Gå til innhold

blå tå og aps-resistens


tåa

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg hatt problemer med at en tå har dovnet av og blitt nesten følelsesløs. En morgen oppdaget jeg at tåa var blitt blå og rød under stortåneglen, akkurat på det stedet den bruker å dovne. Kan ikke huske å ha slått tåa slik at jeg skulle få blånegl. Jeg er 37 år. Etter et svangerskap med blodpropp fikk jeg konstatert APS-resistens. Jeg har en hormonspiral.Føler meg forsåvidt i god form, men har vært noe svimmel siste dagene også har jeg hatt svarte skygger forran øynene. Kan jeg ha fått en blodpropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også apc-resistent og har vært plaget av at jeg blir nummen i halve kroppen. Jeg har vært mye svimmel og ofte kommer det anfallsvis. Har vært lagt inn på sykehus i forbindelse med et av anfallene og ble sjekket grundig fra topp til tå. Ingenting funnet, bortsett fra at det ble påvist apc resistent. Fikk de første "symptomene" på slutten av mitt første svangerskap. Har hørt fra flere her inne med apc resistent at de er plaget med nummenhet og fingre og slikt som dovner bort. Jeg hadde også noen synsforstyrrelser og er plaget med trykk over øynene. Kan ikke gi deg noen råd ang. tåa, men ville bare trøste med at vi er flere. legene mener det ikke finnes noen sammenheng mellom apc og nummenhet, men på en annen side er det få som er "spesialister" på området. Jeg får også perioder med fjernhet og følelsen av å sovne bort -er det slik med deg også??

PS: og til sist da: dettrenger absolutt ikke være blodpropp, iallefall var det ikke det med meg!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Kommentar utenom betaltjenesten:

Jeg kan dessverre ikke gi deg en god vurdering av dette pr. brev og foreslår at du kontakter legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også apc-resistent og har vært plaget av at jeg blir nummen i halve kroppen. Jeg har vært mye svimmel og ofte kommer det anfallsvis. Har vært lagt inn på sykehus i forbindelse med et av anfallene og ble sjekket grundig fra topp til tå. Ingenting funnet, bortsett fra at det ble påvist apc resistent. Fikk de første "symptomene" på slutten av mitt første svangerskap. Har hørt fra flere her inne med apc resistent at de er plaget med nummenhet og fingre og slikt som dovner bort. Jeg hadde også noen synsforstyrrelser og er plaget med trykk over øynene. Kan ikke gi deg noen råd ang. tåa, men ville bare trøste med at vi er flere. legene mener det ikke finnes noen sammenheng mellom apc og nummenhet, men på en annen side er det få som er "spesialister" på området. Jeg får også perioder med fjernhet og følelsen av å sovne bort -er det slik med deg også??

PS: og til sist da: dettrenger absolutt ikke være blodpropp, iallefall var det ikke det med meg!

Vennlig hilsen

Tusen takk for svaret simsam. Jeg kjenner meg veldig igjen i dette du beskriver. Jeg fikk også symptomene først i forbindelse med første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...