Gå til innhold

All den gamle driten.(noen tanker bare)


Gjest selungen

Anbefalte innlegg

Gjest selungen

Hei.

Jeg sitter her og er rimelig fortvilet, da jeg igjen har laget ris til egen bak.

Jeg hentet en del gamle papirer fra barndommen min på et kontor, og det som forundrer meg er at selv om dette er fra 1989 så er det helt tydelige tegn på at jeg har vært utsatt for iovergrep, ikke det at jeg tvilte på det men alikevel, jeg ville på en måte samle alle brikkene i mitt liv.

Klart jeg visste at jeg kunne bli rar av å lese de, men jeg bare måtte få ting på plass om dere forstår.

Så nå er jeg tilbake til skratch, føler at alt bare raser sammen, og jeg vil bare vekk.

Jeg oppdaget i noen av papirerene at pga overgrepene farfar utsatte meg for så gikk det sterkt utover skolen min, jeg fikk se at det sto svart på hvitt at jeg manglet det elementære som en skulle ha klart å mestre når man gikk i 8 klasse. De sier med andre ord at jeg er mindre verdt, og at jeg ikke ville klare meg i livet.

Hva gjør jeg nå da, noen ideer, skal jeg brenne papirene og glemme at de er der, eller skal jeg ta fatt på livet på nytt

nei vil vel helst bare dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier det selv; det er gamle papirer fra 1989. Jeg synes ikke du skal bry deg om det som står i dem, men du trenger ikke å kaste dem. De beviser nemlig at du ikke fikk den hjelpen som du trengte og faktisk har KRAV på når du gikk på grunnskolen.

I dag vet "alle" at sexsuelle overgrep kan resultere i at den som er blitt utsatt ikke klarer å fullføre skolen eller får store problemer med å henge med i det faglige.

Så at en IGNORANT har uttalt for 13 år siden at du manglet kunnskaper skal du ikke bry deg så mye om.

Ha tro på deg selv ikke la "Janteloven" diktere livet ditt. Du skal tro at du ER noe!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det selv; det er gamle papirer fra 1989. Jeg synes ikke du skal bry deg om det som står i dem, men du trenger ikke å kaste dem. De beviser nemlig at du ikke fikk den hjelpen som du trengte og faktisk har KRAV på når du gikk på grunnskolen.

I dag vet "alle" at sexsuelle overgrep kan resultere i at den som er blitt utsatt ikke klarer å fullføre skolen eller får store problemer med å henge med i det faglige.

Så at en IGNORANT har uttalt for 13 år siden at du manglet kunnskaper skal du ikke bry deg så mye om.

Ha tro på deg selv ikke la "Janteloven" diktere livet ditt. Du skal tro at du ER noe!

*klem*

Hei dere to, jeg henger meg på samtalen deres.

Jeg synes at det er to forshjellige ting, å finne papirer hvor noen bare stadfester at du manglet "evnen" til å henge på, og det å være "mindre verd" eller ikke har nok "IQ". Intelligenzen din brukte du til å finne ut hvordan du skulle overleve, det å finne opp mestringsstrategier, intelligenzen ble brukt på noe annet en å lære gloser!!! I krigen lærer en ikke grammatikk, en lærer å overleve! At du gjorde det (klarte det) viser at du har hatt evnen til det. De som manglet intelligenz var vell de som så, men ikke forstå! Pedagoger sier at hvis et barn lider, bruker den all sin energi til å mestre presset! Nå ting faller på plass kan du ennå lærer all det andre som ikke betyr såååå mye egentlig.

Sorry for alle skrivefeil- jeg er utenlands, men prøver!!!

Takk for deres brev. Dere er helt utrolige alle sammen!!!! Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to, jeg henger meg på samtalen deres.

Jeg synes at det er to forshjellige ting, å finne papirer hvor noen bare stadfester at du manglet "evnen" til å henge på, og det å være "mindre verd" eller ikke har nok "IQ". Intelligenzen din brukte du til å finne ut hvordan du skulle overleve, det å finne opp mestringsstrategier, intelligenzen ble brukt på noe annet en å lære gloser!!! I krigen lærer en ikke grammatikk, en lærer å overleve! At du gjorde det (klarte det) viser at du har hatt evnen til det. De som manglet intelligenz var vell de som så, men ikke forstå! Pedagoger sier at hvis et barn lider, bruker den all sin energi til å mestre presset! Nå ting faller på plass kan du ennå lærer all det andre som ikke betyr såååå mye egentlig.

Sorry for alle skrivefeil- jeg er utenlands, men prøver!!!

Takk for deres brev. Dere er helt utrolige alle sammen!!!! Meg

Enig med du!

Du sier det bare mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, selungen

Det at overgrepene gikk utover skolen tror jeg absolutt ikke er uvanlig. Jeg ble selv voldtatt da jeg var 12 1/2 år, og resten av skoletida etter det gikk det så som så med. Jeg hadde utrolig angst etter voldtekten, klarte ikke å sitte sammen med klassen min i skoletimene.

Etter et overgrep er man gjerne fullstendig nedbrutt og må bruke alle krefter man har på å komme seg gjennom det, og da er det jammen ikke rart at man ikke får med seg alt på skolen i tillegg.

Poenget mitt er at det det stod i papirene, at du "

manglet det elementære som en skulle ha klart å mestre når man gikk i 8 klasse" slett ikke betyr at du ikke er verdt noe, for det er du så absolutt! Det betyr heller ikke at du ikke kommer til å klare deg gjennom livet, for du har opplevd det verste man kan oppleve, og du har fremdeles ikke gitt opp.

Jeg syns du har all mulig grunn til å være stolt av deg selv, jeg. Og jeg håper at du velger å kjempe videre, sånne krek skal pokker ikke få tatt knekken på oss, eller hva? :)

Ønsker deg lykke til.

Gode tanker fra

Hva du skal gjøre i forhold til papirene .. tror ikke jeg har noe godt forslag der siden jeg ikke vet helt hva som vil hjelpe deg. Men hva med å ta vare på papirene sånn at du eventuelt kan se gjennom de senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er sterk selv om du ikke føler det slik. jeg kjenner deg som en tøff person som absolutt er verdt MYE. du er en veldig god person selen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...