Gå til innhold

Flytteforbud for skilsmisseforeldre vurderes


Solsikke

Anbefalte innlegg

Hadde alle hatt den instillingen du har så hadde det ikke vært nødvendig å ta opp denne problemstillingen, for da hadde man funnet en løsning alle kunne leve med:))

Flott å høre at det finnes slike som deg Flisa - Stå på:))

klems fra

Ja, jeg fikk til og med MINE foreldre til å bo der! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    29

  • Zirine

    17

  • Streken

    9

  • Solsikke

    7

Mest aktive i denne tråden

Foreldre er foreldre uansett om foreldrene er gift, samboere eller aldri har levd sammen - det samme gjelder om barnet er født i et annet ekteskap.

Om du synes det er ubehagelig at barnet treffer han du var utro med mens du var gift (tatt ut av luften) spiller liksom ikke no rolle - han er faren og både han og barnet har rettigheter. Det er ubestridelig. Man kan ikke bare fjerne noens rettigheter fordi det passer en selv og den nåværende situasjonen best.

Så vidt jeg erindrer så er det barnet som har samværsrett.. ikke far. Far har i det hele svært, svært få retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre er foreldre uansett om foreldrene er gift, samboere eller aldri har levd sammen - det samme gjelder om barnet er født i et annet ekteskap.

Om du synes det er ubehagelig at barnet treffer han du var utro med mens du var gift (tatt ut av luften) spiller liksom ikke no rolle - han er faren og både han og barnet har rettigheter. Det er ubestridelig. Man kan ikke bare fjerne noens rettigheter fordi det passer en selv og den nåværende situasjonen best.

jeg synes dette forslaget er idiotisk. hva med alle fedrene som ikke kommer på besøk uansett! selv om man bor i samme by. og moren blir mobbet på jobben. så skal ikke hun få muligheten til å flytte til en annet sted og slippe unna mobbingen på jobben, selv om faren aldri kommer på besøk og vil se barnet like lite samme om de bor i samme by, eller mange mil unna hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg erindrer så er det barnet som har samværsrett.. ikke far. Far har i det hele svært, svært få retter.

Dette er jeg helt sikker på. Jeg fikk bekreftet dette i forrige uke. Har du informasjon som beviser det motsatte vil jeg gjerne se det, isåfall gir sentrale kilder ut feil informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg helt sikker på. Jeg fikk bekreftet dette i forrige uke. Har du informasjon som beviser det motsatte vil jeg gjerne se det, isåfall gir sentrale kilder ut feil informasjon.

Da må det i så fall være ny informasjon. Det var det første jeg ble tutet ørene fulle av på familievernkontoret i forbindelse med samlivsbrudd. Og alt jeg har vært gjennom siden har fått meg til å forstå at jeg i det hele tatt har få rettigheter! Jeg vil sammenligne det med å pisse i motvind, sammenhengende over tid!!

Forøvrig kaller jeg familievernkontoret for "mødrevernkontoret" - for det er det det i praksis er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg erindrer så er det barnet som har samværsrett.. ikke far. Far har i det hele svært, svært få retter.

Synes fedrene har svært så mange rettigheter. De kan i utgangspunktet sabotere det meste hvis de lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes fedrene har svært så mange rettigheter. De kan i utgangspunktet sabotere det meste hvis de lyster.

Fedre som saboterer ser ikke jeg på som en god far, de aller, aller fleste fedre er gode fedre som vil være sammen med ungene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fedrene har svært så mange rettigheter. De kan i utgangspunktet sabotere det meste hvis de lyster.

Det kan mødrene også. Å sabotere har i bunn og grunn svært lite med rettighetene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det i så fall være ny informasjon. Det var det første jeg ble tutet ørene fulle av på familievernkontoret i forbindelse med samlivsbrudd. Og alt jeg har vært gjennom siden har fått meg til å forstå at jeg i det hele tatt har få rettigheter! Jeg vil sammenligne det med å pisse i motvind, sammenhengende over tid!!

Forøvrig kaller jeg familievernkontoret for "mødrevernkontoret" - for det er det det i praksis er!

Nei - det er helt likt den andre veien - jeg flyttet fra eksen, - for jeg fikk meg en liten hybel, og ville at ungene skulle bo i huset til jeg fikk ordnet meg - - - - da hadde HAN alle rettigheter, - jeg lover - det var tøft. HAN gadd jo ikke meg rett til å ha utvidet samvær - for da tapte hhan jo penger, - - -så jeg tok samværet likevel, mot at jeg betalte han FULLT bidrag.

