Gå til innhold

omskjæring


allan1365380371

Anbefalte innlegg

allan1365380371

Hei Dr. Christian Anker,

Leste ett innlegg i forumgruppa for urinveier med heading 'penisproblemer'. Du svarer her at det generelt er greit å bli omskåret.

Jeg er selv 32 år og ble omskjært da jeg var fire år gammel.

Å bli omskjært er overhodet ikke 'greit'. Forhuden består ikke bare av 50-80 prosent av huden på en intakt penis. Forhuden består også av tusenvis av nerver som utgjør en erogen sone som har stor betydning under sexuell aktivitet.

I tillegg har forhuden også en beskyttende effekt og bevarer både glansen og følsomheten på penishodet. Etter omskjæring blir penishodet tørt og man får betydeling redusert følsomhet.

Desverre er kunnskapen på dette området svært liten, og den er full av myter. For mer informasjon vil jeg sterkt anbefale både helsepersonell og menn som får slike gale råd om f.eks. å gå til den britiske interesseorganisasjonen for omskjærte menns hjemmeside for mer informasjon (http://www.norm-uk.org).

De aller fleste medisinske problemer som resulterer i omskjæring kan behandles på andre og langt bedre måter måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Det er en interessant debatt som vi sannsynligvis ikke ser slutten på foreløpig. Erfaringene med omskjæring er nok delte - i likhet med andre medisinske behandlingsformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...