiller kan gi mindre hudskader lokalt.

Anbefaler at legen din får undersøke deg hvis plagene vedvarer for å vurdere om annen behandling er påkrevet.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...