*grrrr* - dette orker jeg ikke tenke på! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis faren velger å flytte må han overtale moren til barnet til å flytte etter,eller er de nødt til å bli boende i den kommunen de lagde barnet.Altså alle flytter eller ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis faren velger å flytte må han overtale moren til barnet til å flytte etter,eller er de nødt til å bli boende i den kommunen de lagde barnet.Altså alle flytter eller ingen?

Ja, alle eller ingen. Poenget er jo ikke selve flyttingen - det er avstanden dem i mellom. er de smarte så flytter de alle til Sverige for da har de råd til leilighet og en bil hver :-)...og jobbe i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørkenvandreren

I utgangspunktet er jeg enig, men kunne tenke meg synspunkter på dette eksempelet;

A (det er liksom meg da...) ønsker å ta engasjement på 2-4 år i utlandet (Europa). Barnas mor, B (surprise? *s*) sier nei. A tilbyr å dekke hjemreise for barna (inkl A...) i alle skoleferier, samt tilbyr B x-tusen kroner pr mnd som dekker 1 stk t/r reise pr mnd til barnas bosted i utlandet, og er villig til å strekke seg lenger. B sier nei, dels begrunnet redusert samvær (forståelig også for A) men hovedsaklig fordi B's angst forhindrer henne fra å bruke tilbudet om å reise dit barna er (B har forøvrig en jobbistuasjon som muliggjør dette).

A saboterer altså ikke samvær, men prøver å legge til rette for det, B sier likevel nei til flytting pga egen angst.

Fortsatt like greit med flytteforbud....?

Synspunkter....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedre som saboterer ser ikke jeg på som en god far, de aller, aller fleste fedre er gode fedre som vil være sammen med ungene sine.

Jeg kjenner dessverre nesten ingen fedre som har overholdt samværsretten. Synd men sant.

Her vi bor og der vi bodde før var det nesten ingen som hadde kontakt med fedrene etter skilsmissen. Noen har kun hatt sporadisk kontakt og resten ingen kontakt i det hele tatt.

Mødrene derimot som har hatt samværsrett har gjort alt i sin makt for å følge opp.

Tror mange menn mangler ansvarsfølelse eller kanskje er det bare jeg som har dårlig erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei - det er helt likt den andre veien - jeg flyttet fra eksen, - for jeg fikk meg en liten hybel, og ville at ungene skulle bo i huset til jeg fikk ordnet meg - - - - da hadde HAN alle rettigheter, - jeg lover - det var tøft. HAN gadd jo ikke meg rett til å ha utvidet samvær - for da tapte hhan jo penger, - - -så jeg tok samværet likevel, mot at jeg betalte han FULLT bidrag.

*grrrr* - dette orker jeg ikke tenke på! hehehe

Nå er jo mitt utgangspunkt at det er mor som får daglig omsorg - som det skjer i de aller, aller fleste sakene.

Dette er en sak som har frustrert meg så sterk i såpass mange år at jeg prøvde å holde meg unna i det lengste.. og jeg tror jeg tøfler stille ut av denne diskusjonen igjen før jeg lar meg rive med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle eller ingen. Poenget er jo ikke selve flyttingen - det er avstanden dem i mellom. er de smarte så flytter de alle til Sverige for da har de råd til leilighet og en bil hver :-)...og jobbe i Norge.

hehe.det forslaget vil aldrig fungere og kommer heller aldri til å få gjennomslag.Tro meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo mitt utgangspunkt at det er mor som får daglig omsorg - som det skjer i de aller, aller fleste sakene.

Dette er en sak som har frustrert meg så sterk i såpass mange år at jeg prøvde å holde meg unna i det lengste.. og jeg tror jeg tøfler stille ut av denne diskusjonen igjen før jeg lar meg rive med..

Samme her - det var på grunn av en tilsvarende diskusjon jeg HAVNA HER!!!! :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle eller ingen. Poenget er jo ikke selve flyttingen - det er avstanden dem i mellom. er de smarte så flytter de alle til Sverige for da har de råd til leilighet og en bil hver :-)...og jobbe i Norge.

Det blir litt langt å flytte til Sverige.. Det hadde vært å ønske at alle lovforslag passet til alle - og ikke bare til de i østlandsomådet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt langt å flytte til Sverige.. Det hadde vært å ønske at alle lovforslag passet til alle - og ikke bare til de i østlandsomådet...

Svenskegrensa er langs med hele Norge, om du ikke har fått med deg det: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...