Gå til innhold

Hvorfor valgte du det yrke/de studiene du har nå?


Gjest Suzie

Anbefalte innlegg

*drar frem gitaren*

"Nå skal vi skiiiilles, Bassisten, Skiiiilles, Bassisten.. Jeg ooorker ikke leeve mer med deeeeeg....!"

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!

(Fikk jeg sånn langt innlegg nå?)

;o)

Save your love, my darling, save your loooove! For summmernights with moon and stars abooooooove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    22

  • Bassisten

    4

  • carma

    4

  • Lionn

    4

Mest aktive i denne tråden

Utdannet meg til sosionom ved en tilfeldighet.

Jobben min er på barnevernsvakta, dvs. begynner på min første arbeidsdag i kveld.

Hvorfor jeg valgte det? Tilfeldig. Fikk telefon i uken som var med spørsmål om jeg ville begynne. Så nå sitter jeg med sommerfugler i magen, og skal snart på min første arbeidsdag på 4 år (har vært hjemme med små de siste årene).

Før det jobbet jeg i den kommunale barneverntjenesten.

Har likt mitt tilfeldige yrkesvalg, med unntak av ressursmangelen i sektoren og den dårlige lønnen. Kan likevel ikke si at jeg har angret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har faktisk også vurdert sånne ting, men jeg tror faktisk ikke det er verdt å bo i Finmark, uansett om gjelda blir slettet, eller ei.

Nei, da får jeg heller prøve å spare litt framover, og betale ned alt på en gang, om forhåpentligvis ikke så mange år! :)

Oida, litt av en plan.

Jeg satser på Lotto eller Finnmark.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, litt av en plan.

Jeg satser på Lotto eller Finnmark.... :)

Jeg satser også på lotto, men norsk tipping har ikke ringt meg i kveld heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser også på lotto, men norsk tipping har ikke ringt meg i kveld heller!

Ikke meg heller. Men nå står forresten lottokortet på ham, da, for første gang. Jeg regner med at han hadde ringt meg om Lotto ringte ham!!

:)

Jeg får da inderlig håpe det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meg heller. Men nå står forresten lottokortet på ham, da, for første gang. Jeg regner med at han hadde ringt meg om Lotto ringte ham!!

:)

Jeg får da inderlig håpe det....

Neida, da stikker han fra kone og alt annet, og reiser til varmere strøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg jo halvparten :)

Ja, faen, det gjør du jo uansett...:)

Skummelt det der med felleseie, og det skal ikke jeg ha den dagen jeg gifter meg. I hvertfall ikke om jeg sitter bedre i det økonomisk enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faen, det gjør du jo uansett...:)

Skummelt det der med felleseie, og det skal ikke jeg ha den dagen jeg gifter meg. I hvertfall ikke om jeg sitter bedre i det økonomisk enn henne.

Det er kanskje like greit du ikke har umiddelbare gifteplaner, da ja.. Eller er vi kanskje inne på løsningen på studielåns-problematikken..?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje like greit du ikke har umiddelbare gifteplaner, da ja.. Eller er vi kanskje inne på løsningen på studielåns-problematikken..?

:)

Ojoj..Du sier noe der :)

Nei, men seriøst. Felleseie ville jeg ikke hatt, om jeg satt godt i det i forhold til henne.

Det er roten til mye vondt, og 50 % av alle ekteskap går til helvete, selv om 100 % av disse 50 % er sikker på at nettopp deres ekteskap skal vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj..Du sier noe der :)

Nei, men seriøst. Felleseie ville jeg ikke hatt, om jeg satt godt i det i forhold til henne.

Det er roten til mye vondt, og 50 % av alle ekteskap går til helvete, selv om 100 % av disse 50 % er sikker på at nettopp deres ekteskap skal vare.

Det er ganske problematisk med særeie, da.. Men det kommer litt an på hva eiendelene dine besto i før ekteskapet. Er det cash det er snakk om kan hun ha krav på en god del likevel, ser du.

Eller om det er andre forhold som gjør seg gjeldende. Særeie er ikke 100% særeie uansett. Men men, det er ikke akkurat aktuelt nå da (såvidt vi vet, men dette kan jo skje brått:)). Om du gifter deg en dag så er du sikkert så forelsket at det er helt uaktuelt å tenke i de baner!!

Men hvordan har du tenkt å bli så inni hampen rik, og hvorfor?? Blir man rik av å sitte på dol, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske problematisk med særeie, da.. Men det kommer litt an på hva eiendelene dine besto i før ekteskapet. Er det cash det er snakk om kan hun ha krav på en god del likevel, ser du.

Eller om det er andre forhold som gjør seg gjeldende. Særeie er ikke 100% særeie uansett. Men men, det er ikke akkurat aktuelt nå da (såvidt vi vet, men dette kan jo skje brått:)). Om du gifter deg en dag så er du sikkert så forelsket at det er helt uaktuelt å tenke i de baner!!

Men hvordan har du tenkt å bli så inni hampen rik, og hvorfor?? Blir man rik av å sitte på dol, forresten?

Jeg tenkte å vinne i lotto! :)

Neida, dette var HVIS, ikke noe annet.

Blir nok aldri innihampen rik, men hadde jeg hatt mye kontanter, som følge av arv, gode investeringer, det å lykkes yrkesmessig, eller lignende, så hadde jeg sørget for at disse pengene forble mine selv etter giftemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte å vinne i lotto! :)

Neida, dette var HVIS, ikke noe annet.

Blir nok aldri innihampen rik, men hadde jeg hatt mye kontanter, som følge av arv, gode investeringer, det å lykkes yrkesmessig, eller lignende, så hadde jeg sørget for at disse pengene forble mine selv etter giftemål.

Det er nok smart, ja. Men ikke så veldig romantisk, da.. Men det har vel ingen blitt rikere av å være. Jo, kanskje noen forresten.

Jeg som egentlig skulle lese i kveld. Skal jeg sette inn dol-sperre, kanskje..? Seriøst altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok smart, ja. Men ikke så veldig romantisk, da.. Men det har vel ingen blitt rikere av å være. Jo, kanskje noen forresten.

Jeg som egentlig skulle lese i kveld. Skal jeg sette inn dol-sperre, kanskje..? Seriøst altså..

Jeg skal snart se film, Djevelens Advokat på TVN, så jeg kutter i hvertfall ut her hvert øyeblikk, i hvertfall i ett par timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal snart se film, Djevelens Advokat på TVN, så jeg kutter i hvertfall ut her hvert øyeblikk, i hvertfall i ett par timer :)

Ha en god film. Skal lese litt til "God kveld, Norge" begynner -det er som Se og Hør. Med litt nøtter til så er det en grei kveld..

Alene hjemme, ser du.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en god film. Skal lese litt til "God kveld, Norge" begynner -det er som Se og Hør. Med litt nøtter til så er det en grei kveld..

Alene hjemme, ser du.

:)

Du får komme innom her senere i natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får komme innom her senere i natt! :)

Det var litt vanskelig å sette i gang med å lese når det bare ble en halvtime igjen.. Ble sittende å lese litt på nettet i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt vanskelig å sette i gang med å lese når det bare ble en halvtime igjen.. Ble sittende å lese litt på nettet i stedet :)

Du kan ta deg fri fra lesinga i dag, det er trossalt lørdags kveld.

Sett deg ned i godstolen, og nyt synet av Al Pacino på TVN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...